Звездни Цивилизации

неделя, 29 септември 2024 г.

Триумфалните арки са древни транспортни портали по света.



Истинската история на 19 век не ни е известна. Досега алтернативни изследователи са стигнали до извода, че в средата на 19 век на Земята се е случила катастрофа. Историята беше пренаписана и предназначението на арките загуби смисъл...



Изгубени знания 5. Порта цели


Автор – лянат


През Средния и следващите векове порталите придобиват нови функции и допълнителни структури, които на пръв поглед изглеждат като че ли нямат нищо общо с тях. Но въпреки смяната на епохите и дизайните, порталните комплекси все още сочат своите цели.


Представям ви последната статия по темата за порталите.


Париж


Да започнем с най-големия портал, който може да се нарече крал сред братята му. Това е голямата Триумфална арка Etoile в Париж (48°52'25.8"N 2°17'42.5"E).


1. Триумфалната арка Етоал, Париж.


Монументалната конструкция е с обща височина 50 метра, което е два пъти по-високо от обикновените арки. Ширината на портала е 45 m, дълбочината е 22 m, големият свод е с височина 29,19 m и ширина 14,62 m. По-малките напречни сводове са с височина 18,68 m и ширина 8,44 m фон на общата височина на портала, страничните арки Изглеждат малки, но всъщност вътрешната им височина е същата като тази на повечето типични единични арки, около 19 м, а външната ширина е 22 м. С два напречни прохода, арката Etoile е грандиозен тетрапорт.


2. Триумфалната арка Etoile, Париж, 1921 г., страничен изглед.


Главната магистрала, която минава през арката е с дължина 9 км. Започва от дворцовия комплекс Лувър, пред който на площада се издига триумфалната арка (TA) Carrousel, която има същата ориентация като Etoile. По-нататък по оста на арките са нанизани градината Тюйлери, площад Конкорд, улица Шанз Елизе, която след арката Етоал се превръща в авеню Гранд Амре, а магистралата завършва с Голямата арка на отбраната - съвременна мизерия.

Ориентацията на магистралата е от И-Ю-И към З-СЗ. Източната посока на оста попада в град Верона, Италия и след това в Атина. На запад посоката определено не уцели нито един голям град. Посоката е север-североизток - юг-юг-запад, перпендикулярна на основната, на североизток попада в Амстердам, на югозапад се пада във Волубилис, Мароко. Тези данни потвърждават, че триумфалната арка на Етоал е била мощен тетрапорт. Официалната история (OI) съобщава следното за TA:


„Триумфалната арка на Етоал (на френски: Arc de triomphe de l'Étoile) е паметник в 8-ми район на Париж на площад Шарл дьо Гол (Звездите), издигнат през 1806-1836 г. по проект на френския Имперският архитект Жан-Франсоа Чалгрин. Проектът на арката "в древен римски стил" е разработен по заповед на Наполеон Бонапарт в чест на победите на неговата "Велика армия". За основа е взета композицията на еднопролетната Триумфална арка на Тит на Римския форум. След смъртта на Чалгрин през 1811 г. строителството е продължено от архитекта Жан-Арно Реймон.

В ъглите над сводестия отвор има барелефи от скулптора Жан-Жак Прадие, изобразяващи крилати девойки, надуващи фанфари – алегории на славата.“


Това е шаблонът за историите на всички триумфални арки от 19 век. Нека веднага да поставим събитията на мястото им. Те са свързани най-вече с военните победи на Наполеон или други исторически личности. Истинската история на 19 век не ни е известна. Досега алтернативни изследователи са стигнали до извода, че в средата на 19 век на Земята се е случила катастрофа, причинена от външна космическа атака, която е заличила предишната цивилизация от лицето на Земята, оставяйки след себе си пустини. Тогава агресорите предприемат мащабни дейности за прочистване на териториите от останките на предишната цивилизация и нейните обитатели.


В историята тя е изобразявана като различни войни, въстания, революции от 19 век, които в действителност са били съпротивата на жителите на планетата срещу завоевателите. Този период е представен и като откриване на нови земи, тяхното колонизиране и поробване на местните народи. Идеологът на този образ, основателят на науката за географията, колкото и да е странно, беше писателят на научната фантастика Жул Верн. Следователно има смисъл да се чете фантастична литература от 19-ти и 20-ти век. като реални, а историческите опуси като измислица.


Съпротивата на жителите на планетата беше потисната. Под страх от смърт беше забранено да се помни и говори за предишната цивилизация, а на писателите беше наредено да създадат нов примитивен образ на историята на планетата, в който беше необходимо да се вмъкнат обяснения за съществуването на артефакти, оцелели след бедствието. В същото време бяха проведени много други операции за промяна на манталитета на жителите на планетата, включително по-специално създаването на опростени науки с фалшиви сведения. Тази тема, разбира се, все още очаква своето детайлно развитие и нови неопровержими факти.


Поради тази причина няма смисъл да се дават официални истории на триумфалните арки, това само ще обърка съзнанието напразно. Истинските дати на построяване на порталите не са известни, но датите на реставрация показват превръщането им в триумфални арки и обеззаразяването им. Затова ще разгледаме само фактите, представени от самите портали.


В историята на великите хора често има епизоди, които са незначителни на фона на тяхната дейност, но при внимателно разглеждане могат да дадат интересна информация.


На 22 май 1885 г., на 84-годишна възраст, Виктор Юго умира в Париж . На 1 юни ковчегът на Юго беше изложен за два дни под Триумфалната арка. По време на този ритуал под арката свиреше орган. Церемонията по погребението на известния писател продължи десет дни.


3. Погребална церемония за Виктор Юго под арката на Етоал, 1885 г.


„Четиридесет хиляди души прекараха нощта на 1 юни 1885 г. в дъжда, заемайки места по маршрута на погребалната процесия - от Триумфалната арка до Пантеона, където е погребан. Много от жителите на близките къщи са платили, за да могат да гледат церемонията от прозорците си. До обяд повече от два милиона души се събраха за погребението (малко по-малко от общото население на Париж по това време). Имаше представители на всички социални слоеве, всички професии и възрасти. Множество бедняци, същите изгнаници, които Юго превърна в главни герои на своите книги, дойдоха да почетат паметта му. Греъм Роб, автор на биография на Виктор Юго, пише, че много публични домове затварят този ден, тъй като проститутките оплакват смъртта на починалия.


Познаваме Виктор Юго като талантлив писател, но малцина знаят, че той е бил негов връстник - член на френското правителство, съобщава OI.


„След Февруарската революция през 1848 г. Юго... защитава свободата на печата, премахването на смъртното наказание и извънредните закони. Избран в законодателното събрание през 1849 г., Юго от умерен либерал скоро се превръща в краен републиканец, застава за всеобщо избирателно право и против преразглеждането на конституцията.

Юго взе голямо участие в противопоставянето на държавния преврат на 2 декември 1851 г.: той се би на барикадите и едва успя да избяга в Белгия, откъдето скоро беше изгонен... В изгнание Юго пише... защитава осъдените на смърт, застъпи се за политическите изгнаници от всички страни..."


Ако четете историята между редовете, знаейки истинското състояние на нещата, ще стане ясно, че Виктор Юго е един от лидерите на предишната цивилизация, който води съпротивата срещу въвеждането на нови порядки на нашествениците. Само това може да обясни, че почти цялото население на Париж излезе да се сбогува с него.


Пристанище Сен Дени


Общо в Париж са построени 4 триумфални арки:


Пристанището на Сен Дени - през 1672 г., Пристанището на Сен Мартен -1674 г., Въртележката на Триумфалната арка -1806-1808 г. и Триумфалната арка Етоал (1836). Те са разположени така, че посоките им съвпадат с посоките на тетрапорта Etoile, така че е невъзможно да се провери дали са работили по този метод.


От тези арки ще разгледаме само една - пристанището на Сен Дени. OI казва, че е построена по заповед на Луи XIV в чест на превземането на Франш-Конте през 1668 г. и победите на Рейн по време на френско-холандските войни. Порталът има класическа централна арка с шарен касетиран таван и две малки пътеки с правоъгълни тавани в краката на арката. Над главната арка има барелефи от историята на завладяването на Рейнския път. От северната страна арката е оградена от скулптурни групи от трофеи под палми, а от южната страна има алегорични фигури на Рейн и Холандия. Антаблементът е украсен с надпис от позлатен бронз LUDOVICO MAGNO, „На Луи Велики“.


4. Пристанище Сен Дени в Париж, южна фасада.


Това, което е изобразено на арката, явно не съвпада с обяснението на OI. Първото нещо, което хваща окото при вида на арката, е лицето на мъртъв лъв на мястото на ключовия камък. Това е тревожно. На арката на няколко места е изобразен лъв.

Лъвът е бил символ на империята, съществувала на планетата преди катастрофата от 19 век. Негов основател е Андрей Първозвани, вижте статиите в едноименната поредица).


На десния барелеф седи мъж с рог на изобилието в дясната ръка и гребло в лявата. Той седи в основата на дървото, тоест той е коренът - основателят и по някаква причина върху кучето. На главата му има шлем, направен от глава на лъв, чиято кожа се носи вместо наметало. Това е атрибут на Херкулес, митичният образ на Андрей Първозвани.


Рогът на изобилието предполага, че страната е била просперираща; по-специално, Андрей е прокарал много водни канали за движение из страната.

Над него има трофеи, включително броня с стърчащ от нея череп, очевидно нечовешки. Това може да символизира победата на Херкулес над титаните, но не е факт. Това може да са били хуманоидни същества, които са били унищожени заедно с гигантите.

По-високо на дървото има оръжия и щитове, включително разгневено лице на лъв, глава на овен и куче. Животните могат да представляват обединени държави или различни региони на страната.

На самия връх на дървото има меч в ножница, щит (вътрешна страна) и шлем (с тила към зрителя); това положение на предметите може да означава премахване на защитата след края на войните.


На обелиските от северната страна на арката, в основата, са изобразени наведени знамена и броня на победените страни, очевидно от юг, тъй като те са разположени под палмови дървета. Над тях гордо се веят знамената на победителите. Всичко това е на пиедестал, почиващ върху лъвове, които показват, че империята е победител, разширявайки своите владения.


5. Porte Saint Denis, северна фасада.


Да се ​​върнем на южната фасада. На левия барелеф Дамата седи върху победен лъв, следователно тя е неговият победител. Дамата също седи в основата на дървото - новият световен ред. В дясната си ръка тя държи инструмент, подобен на мотика, който говори за тежък труд за получаване на ежедневния хляб. Над главата на дамата очевидно са нейните постижения: празните доспехи на победените, наведените знамена. В самото дъно лавров стрък и тромпет са символи на победената слава на някой друг. А на върха на тази композиция седи орел - символ на новата власт, все още малък.

Отгоре има военни трофеи с кожа на лъв, глава на овен и друго животно. Очевидно това е троен съюз на победените държави.

Над тях са меч, щит (външната страна) и шлем (козирка към зрителя), заобиколени от знамена, показващи, че завоевателите не възнамеряват да се обезоръжават.


В горната част на символичните групи има корони и три кралски лилии, като индикатор за това кой сега държи властта. В единната империя на предишната цивилизация не е имало кралства, имало е региони с местно самоуправление и координация на дейностите от един център. Разделението на държави и кралства настъпва през 19 век. От това следва, че дамата на обелиска символизира новия ред на територията на бившата империя и кралицата, олицетворяваща новата власт.


На корниза на арката по периметъра има 32 лъвски глави. Може би това е броят на малките царства, на които е разделена империята.

Такава символика може да бъде изобразена едва след унищожаването на предишната цивилизация през 19 век.


Марсилия


Съвременният град Марсилия е вторият по големина метрополис във Франция след Париж.


„Историческото морско пристанище и морската икономика на Марсилия са основните стълбове на регионалната и националната дейност, а Марсилия остава първото френско пристанище, второто средиземноморско пристанище и петото европейско пристанище. От самото начало отвореността на Марсилия към Средиземноморието го превърна в космополитен град, белязан от културен и икономически обмен с Южна Европа, Близкия изток, Северна Африка и Азия."


За града думата пристанище е ключова, нейното значение се съдържа в името: Марсилия е градът на Марс. Ако си спомняте, Марс беше ръководител на летящата и военна технология в екипа от създатели, за които пристанището беше необходима връзка в експлоатация.


В центъра на Марсилия на Place Aix стои триумфалната арка на Porte de Aix или Port Royal (43°18'07.3"N 5°22'28.8"E).


6. Порт дьо Екс, Марсилия.


Арката не е голяма: височина 18 м, ширина 18,5 м, дълбочина 9 м. Намира се на кръстовището на много улици. През него минава най-дългата улица в града - 7,75 км. Ориентацията на арката и улицата е СЗ – ЮИ. Посоката на преминаващата през арката улица, ако се продължи на юг, завършва в Maktar (35°51'12.2"N 9°12'28.6"E), а ако се продължи на север - към Лондон.


7. Посока Мактар-Марсилия-Лондон.


Има приказно красив дворец Лоншан в Марсилия (43°18'15.0"N 5°23'39.2"E), (Palais Longchamp). Състои се от две сгради, свързани с кръгла колонада, в средата на която стои елегантна арка с три залива. В краищата на колонадата има портици, по-скоро като портали. Пред централната арка е монтиран каскаден фонтан, който създава впечатлението, че водата тече от арката.


8. Музей Longchamp, Марсилия.


Като цяло целият комплекс трябва да създава силно вибрационно поле. Имаше голямо изкушение да се провери дали посоката от арката води нанякъде, още повече че от нея тръгва доста дълъг и прав булевард.

Посоката му на югозапад попада точно в малкия, но древен град Реус в Испания (41°09'18.4"N 1°06'31.5"E, разстояние 426 км), известен със своята архитектура! Ако съвпадението не е случайно, то Арката на фонтана би могла да служи като личен портал в дворцовия комплекс.

В момента в двореца се помещават Музеят на изящните изкуства и Природонаучният музей.


Лондон


В Лондон има две класически арки - Уелингтънската арка и Мраморната арка, както и арка, вградена в задачата - Адмиралтейската арка (51°30'24.8"N 0°07'42.0"W). Последният е подобен по вид на Арката на Генералния щаб в Санкт Петербург, гледаща към дворцовия площад.


Wellington Arch , известна още като Constitution Arch, се намира между ъглите на Hyde Park и Green Park. Първоначално арката е съдържала колосална конна статуя на 1-вия херцог на Уелингтън, което й дава името Арката на Уелингтън. Модерната бронзова квадрига е монтирана през 1912 г. Скулптурната композиция изобразява ангел на мира, спускащ се на военна колесница.


9. Арката на Уелингтън, Лондон.


От построяването и (1826-1830 г.) тя е преместена на Конституционния хълм през 1882-1883 г. Твърди се, че арката първоначално е стояла почти срещу къщата на Апсли (резиденцията на Уелингтън) под прав ъгъл спрямо сегашното й местоположение.

Тъй като арката Уелингтън беше преместена, нека проверим посоката на близкия Пикадили. Посоката югозапад - североизток точно попада в Санкт Петербург (Адмиралтейство 59°56'14.3"N 30°18'32.0"E). Тази посока дава истинската ориентация на портала Уелингтън.


Marble Arch в момента стои в североизточния ъгъл на Хайд Парк в Лондон. Арката е построена през 1828 г. от карарски мрамор. Вътре има три малки стаи, които преди са били използвани като полицейски пост.


10. Мраморна арка, Лондон.


Първоначално арката е била монтирана в мола като главна порта към Бъкингамския дворец, но след това е преместена на сегашното си място, когато през 1851 г. е построено ново крило на двореца.

За координати на арката приемаме центъра на площада пред Бъкингамския дворец (51°30'06.3"N 0°08'27.0"W), а посоката на Mall: от югозапад на североизток. На юг се влива в Атлантическия океан, а на север линията попада точно в град Тарту (58°22'48.2"N 26°43'19.8"E), Естония.

Адмиралтейската арка се намира в края на същата улица и следователно има същата ориентация.


Европа като цяло


Триумфалните порти на Мадрид се различават рязко от класическите антични образци. Те нямат обилна мазилна украса, строги са като изпълнение, а най-външните им странични кораби нямат арковидни сводове. Арките нямат касетни тавани с цветя. Но проверката на посоките, излизащи от арките и завършващи точно в други древни градове, потвърждава, че това са били портали. Дълбочината на сводовете е около 6м.


11. Пуерта де Алкала, Мадрид.


В Мадрид има три арки: Пуерта де Алкала (40°25'12.1"N 3°41'19.2"W), Пуерта де Толедо (40°24'24.0"N 3°42'42.0"W) и Пуерта де Сан Висенте (40°25'12.86"N 3°43'13.48"W).


Вече няма да ви отегчавам с подробности за други триумфални арки на Европа. Много от тях бяха проверени във всички отношения, като основната беше индикацията на целевия порт. Тези арки, които се оказаха портали, са обобщени в таблица 1.


Таблица 1. Порта Цели на Европа.


Скъпи Милан – Мили


Милано (лат. Mediolanum - в центъра на равнината) е главният град на Северна Италия. Отнася се за глобалните градове. Вторият по големина град в Италия и център на най-голямата градска агломерация в страната.

Планът на града показва 4 пръстеновидни структури. Това са историческите граници на града, които той придобива с разрастването си.


12. Градски пръстени на Милано.


Тези пръстени са подобни на годишните пръстени на отсечено дърво, само че отразяват смяната на епохите.

Първият пръстен от центъра някога е имал градска стена и порти, по-късно превърнати в градски арки. Четири такива порти са оцелели до днес. Няма да натоварвам статията с подробно разглеждане на тях; ако желаете, можете да ги разгледате сами, като използвате координатите и прегледа, предлагани в Google Maps.


Gate Nuova (Archi di Porta Nuova) 45°28'19.6"N 9°11'41.5"E,

Древните порти на Порта Тичинезе 45°27'27.0"N 9°10'51.4"E.

Портата на Свети Амвросий (Pusterla di Sant'Ambrogio) 45°27'43.2"N 9°10'25.8"E

Римска порта 45°27'08.3"N 9°12'07.0"E, много плитка 3x17 m Те се намират на пресечната точка на три пътя на ъгъла на втория градски ринг. Те са поставени косо спрямо главната магистрала. Това обстоятелство и самият вид на изпълнение показват, че тя очевидно е била преместена тук от първия пръстен и е била просто градска порта. Посоката на магистралата, минаваща през него, не минава никъде.

Бижуто, което обхваща пръстена, е Castello Sforzesco, 45°28'12.0"N 9°10'47.5"E.

Обръщам внимание на тях, за да отделя истинските градски порти от порталите, превърнати в триумфални арки. И заедно с тях отделете една епоха от друга.

Ерата на войните, по време на които беше необходимо да се защитават градовете с крепости, приключи. Тя беше заменена от ерата на изследване на света и възникна необходимостта от свързване на центровете на цивилизацията в различни части на света. Вторият пръстен бележи следващия период в човешката история.

Има форма на октаедър, напомнящ звездни структури, на места (близо до пристанището на Тичинези) е запазен канал. Извън пръстена са Порта Гарибалди, Порта Нуова, Порта Венеция, Порта Тичинезе и Порта Семпионе (Арката на мира). Нека ги разгледаме по ред.


Порта Гарибалди (45°28'50.3"N 9°11'12.9"E) е арков комплекс с три залива и два портика.


13. Порт Гарибалди, Милано.


Google maps ви позволява да се разходите из арката и да я разгледате добре.

Страничните портици са с полусутеренен етаж. Това означава, че сградата е засипана, а преди това е била поне един етаж по-висока. Този факт се потвърждава от колоните на портиците, които нямат основа, която остава отдолу. Тъй като арката и портиците образуват единен архитектурен комплекс, арката също първоначално е била с един етаж по-висока. Размерите на арката, взети по корниза, са 22 х 9 m.


14. Порта Гарибалди, северна фасада, сутеренни етажи на портиците.


Арката на Гарибалди се различава от класическите антични по това, че външните проходи нямат сводести сводове, освен това арката има проходен напречен проход, като тетрапорт, също без сводести сводове. Възможно е страничните арки да са положени, тъй като отвътре таванът има формата на арка.


15. Пристанище Гарибалда, сводест таван отвътре.


Между другото, барелефите на арката изобразяват венец с цветя и плодове, в центъра на който има кадуцей с шапката на Меркурий, а ключовият камък на централната арка е направен във формата на вълна, носеща лице на човек. В долната част на корниза е запазен флорален мотив, който контрастира с цялостния аскетичен дизайн на арката. Вероятно подобен модел е имало върху вътрешните сводести сводове, но е изчезнал, когато арката е била променена. Като цяло всичко това предполага, че арката все пак е била портал.


16. Арка на Гарибалди, изглед отдолу на корниза.


Портиците, както е определено в статията, бяха вид трансформаторни кабини, тоест преобразуватели на енергиен поток. Два портика, разположени един срещу друг, се излъчваха синхронно. В резултат на това в средата на площада се образува стояща вълна, която може да се използва от портала за движение. В сравнение с древните единични арки, такъв комплекс представлява следващият етап в развитието на порталите.

В момента портиците са преустроени в триетажни сгради, колонадата на портиците е остъклена. Все още не е известно дали първоначално са били напълно празни.

Посоката на арката е S-S-W - N-N-E, по-близо до S-N при разделянето на Розата на ветровете на 32. Северната посока попада точно в Копенхаген, Дания. Южната посока не стига точно до никъде, а сочи към Генуа (Италия) и Тимгад (Алжир).


Да приемем, че Порт Гарибалди е бил тетрапорт и да проверим напречната посока запад-изток. На изток посоката се пада точно към Истанбул! Разстоянието от Фонтана Милия в Истанбул до Порта Гарибалди е 1673,65 км. На запад линията каца директно в Поатие, Франция.

Тези съвпадения потвърждават, че Порта Гарибалди в Милано е била тетрапорт.


Недалеч (450 m по ринга) от Порта Гарибалди се издига арката на Порта Нуова (45°28'47.3"N 9°11'33.2"E), която има същата ориентация юг-югозапад - север-север- изток. От него до центъра на града има права дълга улица Corso di Porta Nuova.


17. Порта Нуова, Милано.


Пристанището е висока арка, към която отстрани са прикрепени портици с малки арки. Размери на арката, взети от Google за покриви: ширина 13 м, дълбочина 6 м, ширина с портици 33 м, ширина на портици 11 м. Централната арка е с касетиран таван. Фасадата е украсена с гении на славата с крила и ключов камък във формата на вълна. Колоните на арката стоят на висок постамент. В левия портик се вижда полусутеренно помещение. Има нова основа и някои от колоните са заменени с груби стълбове. Това поражда съмнения дали първоначално е стояла тук, въпреки че мястото е много удобно за арката: има площад и права улица, излизаща от нея. Въпреки че пристанището се нарича Ново, то изглежда по-старо, като древни портали.

Това може да е един от първите примери за арка, свързана с портици. В по-късните версии те предпочитат да инсталират портици отделно. Вероятно Porta Nova е преходен етап в дизайна на арките, което потвърждава, че портиците са част от едно устройство - портала.


По-нататък на втория градски ринг е Порта Венеция (45°28'27.9"N 9°12'18.0"E) - два красиви портика без порти стоят на оживено кръстовище. От тях излиза улица Корсо Венеция, в посока югозапад – североизток.


18. Порта Венеция, Милано.


Портиците са много близо един до друг. Размерите на портиците са 20х22 и същото разстояние между тях. Целият комплекс е с размери 60х22 м.

Имаха ли включена арка? Проверяваме посоките: южната не излиза никъде, а северната е точно в Прага, Чехия. Тук трябваше да има арка.


Арката на Тичинезе (45°27'10.0"N 9°10'48.9"E) стои на площада заедно с два симетрични портика, превърнати в обикновени сгради.


19. Порта Тичинези с портици, Милано.


Това е покрив на 4 колони, а отстрани се опира на арки, резултатът е структура тип тетрапорт, вътре в покрива има дъговиден касетиран таван.


20. Сводест таван на Порта Тичинези.


Трудно е да се каже дали арката е била действащ портал. След модерна реставрация на портиците и арките, структурата е подобна на по-късната, направена в стила на старите портали, за да завърши архитектурния ансамбъл на втория пръстен на града. Посоката на линията на симетрия на комплекса Порта Тичинези не е строго север-юг, на юг тя сочи към Тебеса.


Вторият градски пръстен е завършен от Порт Семпионе или Арката на мира (Arco della Pace, 45°28'32.0"N 9°10'21.3"E). Северозападната страна на ринга се пресича от грандиозния парк Семпионе (500 м широк и 1500 м дълъг), оформен като стадион, само че много голям. До него, между другото, за сравнение има модерен стадион. Вижте фиг. 15.

На централния кръгъл площад има архитектурен комплекс от триумфална арка с два портика. От него излиза права улица Корсо Семпионе, ориентирана стриктно от северозапад на югоизток.

Изгледът отгоре на Миланския площад с Арката на мира (Piazza Sempione Milan - Piazza Sempione) е показан на заглавната снимка.


Това е неокласическа триумфална арка с височина 25 м, ширина 24 м и дълбочина около 7 м.


Отстрани пред арката има две малки правоъгълни сгради, които преди това са служили за митница, според. към OI. Покривните им размери са 23х23 м, като отвън те имат полукръгла пристройка с радиус 10 м. Покривът на тази пристройка има формата на амфитеатър. Колонадите и просторните арки на тези структури показват, че това са портици. Отгоре те приличат на тетрапорти, само един и половина пъти по-ниски от централната арка. Те се отличават от обикновените портици с разширения като амфитеатри.


21. Изглед на площад Арката на мира отгоре от Google, близък план.


Тези разширения са като уши или приемни антени, които могат да приемат сигнал отгоре и да го насочат към портика. Наличието на две приемни антени ви позволява не само да хванете сигнала, но и да определите разстоянието до него. Те са нещо като милански уши. Полученият сигнал, синхронно насочен към себе си в зоната между портиците, образува стоящи вълни и резонира, т.е. усилва се. Арката на света попада в тази зона, имайки три разстояния и действайки като портал. Оказва се, че това е комплекс от три структури, които приемат и предават сигнала нагоре. къде? В околоземното пространство, до орбитална станция, в космоса?


Ако тези устройства са получили сигнал от космоса и са влезли в порталната система, тогава може да се предположи, че по този начин те са били прехвърлени на орбитални станции и космически кораби.


Арката на мира е ориентирана по същия начин като улицата, строго от северозапад на югоизток. Земната посока на портала отива на север към Лондон.

В момента портиците са затворени за реставрация. Какво ще видим след него?


Никой друг град в Европа няма толкова много портални връзки с други градове в Европа и Африка, както Милано. Това предполага, че името Милано идва от същия корен като милята или километричния стълб на Истанбул:


„Милиус, Милион (на гръцки - километричен камък), милиарий (на лат. Milliarium) - древна структура, разположена в центъра на Константинопол, столицата на Византийската империя... от нея се измерва дължината на всички пътища на империята .”


Съгласно таблица 1 е изградена карта на европейските портали, показваща връзките на пристанищата на дестинация и на заминаване.


22. Карта на европейските портали.


Това показва, че Милано е в центъра на системата и има най-голям брой връзки. В този случай Милано претендира за ролята на столица на Европа в ерата на развитието на нови територии и е възможно да бъде кръстен на Милиус.


Мюнхен


Преглед на града – „Никога не сте виждали Мюнхен такъв!“


Siegestor (Вратата на победата) в Мюнхен е мемориална арка с три разклонения, увенчана със статуя на Бавария с квадрига, впрегната в лъвове. Окончателно е пуснат в експлоатация през 1852 г. Първоначално паметникът е бил посветен на славата на баварската армия. След Втората световна война решават да го възстановят като спомен за постигнатия мир.


23. Триумфалната арка на Сигестор.


Първият случай е при проектирането на арки, където вместо коне в квадригата са впрегнати лъвове.

Помните ли Porte Saint Denis в Париж, който изобразява победени лъвове? Вижте фиг. 4.

Зигестор е с височина 21 метра, ширина 24 m и дълбочина 8 m, разположен на 48°09'08.4"N 11°34'55.7"E, стоящ на магистрала, ориентирана север-север - юг- югозапад.

Посоката на юг минава почти точно към Тимгад (Алжир), а посоката на север е към Берлин.


В Мюнхен има още един забележителен комплекс, състоящ се от Пропилеите и две симетрични сгради с колонади. Намира се на Кралския площад (Königsplatz, 48°08'45.6"N 11°33'52.6"E).


24. Държавна антична колекция, Портата на Пропилеите, Глиптотека с колекция от древногръцка и римска скулптура.


OI съобщава, че той е построен през 1816-1830 г. по подобие на античния форум с цел създаване на културен център като „Нова Атина“.


„В северната част се намира Глиптотеката с богата колекция от древногръцка и римска скулптура. В западната част има Пропилеите, „портата на площада“ (копие на входа на храма на Акропола в Атина). От южната страна на площада е Държавната антична колекция, дело на архитекта Георг Фридрих Зибланд.

Глиптотеката е йонийска, пропилеите са дорийски, а античната колекция е коринтска.“


Архитектурният комплекс на Königsplatz има същата структура като порталите на Милано. Пропилеите, разбира се, са много различни от класическите портали, те нямат сводове с касетни тавани, страничните арки също имат правоъгълен връх. Портиците са вградени в сградите, с които образуват едно цяло.


Еднообразният античен стил поддава на версията, че това наистина е умишлена имитация на античността. или? Или това са наистина древни сгради, в крайна сметка адаптирани в музеи. В близост до сградата на Държавната антична колекция се виждат прозорците на полусутеренния етаж, което означава, че целият комплекс е бил поне един етаж по-висок и е съществувал още преди бедствието.

Нека проверим посоката на оста на Кралския комплекс, запад-с-з - изток-юг-д, между другото, перпендикулярна на посоката на Зюгест. Оказва се, че заедно са работили за града като тетрапорт. Северната посока попада точно в Щутгарт, докато съвпада с ориентацията на Новия дворец на Schlossplatz (48°46'41.6"N 9°10'52.0"E). Освен това европейските градове са нанизани в тази посока, тъй като Европа е доста гъсто населена, сред които и столицата Люксембург.


25. Нов дворец в Щутгарт (a) с посока от Пропилеите на Мюнхен (b).


Южната посока на Пропилеите попада точно в Истанбул. Но това съвпадение вече подсказва, че Пропилеите не са били просто порта, а са имали някои качества на портал.


Пристанище на Русия


Санкт Петербург

Триумфалната врата на Нарва - паметник на архитектурата в стил ампир в Санкт Петербург; разположен на площад Stachek в близост до метростанция Narvskaya. OI съобщава, че триумфалните порти са построени през 1827-1834 г. в памет на героите от Отечествената война от 1812 г. Повече подробности...

Височина - над 30 м, ширина - 28 м, ширина на участъка - над 8 м, височина на участъка - 15 м, дълбочина на свода - 6 м. Координати 59°54'02.7"N 30°16'26.2 „E, посока от -n-w – юг-югоизток минава точно през Харков (пл. „Свобода“, 50°00'20.5"N 36°13'45.1"E, разстояние: 1163 km), Мариупол (точно, 47°05' 44.3" N 37°33'02.3"E, разстояние: 1500 km).


26. Портата на Нарва, изглед от юг.


Вдясно от портата има интересна кръгла сграда с купол и правоъгълен вход със сводести отвори, украсени с пропилеи. Много прилича на мощния портик, който е трябвало да бъде част от порталния комплекс. Напротив, точно същата сграда трябваше да стои там, за да създаде стабилно вибрационно поле в областта на арката.


„ Московската триумфална порта в Санкт Петербург е направена под формата на свободно стоящ портик-пропил с височина 23,2 метра и ширина 36,02 метра и боядисана в зеленикаво-сиво. Кръглите колони, всяка от които е сглобена от девет секции от чугунени барабани с тегло от два до четири тона, са с височина 15 метра, диаметърът на всяка колона е повече от 2 метра.


Следва много дългата история на изработване на порти от чугун. Те бяха поставени на булевард Московски, който има точна посока от север на юг. Те са единственият пример за порта, изработена изцяло от метал.


27. Московска триумфална врата, Санкт Петербург.


Тези порти наистина изглеждат като триумфални, но линията, която ги следва на юг, удря точно няколко точки:


Координати на Московската врата, Санкт Петербург, – 59°53'28.2"N 30°19'09.9"E,


Обсерватория Пулково – 59°46'18.3"N 30°19'33.8"E,


Кайро, център – 30°02'39.9"N 31°14'08.7"E,


Pietersburg, Южна Африка, – 23°53'48.6"S 29°26'58.2"E, разстояние от Санкт Петербург 9317,28 km.


Този факт казва, че в Санкт Петербург е имало портал в тази посока. Или Порта с тази форма с колонади също е служила като някакъв вид връзка между градовете, като пропилеите на Кралския площад в Мюнхен, виж фиг. 24.


Москва


Московската порта е построена за първи път през 1829-1834 г. по проект на архитекта О. И. Бове на площад Тверская застава в чест на победата на руския народ в Отечествената война от 1812 г. Демонтиран през 1936 г. Копие на портата е построено през 1966-1968 г. по проект на В. Я. Либсън на проспект Кутузовски, сега площад Победа в района на Поклонная гора.

Текущо местоположение 55°44'12.4"N 37°31'12.2"E. Площад Тверская застава се намира (център 55°46'37.2"N 37°35'02.2"E) между Ленинградски проспект и ул. Тверская-Ямская. Посоката на улиците е северозапад – юг. Посоката на Ленинградски проспект не отива никъде. Посоката на улица Тверская-Ямская на север завършва в Гатчина, предградие на Санкт Петербург. Посока на юг по улица Ямская-Тверская стига до Коломна, разстояние: 105 км.


28. Тверская застава и Триумфалната врата през 1848 г. Рисунка от Ф. Беноа.


На снимката се вижда, че отстрани на арката има две симетрични сгради с портици и куполи. Архитектурният ансамбъл от три сгради не е изграден само за красота, те образуват единна структура с необходимите радиационни параметри. Арката беше портал.


Червена порта в Москва


29. Изображение на Червената порта, 1850 г.


„...историческа триумфална арка в бароков стил, издигната в Москва през 1709 г. по заповед на Петър I в чест на победата в битката при Полтава. Първоначално сградата се наричаше Триумфалната порта на улица Мясницкая и се намираше на Земляной Вал (сега градински пръстен). Портата е възстановявана няколко пъти поради пожари. През 1753-1757 г. те са възстановени в камък от архитекта Дмитрий Ухтомски. През 1927 г. портата и намиращата се до нея църква „Свети Три Светители“ са демонтирани. Името „Червената порта” носи едноименната метростанция и площад.”


Каменната арка е построена през 1753-1757 г. Мястото на площад Красные ворота няма прави участъци, няма за какво да се хванеш. Проверени са посоките на улиците, намиращи се в близост до площада, те не излизат никъде.


„През 19 век външният вид на портата се променя няколко пъти... В средата на века московските власти няколко пъти се опитват да демонтират триумфалната конструкция. ... През март 1927 г. президиумът на Всеруския централен изпълнителен комитет издава резолюция за разрушаването на портите като „пречещи на преминаването на обществения транспорт“.


Новочеркаск


„Триумфалните арки на Новочеркаск са паметници на руския класицизъм. Монументалният комплекс се състои от две триумфални арки - западна и северна, разположени съответно в югозападната и северната част на Новочеркаск. Построен през 1817 г. в чест на победата в Отечествената война от 1812 г. ...

Материалът на арките е нарязан варовик. Повърхността на сводовете, включително таванските помещения, е измазана и боядисана в жълто и бяло.”


30. Северна ТА, Новочеркаск.


Северна арка 47°25'38.0"N 40°05'48.3"E, посока S-S-W - N-N, на север не пада никъде, на юг минава точно през Кайсери и Мерсин в Турция, и сочи към Кайро, Египет .


Западна ТА (47°24'17.8"N 40°05'03.5"E) стои на Платовски проспект, който има пряка посока запад-югозапад - изток-североизток до катедралата Възнесение (2,17 km). На югозапад посоката пада точно върху Хомс, Либия. Разстоянието до Хомс Тетрапорт е 2721 км.

Североизточната посока сочи към Волгоград почти точно. Волгоград е построен на мястото на стария град, чиито граници са заличени, така че можем да предположим, че посоката на арката е била валидна.


31. Западна ТА на Новочеркаск, снимка 1930 г


На снимката от 1930 г. се вижда, че колоните на арката са тухлени. Това поражда съмнения, че арката е била портал; странно е, че нейните посоки свършват някъде.


Благовещенск

Триумфална арка в руски стил е издигната в Благовещенск в чест на посещението на града от наследника на царевич Николай Александрович на 4-5 юни 1891 г., когато той обикаля Далечния изток, давайки тласък на строителството на Транссибирския канал Железница във Владивосток. Разрушен е по време на Съветския съюз и възстановен през 2003-2005 г.


32. ТА Благовещенск.


Съвременните координати на арката са 50°15'24.2"N 127°31'17.8"E, посоката север-север по-близо до север (разделяйки кръга на 32) на юг-югозапад попада в Харбин. Градът е известен с факта, че богати, интелигентни хора от Русия са мигрирали в него след революцията и гражданската война.

На север посоката не отива никъде, но минава недалеч от Якутск.


Триумфалната арка на Владивосток.


33. Триумфалната арка, римейк, Владивосток.


„Първата каменна арка е построена на улица „Прудовая“, за да посрещне наследника на царевич Николай във Владивосток на 11 май 1891 г., като част от посещението му в Далечния изток и откриването на строителството на Транссибирската железница. Тя беше разрушена по съветско време, реставрацията на арката беше благословена от църквата през лятото на 2001 г. и възстановена през 2003 г.


Може би това е единственият тетрапилон в Русия. За съжаление не са останали данни за нейното първоначално местоположение. Следователно не е възможно да се определи дали някога е действал или къде е бил насочен. Новото представление е по-скоро сценичен декор.


„Царевич Николай пристигна във Владивосток по море, а по-късно по суша от Владивосток през целия Сибир се върна в столицата на Русия.“


Трудно е да се повярва, че царевичът е прекосил цялата страна, 8 хиляди километра по права линия, на коне или първите коли. Може би триумфални арки не са били построени във всички древни градове за срещата на престолонаследника, но той е използвал порталите, които са били там. Тогава е възможно порталите да са действали още през 19 век, но са били деактивирани навсякъде и вместо това са започнали да строят (възстановяват) железопътни релси.


Триумфалните арки на Русия , които при тестване се оказаха портали, са обобщени в таблица 2.


Таблица 2. Триумфални арки на Русия.


В Русия имаше много повече портали, но през 19-ти век те бяха целенасочено деактивирани чрез „ремонт“, а през 20-ти бяха демонтирани навсякъде. Официалната история за всички арки е почти една и съща: първо е построена дървена арка, която е изгоряла или се е разпаднала с времето; след това те бяха заменени с каменни или тухлени в чест на измислени герои; след това бяха реставрирани и украсени с картини на желаната история; В крайна сметка те бяха разрушени, защото пречеха на движението на транспорта и развитието на града, а през 21 век се изграждат нови по подобие на старите, за да запълнят белите петна на историята, да увековечат името на инициаторът, или просто да украсят външния вид на града.


Списък на известни руски триумфални арки в Интернет:


Нарвска порта, Московска порта в Санкт Петербург,

Червена порта, Московска порта в Москва,

Западна и Северна ТА на Новочеркаск,

Триумфалната арка на Молодечно в Беларус,

Московска порта в Калуга,

Московска порта в Курск,

Кралската порта (Краснодар),

Триумфалната арка в Красноярск,

Москва и Амурските врати в Иркутск,

Триумфалната арка в Благовещенск,

Триумфалната арка в Хабаровск,

Триумфалната арка (тетрапорт) на Владивосток.

Как е съборена ТА в Русия е описано във форума. Оттам е взета рисунката: Анализ на Калужката московска врата.


34. Демонтаж на Калужката Московска порта, 1935 г.


Вградени портали


Следващият етап от развитието на арките е комбинацията им с овални аркади и арки, вградени в сградите. Темата, разбира се, изисква отделно изследване, от което засега няма остра необходимост и отдалечава от основната линия на историческото изследване. Нека да го разгледаме за момент и да приключим темата за порталите.


На овала на сградата на Одеската опера има грандиозен портал с всички необходими принадлежности. Възможно ли е това да е портал за зрители от далечни страни, желаещи да присъстват на премиерата на пиесата? Това, разбира се, е шега, с някои въпроси в нея.


35. Одески национален академичен театър за опера и балет.


„Първата сграда е открита през 1810 г. и е изгоряла през 1873 г. За да се коригират недостатъците на сградата на театъра, са извършени многократни реконструкции: през 1820-1822, 1831-1833, 1836, 1857 и 1872 г. Модерната сграда е построена през 1887 г. от архитектите Фелнер и Хелмер в нов виенски бароков стил. Моделът е Дрезденската опера, построена четири години по-рано от архитекта Готфрид Земпер. ... Уникалната акустика на подковообразната зала ви позволява да пренесете дори шепот от сцената във всеки ъгъл на залата.“


Информацията за уникалната акустика на залата подсказва, че сградата е построена във време, когато познаването на законите на вибрациите е било на високо ниво. Затова е напълно възможно в шегата да има доза истина. Разбира се, след всички ремонти порталът загуби функциите си.


36. Одеската опера отгоре.


Вижда се, че порталната конструкция се извисява над сградата на театъра и се откроява от цялостния облик на сградата, сякаш е добавена към нея по-късно. Това подкрепя идеята, че не е построен като част от театър, а по-скоро като самостоятелно работещо устройство. Изграждането на такава грандиозна част от сградата само за красота, за главния вход, изглежда нерационално. Красотата и рационалността в онези дни бяха въплътени в една форма. Освен това театърът има достатъчно входове, включително предните. Трябва да се отбележи, че има първи етаж с непропорционално ниски прозорци. Това предполага, че сградата е била значително по-висока и първият етаж е бил засипан по време на бедствието.


„Над фасадата се издига скулптурна група, изобразяваща една от музите, покровителката на изкуството Мелпомена. Тя седи в колесница, теглена от четири разгневени пантери, които са покорени от нея.


37. Скулптура на арката на Одеския театър за опера и балет.


Пантерите като транспортно средство? Това е нещо ново. Или много забравена стара. Може би това е още един символ на мощните качества на портала.

Порталът е ориентиран на юг с леко отклонение от север-север на юг-югозапад. Координатите на портала са 46°29'06.1"N 30°44'28.7"E. Посоката на юг минава покрай всички древни градове и точно удря градчето Порто Марина на средиземноморския бряг в Египет, където по оголените плажове се виждат следи от някогашната красота на древния град (30°51'52.0" N 28°54'14.5"E) все още не е застроен с модерни къщи. Разстояние: 1744 км.


38. Порто Марина, Египет, отгоре.


В долния десен ъгъл на картата има пустиня, която, когато се увеличи от Google maps, разкрива квадратното оформление на град, изтрит от лицето на Земята. Страната на стандартния площад е ~800 m, а ширината на пътя е ~80 m, като обичайните размери на градските зони са разделени от широки алеи.

Ако вземем сред тях улици като Cardo 1, то нейната посока на северозапад попада точно в Тарагона (41°07'08.7"N 1°14'43.5"E) в Испания, а посоката, перпендикулярна на нея е североизток - Deci 1 , каца точно в Сочи, Русия.

В близост е площ с квадратен план, разположена под ъгъл спрямо предходната. Избираме улица Cardo 2, проверяваме посоката на север-с-запад, отива точно към Варшава, Полша. Посоката, перпендикулярна на него е E-S-E - Deci Street 2, посоката му попада в Аман - град в Йордания, в който има древни руини. Между другото, Аман стои в една линия с древните арки на Джараш - Латакия (виж предишната статия). Порто Марина е достоен град за северноафриканската портална система, обсъдена в предишния.


Не трябва ли да проверим посоката на страничните арки на Одеския портал? На запад попада почти точно в Милано, където се намира известната италианска опера Ла Скала (45°28'02.3"N 9°11'23.3"E). Разстоянието между театрите е 1664 км. А на изток повечето територии са покрити с пустини и посоката не отива никъде.


Нека да видим как изглежда Дрезденската Земперопера (51°03'14.9"N 13°44'08.1"E). Сградата наистина прилича на Одеската опера, но за разлика от нея първият етаж не е засипан и се вижда, че той е най-високият в пропорцията на сградата. Порталната арка няма такава дълбочина и напречни арки.


39. Semperoper, Дрезден, Германия.


„Дрезденската опера, Semperoper е опера в Дрезден. Построен по проект на Готфрид Земпер (оттук и местното име на театъра). Намира се в „Стария град“ в непосредствена близост до Цвингер (архитектурен комплекс от дворцови сгради, 1719 г.) и резиденцията на Дрезден. Открита през 1841 г., сградата на театъра е унищожена два пъти през 1869 г. от пожар и през 1945 г. от бомбардировка. След тези разрушения театърът е възстановен през 1878 и 1985 г.




Посоката на арката на театъра се приема за оста на симетрия на сградата, между северозапад - югоизток и северозапад - юг-югоизток (при разделяне на Розата на ветровете на 32 посоки). Изходът от портала е облицован със сгради; Стените на сградата са рустирани, разсейващи вибрациите. В същото време цялата конструкция на сградата е обект на натрупване и поддържане на вибрационното поле. Погледнете фоайето на Дрезденския театър.


40. Лобито на Земпер.


Изобилие от колони, сводести сводове. Можете да си представите как е „звучал“ целият театър, когато в него се играе операта! И ето резултата: посоката на юг минава през Атина и след това се озовава точно в Порто Марина! Същото място като посоката от Одеската опера. Разстояние: 2 570 км.

Ако посоките на улиците на големите столични градове пресичат някои градове, които са разположени доста плътно на територията на Европа, това може да се подозира за съвпадение, но фактът, че посоките на арките на два театъра попадат в един град, който има изтритите от лицето на земята не могат да бъдат обяснени случайно. Това е факт, който потвърждава, че театралните арки са били портали, а предишната цивилизация на човечеството е имала високо техническо и духовно ниво.


И така , разгледани са единични триумфални арки, комплекси от арки с портици, арки с колонади, вградени арки, проверени са посоките на улиците и дворцовите комплекси, всички те показват, че в предишната цивилизация е имало комуникационна система за всички краища на една държава.


Триумфалните арки са древни транспортни портали по света.


Портали ли са "триумфалните" арки по света?



Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар