Странни детайли в древни гравюри. Катастрофа и слепи петна на историята. Какво крият от нас?
Здравейте, скъпи читатели!
Миналата сряда съвсем случайно попаднах в интернет на снимка на стара гравюра и веднага ми привлече вниманието един странен детайл. Тя предизвика интереса ми и започнах да търся подобни детайли в други стари гравюри. И колкото по-дълго търсих, толкова повече въпроси имах. Но нека поговорим за всичко по ред.
Първото нещо, което хвана окото ми, беше липсата на кръстове по кулите на католическите и православните църкви.
Тук не виждам никакви кръстове. И можете да намерите много такива гравюри.
Вместо това шпиловете са увенчани с топки или сфери, а понякога и ветропоказатели с петли. Между другото, ето един от тези отново на сферата.
Сфери или топки по върховете на храмове и църкви предполагат две мисли.
Първо: каква религия е била някога, може би хората са вярвали в слънцето? Но не съм виждал нищо за това в официалната история. Не, разбира се, че е имало тенгризъм - средновековна етническа религия, но тя се отнася до номадите от евразийските степи и Централна Азия. Но не и европейският свят.
Второ: атмосферно електричество. Между другото, вече писах за това по-рано в канала. Ще предоставя връзки по-долу в края на тази статия. Възможно ли е тези сфери да са приемници на атмосферно електричество, а самият храм или църква да е електроцентрала?
Всичко е възможно. И можете да намерите много информация по тази тема в интернет. Освен това експериментите на Никола Тесла доказват, че е възможно не само да се генерира атмосферно електричество, но и да се предава на значителни разстояния.
В някои гравюри можете да видите храмове и църкви, където вместо кръстове всъщност има някакви антени.
Но това не са всички детайли, които забелязах, разглеждайки старите гравюри. Например създание, риба или змия. По-скоро като риба, но с глава на прасе. Не мислиш ли така? Или с издължена уста, като на крокодил, но с тяло на змия. Погледнете по-отблизо.
И такъв „улов“ може да се намери навсякъде в стари гравюри.
Следващите детайли, които привлякоха вниманието ми бяха „неравностите“. Различават се по форми и размери. Но дори дете, ако му се покаже тази рисунка, ще каже, че това е бум.
Някои източници сочат, че това са олтари с огън, други казват, че са символ на плодородието. Трети пък казват, че това е символ на корабостроителите. Твърди се, че корабите са били построени от бор, а тогава техният символ е бил шишарка. И когато следващата флота кацна на нова земя и започна да възстановява град там, този символ беше поставен на най-видимото място. (* Шишарката е символ на епифизната жлеза – т.нар. 3 очи)
Фактът, че такъв символ е изложен публично в папския двор на Ватикана, подсказва, че тук нещата не са толкова прости.
И може би този символ се корени в окултизма или принадлежи към определена каста от хора, които тайно управляват света. Но няма да кажа това.
Но да се пренесем в Санкт Петербург. На снимката по-долу виждаме Авенюто на държавните колегии с част от Гостиния двор. Но какво става? Водата е на нивото на настилката. В долната част на снимката виждаме хора близо до разрушените колони. Отляво тълпа от зяпачи заобиколи някаква порутена колона. Не изглежда, че Санкт Петербург е възстановен от нулата. Къде са скелетата или повдигащите механизми? Виждаме колички, очевидно с храна и неща. Има чувството, че хората просто се местят в този град, който някой вече е построил.
Картината по-долу показва също толкова интересна гледка. Водата се връща на нивото на настилката. Няма насип (може би тогава още не е бил възстановен). Но какви са тези мостове? А близо до сградите виждаме как стълби водят директно към втория етаж. Ясно е, че Санкт Петербург беше наводнен и все още се наводнява. Но, Карл?
Между другото, на купола на сградата отново има същата сфера, за която вече писах по-горе.
Но повече ме интересуват гравюрите на Пиранези.
Кои части от колоните лежат на земята? Може би това са останките от някаква по-древна величествена структура. Съдейки по диаметъра им, конструкцията не е била малка.
И каква е тази величествена пирамида тук? Кой и кога е построен? какво става Усещането е сякаш кален поток се е спуснал от планината. По-долу виждаме някаква разрушена структура. А сградата отгоре е обрасла с дървета и изглежда порутена и необитаема.
И тук отново виждаме разруха. Хора върху останките от колони. А в далечината това джуджета ли са? Те са със същия размер като статуите на покрива на сградата отзад. Но сградата е много по-далеч. Тези малки момчета наистина ли изграждат цялото това великолепие? Едва ли.
Дисекцията на произведенията на Пиранези може да отнеме много време. Но като ги гледате, в главата ви се прокрадват мисли, че преди това е съществувала някаква велика цивилизация. По някаква причина тя умря. И всичко, което ни е останало, са руини.
Някои читатели ще кажат, че не трябва да съдите за това време въз основа на произведенията на художниците, защото те са писали, както са го виждали, внасяйки нещо свое. Но ще ви отговоря: не. Преди това не е имало фотографско оборудване и много картини, гравюри и фрески са правени по поръчка. Тоест, те поръчаха определени произведения на художника, така че той да изобрази реалността, а не приказка.
А ето и природата, с която е работил Пиранези...
Пиранези беше реалист. Действителните руини на базиликата на Максенций и Константин в Рим. Но колко от това, което Пиранези залови, не е оцеляло до наши дни, варварски демонтирано за материали или умишлено унищожени паметници на древната цивилизация.
Няма коментари:
Публикуване на коментар