Звездни Цивилизации

събота, 25 ноември 2023 г.

 Как майките се превръщат в чудовища



Скапаният Запад усърдно унищожава всичко човешко в нас

Черните холивудски специалисти правят всичко възможно да дискредитират понятията и образите, които са най-важни в живота на всеки от нас: правят позор от майките; те правят чудовища от деца; Те правят нищожества от бащите...

 


Филмът "Лоши майки" (2016): Изчислен удар по майчинството


Автор – Елизавета Кваснюк


За всеки човек думата "майка" е свещена. Работата на майката е много важна, тъй като майката е тази, която полага първите основи за мирогледа на бъдещия човек. И именно този образ често е атакуван от съвременните медии и кино на няколко фронта.


Един от най-популярните методи за дискредитиране на майчинството е демонстрирането на образа на майката в неестетична светлина. В съвременните детски анимационни филми или младежки комедии, особено западните, майките, много по-често, отколкото би било оправдано от сюжета, са изобразявани или като пречка по пътя на децата си (изображения на родители в анимационните филми на Дисни), или като абсолютно тесни- умни, неприятни и дори похотливи същества.


Освен това младите момичета , подготвящи се за майчинство , често стават обект на информационна атака, тъй като предварително им се разказва в преувеличено негативна светлина за най-трудните моменти, които могат да срещнат по време на бременност, раждане и отглеждане на деца (скорошен пример е филм „ В активно търсене“ , сериал „Тест за бременност“ ).

Накрая се атакуват и самите майки, на които вместо да бъдат благодарни за труда си и да им се напомни колко са важни за децата, семейството и цялото човечество, им се предлага да се „махнат“ от многогодишното „безсмислено робство“.


Филмът „Много лоши мами“ , който излиза на руските екрани на 1 септември (символично е, че премиерата му беше насрочена точно за Деня на знанието, когато свършват училищните ваканции), е уникален с това, че съдържа три от тези вредни послания едновременно, преминавайки също през институцията на семейството и концепцията за морал като цяло. Но на първо място.


Парцел


Главната героиня Ейми е майка на две деца. Тя успява да работи и да се грижи добре за децата си, кучето си и абсолютно посредствения си съпруг.


След като Ейми хваща съпруга си в изневяра, животът й тръгва надолу, тя спира да върши домакинска работа, влиза в конфликт с абсолютно перфектната си майка Гуенделин и започва да се сприятелява с две майки - "добрата майка" Кики, с четири деца и съпруг - тиранин, както и с „лоша майка“ - нахалната Карла, която има едно дете, с което практически не общува.


С тях тя решава да спре да бъде „добра“ майка и става „лоша“, което естествено завършва с „щастлив край“.


Филмът съдържа следните послания:


- Майчинството е робство.


"Невъзможно е да бъдеш добра майка."


– Отрицателни образи на мъжете и семействата.


– Сексуална безразборност на всички герои. Перверзии.


- Алкохол.


1. Майчинството е робство.


Основната идея на филма е колко лошо е да си майка. Още в първите минути зрителят вижда главната героиня Ейми, ридаеща в колата по време на почивка между доставката на деца на класове и отиването до магазина, за да вземе огромни торби с хранителни стоки и да приготви вечеря. Никой не оценява труда й, включително и абсолютните й егоистични деца, които казват, че я обичат само когато изпълни поредната им прищявка.


Ейми:


– Поне веднъж на ден се чувствам като най-лошата майка на света и плача колкото мога. След това водя децата на секция, кръг, на лекар и след това отивам до магазина.


Кики е типичен негативен образ на многодетна майка, тя постоянно комично се оплаква от живота, поради което главният герой дори й каза, че всяка нейна фраза звучи като „вик за помощ“.


- Здравей Кики! Исках да те попитам ще отидеш ли с мен на кино?


- Позволено ли е? ...


- Е, хайде, Кики! Живей малко!


Кики поглежда назад към борещите се и плачещи деца.


- Добре добре! Идвам!


Когато Кики е вкъщи, върши домакинска работа нон-стоп, а децата на 4-5 години постоянно плачат. Възникват логични въпроси: защо децата й са постоянно в сълзи? Защо няма помощ от роднини? Защо никога не си спомняше нищо добро, мило и мило, което се е случило с децата й?


Отговорът е очевиден - тъй като авторите не са имали нужда да показват реалистично семейство, реалистична майка и реалистични деца, вместо това цялото ежедневие на Кики е представено като скучно съществуване само с неадекватни и диви деца.


Карла не страда от „ужасите на майчинството“, тъй като не изпълнява никакви майчински задължения, изобщо не познава сина си и какви задачи трябва да изпълнява в училище, от какво се интересува и т.н. Много по-интересно занимание за нея е развратът с всички мъже в града.


Децата трябва да бъдат споменати в отделен ред. Както вече споменахме, децата на Ейми са егоистични и безотговорни, синът е слаб студент, дъщерята е истерична, придирчива и подозрителна; Дъщерята на Кики изкорми домашния любимец, а синът на Карла се държи разюздано, абсолютно ненаситен, яде всичко и дояжда храната на всички останали. Тези и други недостатъци на децата служат като една от основните теми за обсъждане по време на многобройни диалози на главните герои.


Излишно е да казвам, че „щастливият край“ се отървава от „робството“: Ейми се примирява с истеричната си дъщеря, изпълнявайки поредната й прищявка, а също така учи сина си да готви в тона на егоистична майка. Кики става тиранин в семейството си, а Карла става малко по-близка със сина си.


Във финала една от епизодичните героини разказва на приятеля си за това как е прекарала деня си (89-та минута):


- Как беше денят ти?


- Страхотен! Спах, пропуснах работа, ядох понички, обуздах децата и съпругът ми беше възхитен от мен. Не можеше да бъде по-добре!


2. Невъзможно е да си добра майка.


Сюжетът се върти около факта, че след като изпадна в пълна изолация, Ейми едновременно влиза в конфликт с Гуенделин и става неин съперник за позицията на председател на родителския комитет. От гледна точка на създателите на филма, разбира се, безотговорната алкохоличка Ейми трябва да получи тази позиция и по този начин да отбележи „триумфа на справедливостта“.


В края на филма на зрителя се показва нейната предизборна реч, посветена на това, че е нормално да си лоша майка. Тя обяснява позицията си с това, че е просто невъзможно да бъдеш добра майка в съвременния свят. Това означава, че хора като нея, Карла и други не могат да бъдат осъждани.


Ейми насърчава майките да говорят за борбите, през които преминават, и да се примирят с това колко неуспешни са всички те като майки, което започват да доказват.


Еми - Нашето училище трябва да е такова, че тук лошите майки да не ги е срам!


Майка 1 – Децата ми не се мият три седмици.


Майка 2 – Взех тревата на сина ми и след това я изпуших!


Майка 3 – Давам на децата си сънотворни всеки петък вечер, за да могат да гледат моя сериал.


Майка 4 – Отидох да гледам екшън филм със седемгодишния си син.


Всяка една от тези признания е съпроводена със смях и бурни аплодисменти, сякаш жените не признават грешките си, а споделят постиженията си.


Единствената абсолютно примерна майка, Гуенделин, която Ейми посочи като недостижим модел за подражание, както се оказа, също не е идеална, семейството й се пука по шевовете. (Ейми, след като чу признанието на Гуенделин: „Изглеждаш перфектно... Значи всички сме лоши майки, нали?“).


Така в устата на героите от филма фразата „лоша майка“ вече не е обиден етикет, а вид обобщение за всички майки . Всяка майка е априори лоша, така че защо да се опитвате да бъдете добра?

3. Дискредитиране на образа на мъжа, образа на бащата.


Освен неразкритото псевдоперфектно ново гадже на главния герой, всички останали мъжки герои, които се появяват, са или пълни неудачници, като бившия съпруг на Ейми, или тирани, превърнали се в ритници, като съпруга на Кики. Голям пласт от вицове е посветен специално на безгръбначността, безотговорността и провала на съпрузите на главните герои. (Например, в първите минути съпругът на Ейми й се подиграва, наричайки я „чанта-чанта“, когато носи тежки торби с хранителни стоки).


4. Сексуална безразборност на всички герои. Перверзии.


Стандартният модел за такива комедии: главният герой е относително адекватен, но в същото време има приятел, който олицетворява абсолютния разврат. Приятелят, разбира се, е външно осъден от другите герои, но всъщност той насърчава идеите за „сексуална свобода“ на зрителя (в края на краищата той е много весел и сладък). Един такъв герой във филма „Лоши майки“ е Карла.


36-та минута:


Ейми - Това е рокля на курва!


Карла - Роклята на една курва не може да е лоша!


Останалите главни герои обаче също й пасват. Омъжената Кики мечтае за друг мъж, а все още неразведената Ейми се опитва да си намери човек за една нощ и дори след като го намира, се опитва да си върне брака.


Често се споменават и еднополови връзки; една от майките признава по време на родителска среща, че се интересува повече от бавачката на детето, отколкото от съпруга си. И по време на партито на майките, две майки са показани да се целуват една друга, с пълното одобрение и наслада на Карла.


5. Алкохол


Алкохолът във филма служи като символ на забавление и свобода. Главните герои пият непрекъснато, а по време на една от пиянията се сприятелиха. PTA подкрепя Ейми, когато предлага вино, а в един епизод вечерта Марта Стюарт гощава всички с невероятно вкусно желе (59 мин.):


Ейми - Страхотни са! И какво има там?


Марта - Обикновен желатин, захар и... водка.


Ейми - Много е вкусно!


Марта - Аз ям шест парчета сутрин.


Насилие


Отсъстващ.


секс


Филмът пропагандира идеите за „сексуална свобода“, главните герои са абсолютно разпуснати и развратни, а темата за перверзията е показана в положителна светлина.


лекарства


Алкохолът е показан като единствен начин за получаване на забавление и удоволствие. Във филма има повече сцени с алкохол, отколкото без него. Споменават се и други лекарства.


Морал


В комедията „Много лоши майки” няма нормални майки, няма адекватни мъже, няма психически здрави деца. Основните послания на филма са „Майчинството е робство” и „невъзможно е да си добра майка в съвременния свят”.


Филмът показва следните признаци на вреден филм:


1. Филмът осмива и показва от подчертано неугледна страна ценностите на семейните отношения. Героичните съпрузи се държат един към друг и/или към децата си безразлично, подло, неуважително и безпринципно. Децата герои влизат в конфликт и се състезават помежду си в рамките на семейството, както и в конфликт с родителите си, които са показани като глупави и смешни. Популяризира се идеалът за индивидуализъм и отказ от почитане на семейните и брачните традиции.


2. Филмът култивира празен начин на живот, насърчава идеала „животът е вечен празник“, политиката за избягване на трудностите и постигане на целите по лесния начин, без труд или дори измама.


3. Филмът съдържа сюжетни линии, които дискредитират и презрително, отвратително описват всичко свързано с майчинството и раждането и отглеждането на деца. Фигурите на майките са отблъскващи и техният начин на живот е показан като погрешен и низш.


4. Сюжетът на филма насърчава ценностите на "необвързващи", така наречените "свободни" връзки, случайни връзки, обвързване или просто одобрение на сексуални отношения преди брака, на зрителя се налага прекомерна стойност на сексуалния живот . Това дискредитира стойността на самата институция на брака и семейството, целомъдрието.


5. Сюжетът на филма съдържа явна или скрита пропаганда/реклама за употребата на упойващи вещества (алкохол, наркотици, цигари), насърчаване на нездравословен начин на живот (обвързаност с бързо хранене, клубен начин на живот, мързел и др.) основно чрез даряване положителни герои със съответните лоши навици.


6. Филмът използва подмяна на понятия и се опитва да убеди зрителя, че „черното е бяло“, когато смекчени, неутрални, „неосъдителни“ или дори оправдателни начини за обяснение на тези явления се използват за обозначаване на порочни или обществено опасни явления.


7. Във филма практически няма положителни герои, чиито морални качества и стандарти на поведение биха могли да служат като пример за съпричастност и подражание.


8. Героят, който е положителен по отношение на концепцията на сюжета, се отличава с ниска речева култура: той говори нецензурни думи, използва жаргон, използва прякори с унизителен и обиден характер, когато се обръща към другите.


9. Героите във филма открито демонстрират в поведението си или нетрадиционна сексуална ориентация, или подчертана лоялност към нея.

Източник



Няма коментари:

Публикуване на коментар