Звездни Цивилизации

четвъртък, 18 април 2024 г.

 Как точно работи религиозният контрол над ума?



В. Как точно работи религиозният контрол над ума? О. Включва това, което съвременните психолози наричат "оперативно кондициониране": промяна на поведението и умственото програмиране чрез положително и отрицателно подсилване на физическо и сетивно ниво.

Теократите засилват тази обусловеност на физическо ниво, като предават идеи и емоции директно в подсъзнанието на хората чрез телепатия.

Религиозните техники за контрол на съзнанието са по-лесни за разбиране, ако осъзнаете, че теократите използват собствените психически сили на хората, за да контролират други членове на събранието.

Въпрос: Посещавал съм достатъчно религиозни служби от много различни видове, за да знам, че те често поставят вярващите в променено състояние на съзнанието и че често генерират доста малко психическа сила. За това ли говориш?

О. Ключът към цялата религиозна техника за контрол на съзнанието е поставянето на хората в състояние на съзнание, наречено най-добре "религиозен транс".

По същество това е лек хипнотичен транс, при който съзнателната воля е будна, но пасивна, за разлика от дълбоките трансове, при които тя е напълно неактивна. Хората в религиозен транс са напълно наясно какво се случва около тях и записват тези събития в спомените си точно както биха направили в нормално будно състояние.

Те също са способни да мислят и действат доброволно, но могат да го правят само в определени много определени граници, без да излизат от религиозния транс и да приемат нормално съзнание.

В. Как хората влизат в религиозния транс?

А. Хората изпадат в състояние, много подобно на религиозния транс, когато четат, слушат музика, гледат телевизия или филм, слушат съсредоточено лекция или радиопредаване и т.н.

Пасивното състояние, което волята приема по време на тези дейности, често се нарича идентификация със сетивния прием, като "идентификация на читателя" или "идентификация на публиката". Идентифицирането с това, което се чете, вижда или чува, всъщност означава приемане на сетивното приемане некреативно и безкритично както на интелектуално, така и на емоционално ниво.

Това също означава да се съгласите с представените идеи и да почувствате същите емоции, описани в песента, историята, пиесата и т.н.

Въпрос: Доста обичайно е да се опише някой, който се концентрира върху четенето, слушането на музика или гледането на телевизия, като "хипнотизиран". Искаш да кажеш, че това е буквално вярно?

О. Да, но не забравяйте, че това е доста лек транс.

Ако представеният материал започне да противоречи на съществуващите мнения или знания на лицето, идентификацията се разпада. Той или тя приема пълно нормално съзнание и си мисли: „Не съм съгласен с това“, или „Не разбирам това“, или „Това не е наред“. Въпреки това, идентифицирането със сензорно въвеждане може да накара хората да приемат неща, които биха отхвърлили, ако бяха напълно съзнателни, стига въвеждането да не е достатъчно противоречиво или непознато, за да наруши концентрацията им.

Идентификацията със сензорен вход е само първата стъпка в навлизането в състояние на религиозен транс. След като съзнателната воля стане пасивна, потокът на характера, приемайки ниво, по-близко до това по време на сън, отколкото това по време на нормално будно състояние.

При човек, напълно обучен да влезе в религиозен транс, електрическата активност във физическата нервна система става стабилна на точното ниво, за да позволи еднакъв поток на енергия към и от астралната душа. Това позволява на астралната воля да се пробуди частично и създава пряка, двупосочна връзка между физическия ум и астралния ум.

Докато продължава религиозният транс, информацията може да преминава сравнително свободно между физическия ум и астралния ум и обратно.

Освен това физическият ум може да получава повече или по-малко пряко впечатления от психическите сетива на астралната душа.

В. Как се сравнява това със състоянието на транс, в което съм, за да получа тази комуникация? същото ли е

О. Не. Вие сте в "психически транс", което не е същото като "религиозен транс".

Това е много по-малко пасивно състояние на съзнанието и включва много по-големи потоци от енергия към и от астралната душа. Психическият транс се контролира както от физическата воля, така и от астралната воля, действащи съвместно.

Религиозният транс се контролира от външен сензорен вход както във физическия, така и в астралния ум. Психическият транс е активно състояние на съзнанието, което ви оставя свободни да задавате въпроси и да правите коментари, като използвате пълните си творчески сили.

Религиозният транс е пасивно състояние, използвано за контролиране и промиване на мозъци на хората.

Целта на психичния транс е индивидът да поеме съзнателен контрол върху своите психически сили и да ги използва, за да получава съобщения чрез телепатия или да извършва някаква друга психическа работа. Това, което се случва по време на религиозния транс, не е съвсем същото.

След като хората са напълно в религиозен транс, те са в състояние да получават телепатични съобщения от всички около тях и от всички налични безплътни духове; но процесът не е толкова съзнателен, колкото това, което правите в момента в психически транс.

Когато религиозните вярващи казват, че „усещат присъствието на Бог“ на църковните служби, те имат предвид телепатична комуникация, без дори да го осъзнават. Тъй като индивидуалната воля е пасивна по време на религиозния транс, членовете на религиозната конгрегация не могат да използват психическите си сили съзнателно, под съзнателен контрол, както правят хората в психически транс.

Те просто се идентифицират с това, което им се изпраща, както интелектуално, така и емоционално. По-голямата част от телепатичния прием, получен от индивида на религиозна служба, идва от други членове на конгрегацията; това обикновено е по-мощно влияние от всичко, изпратено от духове.

Действителният религиозен процес на контрол на ума, техниката, която осигурява телепатично емоционално укрепване, за да помогне за програмирането на умовете на хората, е нещо като "психическа верижна реакция", която се случва, докато група хора са заедно в религиозен транс.

С други думи, телепатичните съобщения, изпращани от всеки член на конгрегацията, влияят на емоциите и мисленето на всеки друг член, подобно на запалване на кибритена кутия или атомна верижна реакция.

Този процес създава "религиозно групово съзнание": телепатичните предавания на цялата конгрегация взаимно се подсилват, докато всеки присъстващ започне да мисли и чувства едно и също нещо много, много силно. Хората в такова състояние могат да изпитат изключително силни емоции, толкова силни, колкото тези, които придружават най-мощните физически усещания като сексуален оргазъм или силна болка.

Но това се прави без много сетивна стимулация - обикновено само проповядване, пеене на химни или молитва - защото подсилването идва от психическата верижна реакция.

В. Чувал съм, че това се описва като „религиозен екстаз“, но смятах, че е причинено най-вече от сетивната стимулация на самия ритуал, съчетана със собствените желания на хората да бъдат дълбоко развълнувани емоционално. Знаех, че психическата активност често се случва едновременно, но никога не осъзнавах, че това е ключовият мотивиращ фактор за цялото нещо.

О. Най-важното нещо за това състояние на групов религиозен екстаз е, че то генерира големи количества психическа енергия.

Част от тази енергия може да бъде директно погълната от всички присъстващи теократични духове, но по-голямата част от нея се отклонява обратно във физическите умове на членовете на събранието, за да ги индоктринира с всичко, което теократите искат да вярват, чувстват или правят.

Това е същността на религиозния контрол на ума.

С други думи, теократичният дух изпраща телепатично съобщение в съзнанието на хората в такова състояние на религиозен екстаз и те генерират мощни вълни от телепатично предавани емоции, които ги програмират да вярват и да действат според съобщенията, които получават.

Например идеята „Абортът е убийство“ може да породи силни чувства на омраза, докато „Всички християни трябва да бъдат като братя“ може да породи чувства на семейна любов сред всички членове на събранието.

В рамките на определени ограничения, това е изключително мощен метод за контролиране на мотивацията и бъдещото поведение на хората. Една от най-лошите му черти е, че контролираните хора му се наслаждават повече от всичко друго в живота. Може да го наречете най-доброто "високо".

И води до по-голяма зависимост от всяко химическо лекарство.

Въпрос: Това означава, че Исусовите изроди през 60-те години са говорили съвсем буквално, когато са говорили за „надрусване на Исус“. На пръв поглед е доста иронично, че фундаменталистите, които казват, че мразят толкова много наркотици за развлечение, са буквално „наркомани на Исус“. Но щом веднъж ми хрумне тази мисъл, това е наистина трагично, както всичко останало, което съм чувал досега за теокрацията.

А. Да. И теократите умишлено правят религиозния процес на контрол над съзнанието възможно най-пристрастяващ, за да поробят вярващите. Целият порочен кръг от грях, вина и прошка е умишлено създаден, за да създаде цикъл на пристрастяване, който е почти невъзможно да се прекъсне.

В. Религиозният процес на контрол на ума прилича на част от директния електронен контрол на ума, описан в антиутопичната фантастика. Джордж Оруел преувеличава, когато смята, че държавата, описана в неговия роман „1984“, ще възникне от съвременната демокрация и социализъм, но пропуска нещо много по-важно. Неговата тоталитарна държава с нейния контрол над съзнанието винаги е съществувала. Това е толкова близо, колкото вашата местна фундаменталистка църква.

О. Това е едно от най-важните неща, които се опитваме да ви кажем. Хората винаги са били "собственост" и "говеда", точно както спекулира Чарлз Форт, но това не е на физическо ниво.

Това, което е поробено, е умът приживе и душата след смъртта.

Въпрос: Това е, за което Лъвкрафт наистина намеква в своя мит за Ктулху, нали? И също така обяснява Deros на Shaver и стотици други препратки в художествената литература и сериозни спекулации.

О. Много малко от хората, написали тези препратки, знаеха много за теокрацията, както я описваме тук. Всичко, което наистина се случи, е, че успяхме да им предадем телепатично няколко думи или визуални образи.

Понякога те бяха получени в съзнателни "проблясъци" на видение или вдъхновение; но по-често те потъваха директно в подсъзнанието и по-късно бяха извикани и смятани за оригинални творения на въображението.

Въпрос: Един пример, който идва на ум, е материалът за дявола, който яде души в The Screwtape Letters от C.S. Lewis. Сигурно е прозрял малко истината за теокрацията, но мозъкът му е бил толкова дълбоко промит, че това не го е освободило. Неговият съзнателен интелект просто изкриви информацията, за да подкрепи християнската си система от вярвания.

Нека се върнем към цикъла на греха и прошката. Смятам това за една от най-слабите страни на християнската доктрина, защото изглежда дава прошка, без да прави нищо конкретно, за да накаже „греха“. Дори символичното покаяние за произнасяне на молитви и т.н., което католическите свещеници раздават по време на изповед, не изглежда като реалистична форма на отрицателно подсилване за унищожаване на нежелани модели на поведение.

О. Това е съвсем вярно.

Последното нещо, което теократите искат, е религиозните вярващи да спрат да грешат. Ето защо те превърнаха сексуалното удоволствие в грях и защо християнството и повечето други организирани религии учат на очевидната заблуда, че жените са по-низши от мъжете.

Въпрос: С други думи, когато теократите съставиха религиозна доктрина, те включиха в нея преднамерени лъжи, така че хората никога да не могат да бъдат напълно добродетелни.

А. Не. По-лошо е от това.

Грешките човешки същества никога не могат да бъдат напълно добродетелни в смисъл да могат да се подчиняват на абсолютната буква на всеки строг етичен кодекс. Въпреки това, недостатъчното съвършенство в спазването на повечето етични кодекси осигурява подкрепа за промяна на поведението по положителен начин: колкото повече хора биват наказвани за неподчинение или възнаграждавани за подчинение, толкова повече средното им поведение се доближава до кодекса.

Колкото „по-добре“ се държат, толкова повече положително подкрепление и по-малко отрицателно подкрепление получават. Въпреки че никога не достигат съвършенство, те са склонни да смятат, че кодексът е конструктивен, защото прогресът се възнаграждава, а регресът се наказва.

Въпрос: Това е достатъчно лесно за разбиране, но как се прилага към морален кодекс, който казва, че сексът е грешен?

О. Това е идеята, която се опитваме да подчертаем.

Този вид логика не е приложима за такъв код. Сексуалното желание възниква на биохимично ниво и не може да бъде потушено чрез манипулиране на програмирането на ума. Хората могат да бъдат обусловени да мразят и да се страхуват от сексуалните си чувства и да избягват сексуалното поведение, но това не спира самите чувства.

Те не произхождат от ума, така че не могат да се отърват от тях, без значение как умът е препрограмиран.

В този контекст ние дефинираме „ум“ като „информацията, съхранявана в мозъка, плюс софтуера за извличане и обработка на тази информация“. Сега разбирате ли пълната величина на проблема, който една напълно фалшива религиозна доктрина причинява на хората? Това е по същество разочароваща ситуация.

Подчиняването на жените прави живота много по-малко приятен и за двата пола. Превръща жените в робини, завинаги неспособни да живеят пълноценен живот. И нанася също толкова вреда на хората, когато ги превръща в потисници и експлоататори.

Това създава ситуация без печалба, тъй като фундаменталистите все още получават отрицателно подкрепление, дори ако се подчиняват перфектно на своя морален кодекс. Например опитът да се живее според християнските идеали за целомъдрие винаги ще създаде чувство за вина и вътрешен конфликт, защото вярването, че сексуалните чувства са погрешни, не ги унищожава, въпреки че може да ги потисне или сублимира.

А животът в рамките на сексистка семейна структура винаги създава междуличностни конфликти.

Въпрос: Сега разбирам защо казвате, че този процес е подобен на пристрастяването към наркотици. Фундаменталисткият морален кодекс съдържа елементи, които не могат да помогнат на хората да се чувстват разочаровани или виновни, което създава изкуствена нужда от „божествено опрощение на греховете“.

О. Има значителна разлика между хуманистичния етичен кодекс и моралните кодекси на теократичната религия.

Първите са предназначени да задоволят нуждите на хората, а вторите да задоволят нуждите на теократите. Въпреки че повечето хуманистични етични кодекси са твърде идеалистични, за да се следват строго, самата „човешка природа“ регулира подсилването в отговор на тях по начини, които предотвратяват прекомерната вина и чувството на неудовлетвореност.

С други думи, извършването на убийство или нападение се наказва строго, ругатните и крещенето на хората по-малко, но социалната среда на повечето общества не наказва хората просто за това, че изпитват гняв, но не го изразяват с думи или дела. Самите негативни емоции обаче са форма на отрицателно подсилване.

Забележете, че този процес е самоограничаващ се: сериозните нарушения получават строго наказание, докато незначителните получават леко наказание. Това не е вярно за нарушенията на религиозния морал, основан на абсолюти.

Вие и вашите читатели също трябва непрекъснато да сте наясно, че теократите не ограничават дейността си до религия и окултизъм, но покваряват и контролират човешките същества чрез всички дейности, които произвеждат определени състояния на променено съзнание.

Например, когато хората използват електронните медии за пасивни развлекателни цели - слушане на популярна музика по радиото или на записи, гледане на телевизионни спортни събития и игрови предавания и играене на по-прости компютърни игри - те често изпадат в състояние на транс, което ги прави уязвими до телепатичен контрол на ума от теократични духове.

Ще обсъдим този електронен контрол на ума в следваща глава; първо трябва да дадем повече основна информация за природата на духовните същества и психическите сили като цяло.

Няма коментари:

Публикуване на коментар