Ние сме в световна епидемия от пожари на литиеви батерии
Изпълнителният директор на Американската коалиция за климатични науки Стив Горем предупреди правителствата по света да не инвестират в литиево-йонни батерии.
„Това е световна епидемия“, каза Горем пред Sky News Australia . „Това е епидемия от литиев пожар.“
Миналата година Goreham написа статия, която беше публикувана от The Wall Street Journal като мнение. Озаглавена „ Ако зелената енергия е бъдещето, вземете пожарогасител “, статията описва как вместо да направят света по-безопасен, литиевите батерии продължават да избухват в пламъци.
В статията си Gorham обяснява, че нарастващото приемане на „зелена“ енергия е довело до увеличаване на пожарите на литиевите батерии, които избухват на различни места, включително магистрали, фабрики, домашни гаражи и складови помещения.
Високата енергийна плътност на литиевите батерии ги прави податливи на възпламеняване и изгаряне с висока температура, а в някои случаи дори експлозия, поради което авиокомпаниите ги забраняват в регистрирания багаж.
Пожар във фабрика за батерии в Hwaseong, Южна Корея, миналата година уби 22 работници, като експертите изчислиха, че повечето са били убити от токсични газове, отделяни от горящите батерии.
Шотландия преживя два големи пожара в центровете за рециклиране на батерии миналата година, единият в Килуининг, а другият близо до Глазгоу. Пожарът в Килуининг горя няколко дни, като Шотландската пожарна и спасителна служба призова жителите наблизо да останат на закрито със затворени прозорци поради опасните условия. При пожара в Глазгоу свидетели съобщават за експлозии, шумове като изстрели, „летяща стомана навсякъде“ и огромна струя черен дим. Необходими бяха десет противопожарни коли и пожарът продължи четири дни.
Пожарите на батерии за електрически велосипеди се превърнаха в сериозен проблем в Ню Йорк и са водещата причина за пожари , причинявайки 270 пожара миналата година и убивайки 18 души, като подобни проблеми са докладвани в Австралия, Канада и други нации.
Въвеждането на електрически автомобили доведе до огромно увеличаване на размера на батерията и потенциалната разрушителност, като скорошна катастрофа с полукамион на Tesla в Калифорния изисква 50 000 галона вода за гасене на пламъците.
Автомобилните производители изтеглиха милиони електрически превозни средства („EV“) поради проблеми със запалването на батерията, като някои EV, склонни към самозапалване, бяха забранени от паркингите в Китай, Южна Корея и САЩ.
Правителствата реагират на обрива от пожари на батерии, като насърчават използването на още по-големи литиеви батерии с висока плътност като част от усилията им за постепенно премахване на въглищата, петрола и природния газ в полза на вятърната и слънчевата енергия.
Мрежовите батерии, които съхраняват излишната електроенергия, когато мощността на вятъра и слънчевата енергия е висока, и я освобождават, когато мощността на вятъра и слънчевата енергия е ниска, се разглеждат като решение за прекъсванията на вятъра и слънчевата енергия, но броят на пожарите на мрежовите батерии нараства.
През май 2024 г. пожар в съоръжение за съхранение на енергия на Gateway в Сан Диего горя в продължение на 11 дни, което доведе до заповеди за евакуация и призиви за мораториум върху нови съоръжения за съхранение на батерии, което в крайна сметка беше отхвърлено от Надзорния съвет на окръга.
Горем казва, че политиците трябва да обърнат повече внимание на опасностите от прехода към зелена енергия, цитирайки примера с електрическите училищни автобуси, които могат да експлодират, когато се запалят, за разлика от дизеловите автобуси, които могат да бъдат загасени с пожарогасител от водача .
Можете да прочетете пълната статия на Goreham, препубликувана от The Heartland Institute ТУК .
Няма коментари:
Публикуване на коментар