Звездни Цивилизации

неделя, 20 април 2025 г.

 Честотата на нотата "Ла" се промени от 432 Hz на 440 Hz във всички музикални инструменти през 20 век. Защо направиха това?


Музиката е хармонично звучене на различни звуци в определена тоналност и с определен ритъм (темпо). Звуците се произвеждат от различни музикални инструменти. Комплект звучащи музикални инструменти - оркестър. А хармоничният звук ще зависи от това колко добре е настроен всеки инструмент.


Музикантите знаят, че много инструменти произвеждат звуци (ноти) в няколко октави наведнъж - това са така наречените акорди. И ако звуците в различни октави не са в унисон, тогава дори слушатели без музикален слух ще намерят такава музика „мрачна“ за ухото. Следователно настройването на музикални инструменти е цяла наука и то дългосрочна. Въпреки че, например, всеки може да настрои китара след кратко обучение. И да имате източник на калибриран звук (например програма в смартфон или камертон) – и без продължително обучение и практика.


Но нека не навлизаме в правилата за конструиране на акорди, например в минорен (тъжен) или мажорен (насърчаващ) стил. Въпреки това, това също е интересна тема, защото музиката има много силно влияние върху психо-емоционалното състояние на човека. Нека поговорим за един интересен факт в света на конструирането на музикални звуци.


На международна конференция през 1939 г. е препоръчано честотата на първата октава "А" да бъде общоприета като 440 Hz. А преди това тази нота в първата октава беше равна на 432 Hz. През 1955 г. тази стойност от 440 Hz е установена от международния стандарт ISO 16 (стандарт за настройка на музикални инструменти).


Защо беше необходимо това и как успяха бързо да променят звука и правилата за настройка на всички инструменти в света за толкова кратко време? И защо преди това честотата на "Ла" от първата октава е била точно 432 Hz? Нека да го разберем.


Успях да намеря такава информация. През 1910 г. J.C. Deegan, офицер от ВМС на САЩ (ученик на акустичния физик Херман Хелмхолц), убеждава Американската федерация на музикантите да приеме 440 Hz като стандартна честота за музикални тонове. Кой беше този човек и защо му трябваше - историята мълчи.


Има и информация, че през 1936 г. в Германия също ревизираха музикалния стандарт на 440 Hz, тъй като се предполага, че тази честота има най-силен ефект върху човешкия мозък и може да се използва за контрол на голям брой хора и насърчаване на нацизма. Това е конспирация, нищо по-малко.


През 1953 г. 23 000 музиканти от Франция подписват документ в подкрепа на настройката "Верди", базирана на 432 Hz, но призивът им е пренебрегнат. Преди това е имало опит за промяна на тона на "Ла" през 1884 г., но с усилията на Дж. Верди са запазени предишната музикална структура и поддръжка на 432 Hz. След което нотните октави, базирани на тази честота, започват да се наричат ​​„системата на Верди“.


Почти всеки път, когато се споменава промяна на 432 Hz на 440 Hz, те пишат за дисхармоничното влияние на новата референтна честота върху човек. Има ли някаква истина или физика в това?


Откъде идва сигурността, че всички инструменти преди 1936 г. са били настроени на нота "Ла" от първа октава с честота 432 Hz? В края на краищата самият стандарт Hertz (едно трептене в секунда) е одобрен и записан в международната система SI едва през 1930 г. И почти веднага след появата на този стандарт стандартът в музиката се промени.


Преди това инструментите са се настройвали на ухо, а понякога и със звука на камертон. И от опит те извеждат точно този тон на нотата „Ла” от първата октава, като най-подходящ за звуковата серия от октавни звуци и за изграждане на акорди (набори от звуци).


Въпреки това музикантите, изпълняващи барокови произведения, предпочитат "А" със стойност 415 Hz, която е била най-често използвана преди класическата епоха.


Има мнение, че референтната честота от 432 Hz е по-хармонична честота от 440 Hz, тя съдържа правилата на златното сечение, всяка нота е свързана със съседната чрез прости дроби. В числа изглежда така:


И темперираната звукова серия, базирана на 440 Hz, е конструирана в съвременната музика чрез друга пропорция с корен в 12-та степен. Освен това, ако всяко число от стойността на честотата от 432 Hz се раздели или умножи по 2, тогава ще се получи следната последователност:


Сумата от цифрите във всяко от тези числа винаги ще бъде равна на 9. Това е някаква математическа хармония.


Повече подробности за изграждането и сравнението на звукови серии при честота 432 Hz и 440 Hz .


Въпреки това, няма надеждна информация за причините за промяната на честотата от 432 Hz на 440 Hz и нейното въздействие върху хората и космоса. Това мнение е субективно и няма научни доказателства. Красиви музикални акорди могат да бъдат конструирани на всяка основна честота. Основното е да запазите тоналността в минор или мажор.


Друг въпрос: защо беше възможно да се промени настройката на всички музикални инструменти от 432 Hz на 440 Hz толкова бързо? Как всички музиканти по света се съгласиха да променят честотата и настройката на своите инструменти? Например в началото на 20-ти век имаше няколко компании, произвеждащи пиана. Две компании бяха разположени в Съединените щати. Тяхната настройка беше променена и всички оркестри и струнни инструменти трябваше да се адаптират към новия звук на пианата. Нямаше и много настройки за инструменти.


Стар камертон на 432 Hz

Повечето обикновени хора и хора без музикален слух не са чували тези промени; нищо не се е променило за всички. Понякога може да чуете, че 440 Hz е по-удобна стойност при настройка на инструменти.


Нов камертон за 440 Hz

Но предлагам да потърсим малко теория на конспирацията в този факт за промяна на референтната честота. От видеото по-горе можем да заключим, че 432 Hz за нотата "Ла" от първата октава и другите ноти са свързани чрез прости дроби и дори чрез правилото за златното сечение. И това е концепцията за хармонията на света.


Тя е нарушена и съвременните музикални инструменти вече не взаимодействат по същия начин с човешката психика и не създават необходимото психо-емоционално състояние у нея.


Преди това музикалните конструкции се основаваха на шест ноти с определена честота. Можете да намерите информация за хармонизиращи честоти, честоти за солфеж.


Do - 396 Hz - Освобождаване от вина и страх

Re - 417 Hz - Неутрализиране на ситуации и насърчаване на промените

Mi - 528 Hz - Трансформация и чудеса (ремонт на ДНК)

Fa - 639 Hz - Връзка и взаимоотношения

Сол - 741 Hz - Пробуждане на интуицията

A - 852 Hz - Връщане към духовния ред

Три допълнителни тона:


174 Hz – Облекчаване на болката

285Hz - Физическо изцеление

963 Hz - Изживяване на нашата истинска природа

Всеки от тези тонове в скалата на Солфеж е необходим, за да балансирате състоянието си и да поддържате ума и физическото си тяло в хармония. Твърди се, че имат способността да проникват дълбоко във вашето подсъзнание и да доведат до емоционално изцеление. Съобщава се, че скалата е разработена от бенедиктинския монах Гуидо д'Арецо (ок. 991 г. сл. н. е. - около 1050 г. сл. н. е.).


В интернет има много видеоклипове, които показват как звуковите вибрации се визуализират в така наречените фигури на Хладни с помощта на прости устройства. Ето как изглеждат фигурите на звуците на нотите и техните тоналности:


Има мнение, че честотата от 432 Hz има по-ясно изображение на модела от 440 Hz.

Ако звуците на музиката не са в синхрон с резонансните честоти на обичайните естествени материали: камък, дърво, вода, тогава те сякаш излизат от звуковия диапазон на природата. Музиката, базирана на различна референтна честота, беше малко по-лоша по отношение на мащаба на въздействието й върху околното пространство. Музиката престана да лекува психиката и душата, както се казва. Защото подсъзнанието вече не се настройва толкова добре на музиката, въпреки че звукът й изглежда не се е променил.


Сигурен съм, че много процеси, включително и алгоритмите на човешката психика, действат в определени цикли, продължителности, в определени периоди на активиране и проявление на програми и подпрограми.


Вдъхновението от музиката на живо и настръхването на тялото е процес на настройване на вътрешното състояние на човека към музиката, но той беше направен по-малко силен, резонансът беше отслабен. Човекът е станал по-слаб в психо-емоционално отношение - по-лесно го изкарват от равновесие при вземане на решения, той взема грешни решения и по-лесно се контролира.


Най-вероятно в музиката е важно не само какъв текст се чува в музикално произведение, с какъв ритъм, но и на каква референтна честота се основава звуковата поредица.


Няма коментари:

Публикуване на коментар