Нови мистерии в древните египетски артефакти
Казват, че в Египет има много такива камъни със следи от пробиване. Това е подобно на подложката за детайл при пробиване на машина. Когато свредлото преминава през детайла, то се опира в основата и оставя следи в нея.
Друго обяснение би било, че майсторът седеше и пробиваше в камъка безцелно. Може би той усъвършенства уменията си в пробиването с медна бормашина. Между другото, с такава технология в Древен Египет е трябвало да има мащабно металургично производство. В крайна сметка беше необходимо да се топят и коват медни свредла и триони в огромни количества и бяха необходими десетки тонове мед, тъй като металът се износва бързо.
Незавършен гранитен саркофаг е изложен в музея в Кайро. Завършен е на 90%, но дъното му не е завършено, а капакът не е напълно отрязан.
Интересни наблюдения бяха направени по време на макро фотография. Първият е следи от топене или почерняване в зоните на рязане. Повдигната зона от гранит пред среза.
Ето това място, снимано при 30-кратно увеличение. Нещо очевидно се е случило с минералите; те са били подложени на някакво влияние.
Въздействието е или топлинно, или... В следващата статия ще обсъдим една интересна хипотеза за това как древните са могли да омекотят гранита. Във всеки случай триенето от медния трион няма да загрее скалата толкова много. Освен това при нагряване гранитът се рони, а не се топи. Неговите минерали (кварц, слюда, фелдшпат) имат различно топлинно разширение при нагряване. Това разкъсва и нарушава структурата на камъка при нагряване.
Пред знака за изрязване в камъка се вижда т. нар. „бележ“ – тъмна ивица.
Бих нарекъл това следа от частици, въведени в камъка при рязане. Ето една аналогия от моя строителен опит. Ако използвате ъглошлайф за рязане на метал, искри и метални стърготини ще летят върху керамичните плочки, те ще се разядат в слоя глазура и понякога ще бъде почти невъзможно да ги премахнете от повърхността. Мисля, че горе-долу същото се случи и тук със саркофага. Но какъв инструмент беше?
Също така ръбът от двете страни на среза е повдигнат, сякаш камъкът е бил избутан от режещия инструмент. Това може да се обясни само с омекване на зоната на рязане. Вътрешните ъгли на саркофага също се оказаха със странна форма. Това ще видите във видеото в репортажа по-долу.
Следващо наблюдение.
Какъв вид включване в гранита е това, може да се определи само чрез лабораторни изследвания. Това трябва да направи истинската наука.
Защо този саркофаг е бил изоставен и недовършен? Режеха и се отклониха от праволинейността, инструментът отиде настрани.
Следващото наблюдение е от друг изследовател. В музея в Луксор авторът видя следи върху камък, които приличаха на следи или от топене, или камъкът беше пластмасов и върху него беше нарисуван инструмент.
Екранна снимка от видеото в канала "Протоцивилизация": https://youtu.be/OYD-PRrv-zk
Това е следа от алабастър. Камъкът не е здрав, но остава следа, все едно нож е минал през масло.
Има и много паралели, които могат да се направят между древните строители в Перу и Египет.
В Олантайтамбо, Перу, има скала, от която са изрязани блокове. В скалата останаха следи от рязане. Но те много рядко се изследват под увеличение. Работата е там, че тези разрези се правят с инструмент с двойна режеща част.
Това може да се сравни с модерен стенорез, когато на ъглошлайфа се монтират два диска (чрез шайба-уплътнение), в стената се изрязва жлеб за окабеляване и се отчупва вътрешната част на материала в среза. Какъв инструмент са използвали древните строители в Перу?
Това може да се сравни с модерен стенорез, когато на ъглошлайфа се монтират два диска (чрез шайба-уплътнение), в стената се изрязва жлеб за окабеляване и се отчупва вътрешната част на материала в среза. Какъв инструмент са използвали древните строители в Перу?
Подобни следи могат да се видят в Египет:
Няма коментари:
Публикуване на коментар