Следи от каменни пътища в Помпей.
Предполага се, че коловозът се е образувал от абразията на камъните от колелата на каруцата. Но количките не се движат строго на едно и също място. Абразията просто ще се получи в центъра на пътя; нямаше да има коловози. Друго мнение е, че пистата е направена специално, за да се движат количките като по релси.
Моята версия е тази. Скалата беше като пластелин, когато се полагаше. Това е естествен, тогава все още не вкаменен материал (геобетон). Ставите и шевовете между блоковете говорят за това. Те са като многоъгълна зидария. Не е възможно да монтирате блоковете по този начин с помощта на длето и чук. Материалът набира сила бавно, така че първите коли на строителите оставят в него вдлъбнати коловози, коловози. Това не се смяташе за дефект, тъй като пътят беше покрит с фин чакъл и пясък. Калдъръменият път е само здрава основа, за да не се срути пътя. Насипният слой може да се оцени по височината на камъните в пешеходната зона. Въпреки че историците смятат, че това са ограничители за колички. По време на разкопките на града археолозите премахнаха този слой от пътя, разкривайки камъните.
Друго наблюдение. Един от строителите извая изображение на мъжки орган от пластмасов строителен материал и го прикрепи към един от камъните. Въпреки че би било възможно просто да го надраскате. И днес някои строители оставят своите подписи под завършващите покрития. Строителите са едни и същи по всяко време.
Няма коментари:
Публикуване на коментар