ЩЕ ЖИВЕЕМ ЛИ В БЪДЕЩЕ В СВЯТ, ПЪЛЕН С РЕПЛИКИ?
ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ ВЕЧЕ МОЖЕ ДА СЪЗДАВА КОПИЕ НА ЛИЧНОСТТА
Джеймс О'Донъл пише
Едно двучасово интервю е достатъчно, за да улови точно вашите ценности и предпочитания, според ново изследване от Станфорд и Google DeepMind.
Представете си да седнете с AI модел за двучасово устно интервю.
Приятелски глас ви води през разговор, вариращ от вашето детство, формиращи спомени и кариера до вашите мисли за имиграционната политика.
Не след дълго едно виртуално копие на вас е в състояние да въплъти вашите ценности и предпочитания с удивителна точност.
Това вече е възможно, според нов документ от екип, включващ изследователи от Станфорд и Google DeepMind, който е публикуван на arXiv и все още не е рецензиран от партньори.
Воден от Joon Sung Park, докторант по компютърни науки в Станфорд, екипът набра 1000 души, които се различаваха по възраст, пол, раса, регион, образование и политическа идеология.
За участието им бяха платени до 100 долара. От интервюта с тях екипът създаде реплики на агенти на тези лица.
Като тест за това колко добре агентите имитират своите човешки двойници, участниците направиха поредица от личностни тестове, социални проучвания и логически игри, всеки два пъти, с интервал от две седмици. След това агентите изпълниха същите упражнения. Резултатите бяха 85% сходни.
„Ако можете да имате куп малки „вие“, които тичат наоколо и действително вземат решенията, които бихте взели – това според мен в крайна сметка е бъдещето“, казва Парк.
В статията репликантите се наричат симулационни агенти и импулсът за тяхното създаване е да улеснят изследователите в социалните науки и други области да провеждат проучвания, които биха били скъпи, непрактични или неетични да се правят с реални човешки субекти.
Ако можете да създадете AI модели, които се държат като истински хора, можете да ги използвате, за да тествате всичко от това колко добре интервенциите на социалните медии се борят с дезинформацията до поведението, което причинява задръствания.
Такива симулирани агенти са малко по-различни от агентите, които доминират в работата на водещите компании за ИИ днес. Наричани агенти, базирани на инструменти, това са модели, създадени да правят неща вместо вас, а не да говорят с вас.
Например, те могат да въвеждат данни, да извличат информация, която сте съхранили някъде, или – един ден – да резервират пътувания и да планират срещи за вас.
Salesforce обяви свои собствени агенти, базирани на инструменти през септември, последвани от Anthropic през октомври, а OpenAI планира да пусне някои през януари, според Bloomberg .
Двата вида агенти са различни, но споделят обща основа. Изследвания на симулационни агенти като тези в тази статия вероятно ще доведат до по-силни AI агенти като цяло, казва Джон Хортън, доцент по информационни технологии в MIT Sloan School of Management, който основава компания за провеждане на изследването, използвайки симулирани AI участници.
„Този документ показва как можете да направите един вид хибрид: използвайте реални хора, за да създадете личности, които след това могат да бъдат използвани програмно/в симулация по начини, които не бихте могли с реални хора“, каза той на MIT Technology Review в имейл.
Изследването идва с предупреждения, включително риска, който сочи. Точно както технологията за генериране на изображения улесни създаването на вредни дълбоки фалшификации на хора без тяхното съгласие, всяка технология за генериране на агенти повдига въпроси относно лекотата, с която хората могат да създават инструменти, за да се представят за други онлайн, като казват или разрешават неща, които не правят. те искаха да кажат.
Методите за оценка, които екипът използва, за да тества колко добре агентите на AI възпроизвеждат своите човешки двойници, също бяха доста основни.
Те включват Общото социално проучване, което събира информация за демографията, щастието, нагласите и други, както и оценки на личностните черти на Голямата петорка: възприемчивост към опит, добросъвестност, екстравертност, приятност и невротизъм.
Такива тестове обикновено се използват в социалните научни изследвания, но те не претендират да уловят всички уникални детайли, които ни правят това, което сме.
AI агентите също бяха по-лоши в репликирането на хора в поведенчески тестове като „диктаторската игра“, която има за цел да осветли как участниците гледат на ценности като справедливостта.
Свързана история
Какво представляват AI агентите?
Следващото голямо нещо са AI инструментите, които могат да изпълняват по-сложни задачи. Вижте как ще работят.
За да създадат AI агент, който да копира добре хората, изследователите се нуждаеха от начини да дестилират нашата уникалност в език, който AI моделите могат да разберат. Те избраха качествени интервюта, за да направят точно това, казва Парк.
Той казва, че е бил убеден, че интервютата са най-ефективният начин да научите за някого, след като се е появил в безброй подкасти след статия, която е написал през 2023 г. относно генетичните фактори, която предизвика огромен интерес в областта.
„Щях да отида на може би двучасово подкаст интервю и след интервюто си казах, уау, сега хората знаят много за мен“, казва той. "Два часа могат да бъдат много мощни."
Тези интервюта могат също така да разкрият идиосинкразии, които е по-малко вероятно да се появят в проучване. „Представете си, че някой е имал рак, но най-накрая е бил излекуван миналата година.
Това е много уникална информация за вас, която казва много за това как бихте могли да се държите и мислите за нещата“, казва той. Би било трудно да се създадат анкетни въпроси, които предизвикват подобни спомени и отговори.
Интервютата обаче не са единствената възможност. Компаниите, които предлагат да направят „дигитални близнаци“ на потребители, като Tavus , могат да накарат своите AI модели да абсорбират имейли на клиенти или други данни.
Обикновено е необходим доста голям набор от данни, за да се възпроизведе нечия личност по този начин, ми каза изпълнителният директор на Tavus Хасан Раза, но тази нова статия предлага по-ефективен път.
„Това, което беше наистина страхотно тук, е, че те показват, че може да не се нуждаете от толкова много информация“, казва Раза, добавяйки, че компанията му ще експериментира с подхода.
„Какво ще кажете да говорите с изследовател на ИИ за 30 минути днес, 30 минути утре? И след това използваме това, за да изградим този ваш цифров близнак."
Няма коментари:
Публикуване на коментар