Звездни Цивилизации

четвъртък, 1 април 2021 г.

 НЛО, китайско разузнаване или строго секретни военни разработки: корабите на американския флот се срещат с неидентифицирани безпилотни летателни апарати в открито море.


Изглежда, че историята на американските военни и „неидентифицирани въздушни явления“ само набира скорост. Ново разследване разкри многобройни срещи на няколко кораба на ВМС на САЩ с ненормално поведение самолети. Нещо повече, това се случи извън обсега на който и да е търговски безпилотен самолет или друг добре познат компактен БЛА.


Drive проведе мащабно разследване, анализирайки отворените данни на системата AIS (Автоматична идентификационна система в корабоплаването) и отговорите на военните на поредица от искания съгласно Закона за свобода на информацията (FOIA). Някои от тези писма се оказаха учтив отказ за предоставяне на класифицирана информация, но други съдържаха извадки от полетни дневници, кореспонденция по електронна поща и редица вътрешни документи. Въз основа на цялата налична информация журналистите възстановиха картината на събитията.


Започвайки късно вечерта на 14 юли 2019 г., няколко военнослужещи, разположени в Тихия океан на 50-100 мили (90-185 километра) край бреговете на Калифорния, бяха открити от американския флот. По-точно така са посочени в дневниците - безпилотни летателни апарати (БЛА). Какво точно са видели моряците, не е напълно ясно. В някои случаи записите съдържат индикация за бели и червени светлини във въздуха над или в близост до кораби. При липса на други официални термини, както и на уверени аргументи в полза на други обяснения на явленията, ще продължим да ги наричаме дронове.


Дронове (понякога имаше до шест от тях наведнъж) нагло следват бойните кораби и няколко кораба записват присъствието си наведнъж. Първият беше разрушителят USS Kidd, след това USS Rafael Peralta и USS John Finn - всички от същия тип "Arleigh Burke" със съвременно разузнавателно оборудване и оръжия на борда. Мерките за контраразузнаване бяха незабавно взети на корабите: всички комуникации бяха сведени до минимум и бяха взети мерки за намаляване на радиоизлъчването.


Също така на миноносците незабавно започнаха да работят специални части SNOOPIE (съкращение от Ship Nautical Or Ina Photographic Interpretation and Exploitation). Това е група от членове на екипажа на кораба, провеждаща разузнаване по "класически" начин - с помощта на стари, мили очи, уши, както и фото и видеокамери. Тоест, военните почти със сигурност разполагат с видеозаписи и други документални доказателства за тези събития на разположение на военните, но те не са оповестени публично.


В допълнение към това, няма съмнение, че дроновете по време на срещата с тях са били подложени на подробен анализ от всички налични сензори на бойните системи на корабите. Този факт е посочен най-малко от запис в списание USS Kidd за бойния пост Марк 87. Това означава, че или е била активирана оптично-електронната разузнавателна система Mk20 EOSS (която включва сензора M87), или е поставено пет-инчово оръдие нащрек. Естествено е безсмислено да се стреля от него в БЛА, но системата му за наблюдение е отлична за оптично разузнаване.

Историята се повтори на следващата вечер, а също и на 25 юли (2019). Има основателни причини да се смята, че подобни срещи са се провели и по-късно: те косвено се споменават в кореспонденцията на командването, разследващо инцидентите. Вместо допълнителни подробности обаче на журналистите беше показана учтива „смокиня“, позовавайки се на секретност. Във всеки случай може да се мисли, че воините имат всичко под контрол и това беше обикновен инцидент. Какво толкова има в това? Странностите обаче са много и те пораждат въпроси.


Можете дори да започнете с факта, че ако това бяха обикновени безпилотни летателни апарати, екипажите на SNOOPIE щяха да работят в мрежата отдавна. Никоя военна служба по света няма да се похвали със зрелищно „отрязване на крилата“ към летящите квадрокоптери (няма значение, „смутител“ или стар, добър куршум).


Почти веднага след първите съобщения за среща с неидентифицирани дронове започна вътрешно разследване. Първите писма за това са датирани на 17-и, а два дни по-късно към него е свързано разузнаването на флота, а на следващия ден - ФБР. По искане на FOIA публикацията успя да проследи хода на кореспонденцията до 25 юли, след което тя е класифицирана. От писмата става ясно, че военните не са намерили просто обяснение за появата на безпилотни летателни апарати близо до своите кораби.


В района на инцидента имаше няколко граждански кораба, но никой от тях, по предварителни данни, не можеше да изстреля безпилотни летателни апарати с необходимите характеристики. Освен това самият круизен лайнер Carnival Imagination се обади на USS Kidd, съобщи за контакт с неидентифицирани самолети и заяви, че определено не са контролирани от негова страна. Останалите кораби също бяха проверени, но те не откриха признаци на БЛА с необходимия обсег и автономност.


А именно по отношение на тези параметри най-изненадващи са дроновете, срещани от разрушителите. Както смятат журналистите, след като са възстановили позицията на бойните кораби по време на инцидента (според AIS и полетни дневници), безпилотните самолети са прелетели най-малко 100 морски мили. И те бяха във въздуха до 90 минути близо до USS Kidd, което дори без да се взема предвид пътя към разрушителя, надвишава автономността на всеки търговски безпилотен самолет на пазара. И накрая, по време на първия контакт видимостта в морето не надвишаваше една миля, тоест дроновете успешно успяха да намерят военни кораби при такива условия.

Проблемните въпроси, които възникват, включват:


- какви бяха тези устройства?

- кой ги контролира?

- как са успели да открият военни кораби в открито море с недостатъчна видимост?


Перипетиите на FOIA понякога пораждат оживени странности. По закон от войниците се изисква да предоставят некласифициран документ, но те имат пълното право да крият данни за него, ако се отнасят до някои от изключенията (като правило лична информация, имена, връзки към класифицирана информация). Резултатът на снимката по-горе: това е таблица с всички полети на военните в зоната на инцидента през нощта на 14 юли 2019 г. Единствената информация, която може да се получи оттук, е, че сред тях няма безпилотни летателни апарати (според мотивационното писмо от FACSFAC, полетите на БЛА са маркирани в жълто) / © The Drive


Разбира се, военните имат поне някои от отговорите на тях, но по някаква причина те все още не са публикувани. Естествено, това доведе до много спекулации - от спекулации за следващото посещение на НЛО до интригите на китайското или руското разузнаване. Винаги има вариант на собствените ни строго секретни разработки: недалеч от мястото, където се е случил инцидентът, има военна база с летище, удобна за незабележими тестове. Но местният център за мисии и разузнаване (FACSFAC) не е разпознат при подобни полети.


Василий Парфенов


Няма коментари:

Публикуване на коментар