Звездни Цивилизации

събота, 31 октомври 2020 г.

 РЕКЛАМИТЕ КАТО СРЕДСТВО  ЗА КОНТРОЛ




Съвременният човек е под непрекъснат информационен натиск от рекламата , която заля телевизионни екрани, градски улици, Интернет и почти всички сфери на живота. Според статистиката повечето хора всеки ден виждат и чуват от няколкостотин до три хиляди съобщения, предлагащи определени продукти и услуги.


Осъзнавайки, че рекламата днес вече не се опитва да задоволи съществуващите потребности на обществото, а сама ги формира, мнозина се опитват да игнорират всички онези блага, които им се налагат. Единственият проблем е, че рекламата често популяризира не само определен продукт, но и специфичен начин на живот и съдържа много основна информация в допълнение към самата марка.


Вероятно сте чували този класически пример от маркетинга, че производителите на пасти за зъби винаги показват в рекламите си, че четката трябва да бъде напълно намазана. Въпреки че в действителност е достатъчно много по-малко количество паста, тази техника може значително да увеличи продажбите. Показателно е в този пример, че ако зрителят случайно не е имал време да превключи канала и е гледал една от тези истории, тогава самата рекламирана марка, при желание, той може да игнорира, но визуалният образ на „как да си миете зъбите правилно“ той най-вероятно ще запомни. И въпреки че човекът не е купил пастата за зъби на определен производител, рекламата все пак е постигнала целта си и му е повлияла по правилния начин. И този рекламен фон, за който мнозина дори не се замислят, винаги присъства във всяка реклама.


Не е нужно да ходите далеч за примери. Рекламни плакати от следващия сезон на TNT sitcom Univer вече висят във всички големи градове . Плакатът съдържа само едно визуално изображение (изображението на "петата точка" в дънките) и няколко надписа - името на сериала, телевизионния канал, датата на премиерата и основния лозунг "Научете!" Съвсем просто е да разгадаем фоновото съобщение на такава реклама - „научете се на задната седалка = мислите на задната седалка = живейте по инстинкти“. Любопитното е, че тази реклама е съвсем правдива, защото абсолютно всички продукти на TNT носят абсолютно същото фоново съобщение към зрителя, което може лесно да бъде проверено чрез гледане на видео ревютата на проекта Teach Good .


Разбират ли създателите на такива реклами посланието, което излъчват на масова аудитория? В случай на големи компании и още повече транснационални корпорации, а това видео се отнася главно до тази област, фоновото съобщение винаги се взема предвид, а екип от специалисти и професионални психолози работят по всеки кадър.


Ето още един класически пример от големия бизнес. Оригиналното лого на компанията Nestlé , основана в средата на 19 век, изглеждаше така: гнездо с три пилета и тяхната майка. Но век по-късно, когато световният бизнес реши да контролира раждаемостта (прочетете „намаляване на населението“), едно пиленце трябваше да бъде премахнато от логото - вече не са необходими големи семейства. Но 90 процента от рекламата по руската телевизия днес се плаща от чуждестранни ТНК като Nestlé.


Преди почти 30 години в САЩ излезе филмът Aliens Among Us , който Западът бързо се опита да забрави. Тук няма да обсъждаме общото послание на картината, тя е доста противоречива, но има прекрасен визуален образ. Очилата попадат в ръцете на главния герой, в който той започва да вижда същността на околните процеси и всичко, което обикновено се крие зад външната обвивка. И по този начин той възприема рекламата.


Сега ви предлагаме да тренирате малко. В съзнанието си сложете същите очила като главния герой и оценете посланието на тези рекламни плакати. Преди няколко години цяла Москва беше окачена с тях, проектът беше финансиран от Московския технологичен институт, изглежда с образователна цел.


Желаещите могат да проверят качеството на току-що представените ви магически очила, като прочетат статия на сайта, посветена на анализа на тази рекламна кампания.


Разбира се, мнозина ще кажат, че например използването на сексуални образи в рекламата не им служи като заповед за действие, което те веднага ще изпълнят. И те ще бъдат отчасти прави. Но ние не говорим за структурирано управление, изградено на командния принцип "казано-направено", а за безструктурно управление - когато такъв информационен фон постепенно се формира около обекта на управление, който ще го тласне да действа в правилната посока. Независимо дали ви харесва или не, ако всеки ден многократно ви се показват сексуални изображения под различни предлози, каквото прави рекламата днес, тогава този фактор ще стимулира движението на мислите ви в тази посока.


Има още един фантастичен филм с ярък визуален образ, който ясно разкрива технологията на влиянието на марките върху съзнанието на публиката. Това са рамки от картината "Москва-2017" . Можете да предположите, че отново сте сложили вълшебните си очила и сте започнали да виждате как информационните единици, които също се наричат ​​„егрегори“, живеят и умират.


Между другото, един от главните режисьори и сценаристи на филма "Москва-2017" е генералният продуцент на TNT Александър Дюлерен. Това е въпросът дали създателите на TNT продукти са наясно с въздействието, което имат върху обществото.


И сега най-важното по отношение на рекламата. В предишните си рецензии многократно сме сравнявали информацията с храната, тъй като механизмите на влияние върху човешкото тяло и човешкото здраве на консумираната храна и информация в много отношения са сходни. И там, и там - качеството ще се отрази на здравето - в единия случай върху физиологичното, в другия - върху психичното; както там, така и там - последиците не се забелязват веднага. Така че, използвайки този образ, можем да кажем, че рекламата е насилственото хранене на вашето съзнание с това, което изобщо не бихте искали да „ядете“.


И ако разгледаме конкретно телевизията , тогава рекламата, която постоянно прекъсва гледането на филм или програма, не само популяризира фоновите значения, присъщи на нея, но и винаги допринася за разрушаването на целостта на възприятието и формирането на клип мислене. Докато има реклама по телевизията, винаги ще има повече вреда, отколкото полза.


Затова призоваваме нашите зрители да премахнат телевизора от дома си, да използват софтуер за блокиране на реклами в Интернет, да сложат по-често представените ви очила, за да видят същността на нещата и процесите, и активно да разпространяват това видео . Колкото повече приятели подарявате тези очила, толкова по-бързо ще се променят вашата среда и светът като цяло.

Няма коментари:

Публикуване на коментар