Оцелели потвърждават, че Титаник не е потънал от айсберг
Запознай се с фактите, които могат да променят историята и да докажат, че Титаник не е потънал от айсберг
Всички ние знаем от книги и филми трагичната история на един от най-величествените кораби в човешката история. Някои нови доказателство обаче променят фактите и казват, че Титаник не е потънал от айсберг. Причината за трагедията били експлозии и пожари по корпуса на кораба, които всъщност го накарали да потъне. Нека проверим фактите, които могат да хвърлят светлина върху тези нови обстоятелства.
Запознай се с фактите, които могат да променят историята и да докажат, че Титаник не е потънал от айсберг.
Оцелелият Вагинак Бюрат никога не е споменавал айсберг
Вагинак Бюрат е един от най-ярките представители на високообразованата константинополска общност по това време и е планирал бизнес пътуване до Америка. Целта му е била да вземе от там голямо количество книги. Ето защо решава да си купи билет за Титаник.
Той оцелява и успява да види потъването на Титаник със собствените си очи. Но неговата версия за събитията се различава от общоприетата.
Чахен Хачатурян, който познава Вагинак, го интервюира лично. По-късно той пише история за случилото се на кораба. Бюрат живял дълъг живот и често обичал да говори за случилото се на Титаник. Най-интересното било, че той никога споменавал за айсберг в своите истории. Вместо това Бюрат разказвал за експлозия, която довела до потъването на кораба.
Вероятно никой нямаше да обърне внимание на тези свидетелство, ако и други оцелели от Титаник не потвърждаваха твърденията за експлозии.
Какво видяха другите оцелели по време на потъването на Титаник
Другите оцелели казват, че на Титаник е имало между 2 и 4 експлозии. Не е чудно, че в паниката те може и да са изкривили историята. Изследователят и автор Бил Вормстедт също предоставя някои доказателства, които е научил от интервютата си с оцелелите. Твърденията им може да те убедят в това, че Титаник не е потънал от айсберг.
Майор Артър Г. Пъчън, който бил пътник в първа класа, казва, че определено е чул експлозия и след това корабът започнал да потъва.
Джордж Фредерик Кроу бил стюард в спасителна лодка. В интервюто си той казва, че е имало експлозия и след това задната част се е откъснала от корпуса на кораба и започнала да потъва.
В своята книга „Скритото доказателство“ писателят Джон Уикман твърди, че механиците и инженерите на кораба не са осъзнавали опасностите на електролизита и са превърнали морската вода във взривоопасен водороден газ. Той казва, че те са оставили лампите включени, което е причинило експлозията. Ако не го бяха направили, „Титаник“ нямаше да потъне. Уикман вярва, че първата експлозия се е случила между 1:10 и 1:20 ч., но по-късно е последвала друга експлозия, която е разкъсала корпуса и е довела до голямата трагедия. Някои обаче са скептични, че пътниците са чули истински експлозии. Според тях тътенът вероятно е причинен от местенето на огромните парни котели, които не са били застопорени за земята.
Журналистът Шенан Молоуни има малко по-различна версия. Той прекарва над 30 години в разследване на случая и стига до заключението, че виновниците са „огън, лед и престъпна небрежност“. Проучвайки фотографии на кораба, той забелязва странни тъмни следи в предната част на корпуса, за които твърди, че са следи от пожар. Следите са съвсем близо до мястото, където корабът предполагаемо се е сблъскал с айсберга. „Изглежда, че е имало повреда точно на мястото, на което корабът се е сблъскал с айсберга“, казва той.
Експертите и улики от самия кораб също потвърждават, че е имало пожар на кораба, който е започнал в 3-етажен склад за гориво, който се намира зад едното котелно. 12 души са се опитали да потушат пожара, но не са успели. Впоследствие, при сблъсъка с айсберга, стоманата в тази част на корпуса е била толкова отслабена от пожара, че много по-лесно се е разкъсала при удара. Президентът на компанията, чиято собственост е „Титаник“, нарежда на екипажа да си мълчи за пожара и да не споменава нищо на пътниците, а днес експерти твърдят, че такава температура отслабва стоманата с около 75%. Ако е имало пожар на кораба, той изобщо не е трябвало да отплава.
Няма коментари:
Публикуване на коментар