Звездни Цивилизации

вторник, 18 май 2021 г.

 Напредъкът, който беше скрит от нас.

ДА, тя е суфражистка и да, това е нейният скутер. Английската социалистка и активистка Флорънс Присила, лейди Норман, получи този скутер от съпруга си сър Хенри Норман за рождения си ден. Тя го използва, за да пътува до офиса си в централен Лондон през 1916 г.! И ни се показват грамофони като венец на техническия прогрес от онези дни.


1916 г. лейди Норман на скутера си.


Флорънс тръгна по стъпките на майка си, подкрепяйки активно избирателното право на жените. Избраният от нея CBE (председател на Имперския комитет за безжична телеграфия на Британската империя) се появява, когато управлява болница във Франция по време на Първата световна война.


Скутери Kick - плоска дъска на колела с дълга предна дръжка, задвижвана от крака - се произвеждат най-малко 100 години като играчки за деца. Autoped Florence е един от най-ранните примери за моторизирани скутери. Като детски скутер, той нямаше място.


1915 г. Четирима пощальони от специалната пощенска служба на САЩ пробват нови скутери


Произведено в Ню Йорк и Германия от Krupps, американската пощенска служба е тествала Autoped като бързо превозно средство за своята специална служба за доставка. Съобщава се, че сгъваемият скутер също е бил използван като превозно средство от бандата в Ню Йорк, препускаща през тесни платна извън обсега на полицейските коли.


Други производители го последваха: ABC Motorcycles пуснаха Skootamota, която имаше максимална скорост от 24 км / ч, а Gloster Aircraft Company представи Renanolds Runabout през 1919 г., последван от Unibus през 1920 г. Unibus беше популяризиран като „кола на две колела“.


Юни 1919 г. Тълпи се събират около двуколесен скутер.


Някои от тези ранни модели скутери бяха нестабилни, неудобни за каране и трудни за управление. През десетилетията, довели до Втората световна война, постепенно бяха въведени редица подобрения, включително ефективни фарове и спирачки, зъбни колела, окачване, затворени каросерии и предпазители за крака.



1919 Сгънат скутер Rulin, Париж.

Така че наистина ли е имало напредък през всичките тези последните години или това е просто подобрение в дизайна, извеждащ външния блясък в съответствие с естетиката на нашето време, а самият напредък вече е настъпил? И ние сме притиснати само капка по капка неговите резултати. За първи път видях скутер през 1986 г., докаран от приятел от Япония, и се оказва, че те са в пълна употреба от началото на века. Познавахме само зелен или син детски скутер, аналог на Kick (а не като този на Bogart и Jenkins), моторолер „Ant“ и мотоциклети „Ural“, „JAVA“, „Izh“ и толкова! И тогава си помислихме, че това е постижение. След това, през 1993 г., приятелят ми Грегъри Редфорд (притежател на паспорт на представител на ООН) донесе и започна да използва малък сгъваем мобилен телефон. Почти мъничка. За нас мобилната комуникация все още не съществуваше. Само след 7-8 години у нас започнаха да се появяват огромни и грозни "Motorola". И такива миниатюрни миди като тази на Григорий, не видях до 2015 г., дори в чужбина. Тоест всичко това вече съществува, но по някаква причина не за нас или не тук. Всички горива и двигатели са измислени отдавна, но ние все още зареждаме двигателите с вътрешно горене на нашите камиони с ужасен, миризлив дизел ...

В крайна сметка има немалко споменавания за това как са премествани цели къщи в Москва, за да се разширят улиците, а изобретенията на Никола Тесла все още не са разбрани - механизмът на тяхното действие е толкова уникален и няма ниво на разбиране дори сред съвременните учени. Имам предвид механистическия прогрес. Какво мислиш ?

Автор: Хайли Вероятно


Няма коментари:

Публикуване на коментар