Странните лабиринти на древните европейски катедрали
През Средновековието изображението на лабиринт е много популярно. Те са били в почти всички готически европейски катедрали, построени през 12-14 век. Какво е странното в тях и защо могат да бъдат изобразени? Едва ли това, за което говорят църковниците...
Енергията на древните храмове. Лабиринти в подове като аналог на фракталните антени
В първата част на нова поредица от статии по тази тема беше показана аналогията между съвременните фрактални антени и елементи на кръстове, подобни на фрактали. Статия тук .
В тази статия ще продължим да разглеждаме аналогиите между съвременни електронни компоненти, елементи и странни лабиринти в подовете на древни европейски катедрали.
На 90 км югозападно от Париж се намира катедралата в Шартър , построена през 13 век в готически стил. Може да е бил преустройван и реконструиран многократно. Но ние не се интересуваме от нейната фасада, а от шарката на подовете в катедралата.
Каменният орнамент в центъра на залата е направен под формата на лабиринт. Лабиринтът е създаден по същото време като катедралата - през 1205 г. Уикипедия пише следното за него:
Лабиринтът символизира пътя на вярващия към Бога и все още се използва от енориашите за медитация. Има само един път през този лабиринт на катедралата. Размерът на лабиринта практически съвпада с размера на розетката на западната фасада, а разстоянието от западния вход до лабиринта е точно равно на височината на прозореца. Лабиринтът има единадесет концентрични кръга, общата дължина на пътя през лабиринта е приблизително 260 метра.
Нещо ми подсказва, че камъните в този лабиринт не са блокове от различни скали, напаснати един към друг, а излята от течна или пластична скала. С други думи, древен бетон. Ето вижте:
Невъзможно е елементите да се монтират толкова внимателно, без пукнатини. Подобна технология се използва в съветско време при изливане на подове в много социални съоръжения. Бетон с мраморни стърготини, разделени със стъклени или медни плочи. Резултатът също беше многоцветен модел.
Обърнете внимание и на някои метални игли, излети в масата в центъра на орнамента (където стои човекът).
Такъв лабиринт не е единственият в древните катедрали на Европа. В северна Франция град Амиен е дом на друга готическа катедрала: катедралата Нотр Дам дьо Амиен . Това също е катедрала от 13 век. Вътре в него, по етажите на залата, е направен подобен лабиринт:
Духовенството не просто подреди столовете за енориашите. Те скриват орнамента около лабиринта. И това украшение не е просто. Тези модели са използвани в сгради както в Баалбек, така и в Санкт Петербург. Свещеното значение на орнамента.
Може би подовете в катедралата на Амиен не са толкова древни, защото... В отлично състояние и запазеност са. Лабиринтът е направен от мраморни плочи и за 1000 години мраморът трябва да се износи.
Следващият готически храм с лабиринт в подовете е Реймската катедрала във френския град Реймс . Катедралата също е от 13 век. Вътре в катедралата има малко снимки и практически няма самия лабиринт. Един от намерените:
Това са най-известните храмове с лабиринтоподобен дизайн на пода. По-малко известно място: Базиликата Сан Витале в Равена, Италия .
Какво странно има в тези лабиринти? Е, моделът е в подовете. Какво от това? Историците и духовниците смятат тази проста символика, така е изобразен пътят към Бога. Нека оставим това мнение за тези, които са доволни от него.
За да имате капка съмнение, че подобни орнаменти са правени в църкви и катедрали с причина, просто погледнете фракталните „лабиринтни“ антени на съвременните приемни и предавателни устройства.
Абсолютно съвпадение! Защо радиоинженерите са оформили антените точно като лабиринтите във френските готически катедрали? Мисля, че те дори не знаеха за съществуването на тези катедрали. А формата на антените на електронните табла и в катедралите се определя от общите физически принципи на приемане или излъчване на сигнал .
Ако в едно модерно устройство основното изискване е ефективното приемане и предаване на сигнал, тогава какво ще кажете за катедралата ? Може би катедралата е предала някъде сигнал, който е бил индуциран в антената на лабиринта, или, обратно, го е получил?
Но подовете са каменни, а не метални. Принципът може да се обясни по следния начин: вибрациите от въздуха от молитви, пеене на енориаши чрез пиезоелектричния ефект в камъка могат да бъдат модулирани в електрически сигнал и той вече ще се разпространи по-нататък. А архитектурата на катедралата може първо да усили или модулира този звуков сигнал на молитви, дължащ се на акустиката, в резонансна честота за каменните подове. Някаква връзка с Бог или информационното пространство. Или връзки между градове или дори държави.
В електрониката спиралните структури се използват не само като антени, но и като индуктори. Така наречените планарни или филмови индуктори.
Ясно е, че те не се правят на случаен принцип, а геометрията се изчислява в зависимост от необходимите характеристики. Капацитетът и индуктивността в електрониката са основните характеристики на елементите след съпротивлението.
Ако продължим аналогията, че древните храмове и катедрали са обекти, свързани с комуникация, лечение или енергия, то лабиринтите в тях биха могли да бъдат един от елементите в цялостната схема. Работейки по подобни физични закони, като съвременната електроника. Единственият въпрос е мащабът и силата на сигнала. Полупроводниковата основа на електрониката са кристали плюс електричество. Геометрията и архитектурата на храмовете и катедралите могат да използват същите закони за усилване и модулация на сигнала, само в макро мащаб.
Сега ние преоткрихме тези закони в електрониката. Освен това е толкова високоспециализирана, че за обикновения човек е невъзможно да сравни онова, което е останало от древността, със съвременните постижения.
С началото на Ренесанса католическата църква забранява изобразяването на лабиринти по пода на катедралите. До този момент се смяташе, че лабиринтите приличат на път за пречистване, път за търсене на спасение. Тогава църквата се обърна от милост към гняв, обявявайки лабиринта за загуба на време. какво стана Как символът на лабиринта се превърна в своята противоположност? Но ако нещо може да се превърне в своята противоположност , тогава всички други символи могат също толкова лесно да се превърнат в своята противоположност. Както знаете, „от любовта до омразата има една стъпка“, наистина ли е толкова лесно религиозните символи да се превърнат в противоположности? Бих искал да кажа, че това не е възможно, но историята на църквата показва, че е възможно, невероятно вероятно...
Няма коментари:
Публикуване на коментар