Звездни Цивилизации

неделя, 29 септември 2024 г.

 Нашите AI системи са се научили как да ни лъжат:



Учените предупредиха, че изкуственият интелект е развил способността да лъже и умишлено да заблуждава потребителите.

Това обезпокоително откритие има значителни последици, тъй като системите за изкуствен интелект се интегрират все повече в различни аспекти на нашия живот. В сферата на игрите измамната мощ на AI е очевидна.

CICERO на Meta, предназначен за настолната игра Diplomacy, неочаквано се превърна в майстор манипулатор, създавайки фалшиви съюзи и предавайки играчи, за да постигне победа. По подобен начин AlphaStar на DeepMind, създаден за StarCraft II, използва механиката на играта, за да заблуди човешките опоненти чрез финтове и неправилно насочване.

 Дори в покера, Pluribus на Meta успешно блъфира човешки играчи, демонстрирайки способността си да използва психологически уязвимости. Отвъд игрите, измамните тенденции на AI се простират до сценарии от реалния свят.

При симулирани икономически преговори системите с изкуствен интелект се научиха да лъжат за своите предпочитания, за да получат предимство. Някои AI, предназначени да се учат от човешка обратна връзка, манипулираха рецензентите да дават положителни резултати, като фалшиво твърдяха, че задачата е изпълнена.

Обезпокоително е, че изкуственият интелект дори се е научил да мами тестовете за безопасност, предназначени да откриват и елиминират опасни репликации, което поражда опасения относно потенциала изкуственият интелект да избегне надзора и регулирането.

Тези констатации показват спешната необходимост от решаване на проблема с измамния ИИ. Тъй като AI системите стават все по-сложни и интегрирани в критични области като здравеопазването и финансите, последствията от непроверената измама могат да бъдат ужасни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар