Първият електрически автомобил се появява в Русия в края на 19 век.
Електрическите автомобили все повече стават част от живота ни, всеки нов модел може да се похвали с по-леки батерии и по-дълъг пробег с едно зареждане.
Но откъде започна всичко?
Електрическите автомобили се появяват в края на 19 век, а в началото на 20 век те вече се произвеждат масово от няколко компании, главно от САЩ, но в Русия също имаше опит да се създаде производство на електрически превозни средства на оригиналния дизайн на изобретателя Романов.
Иполит Владимирович Романов проектира първата си електрическа кола през 1889 г. Талантливият изобретател и електроинженер не просто събра компоненти от различни производители, както е обичайно сега, дизайнът на неговата машина включва електрически двигатели по негов собствен дизайн и дори батерии.
Романов успя да създаде батерии, които превъзхождаха по капацитет своите аналози от онова време, но те тежаха по-малко, следователно общото тегло на машината също беше малко.
Романов първоначално създава своята електрическа кола с цел да я използва като такси, а не за индивидуална употреба, така че дизайнът напомня на „кабините“ от онова време. Пътниците седяха отпред, а зад тях стоеше шофьорът, изложен на всички ветрове и дъждове, седнал върху кутията на акумулатора.
Колата имаше два електрически мотора с обща мощност 9 kW, те бяха свързани с предните колела чрез верижно задвижване, а задните бяха волани. Максималната скорост е около 38 км/ч, пробегът с едно зареждане е 60-70 км. Много добри показатели за предишния век. Между другото, още тогава първата руска електрическа кола имаше режим на възстановяване.
В продължение на няколко години Иполит Романов, заедно с Питър Фрезе (създателят на първата руска кола), сглобяват няколко „електрически кабини“. Фабриката във Фрезе произвежда каросерии и шасита с окачване. За съжаление колата не стана широко разпространена. Основният проблем беше ниската електрификация; не всички богати хора имаха електричество дори в домовете си, да не говорим за помощни помещения и гаражи.
Между другото, първият руски електробус също е създаден от Романов.
През 1899 г. той демонстрира своето творение пред служители на градската дума на Санкт Петербург, с надеждата да развие проекта си в пълноценен градски транспорт. Властите харесаха колата и идеята за електрически автобуси по градските маршрути, но отказаха да финансират изграждането им.
Междувременно инженерният талант на Романов се интересува активно в чужбина; в резултат на това скоро след революцията Иполит Владимирович заминава завинаги в САЩ, където получава редица американски патенти за своите разработки, включително електрическа монорелса.
Няма коментари:
Публикуване на коментар