Звездни Цивилизации

неделя, 29 септември 2024 г.

 Бутилираната вода е най-голямата измама



Бутилираната вода е най-голямата измама в човешката история

Замисляли ли сте се колко по-скъпа е бутилираната вода от чешмяната? Разликата в цената достига 2000 пъти! Има „цивилизовани“ страни, в които такава вода струва повече от мляко, бира и дори бензин. Защо е така?...



Бутилирана вода. Най-голямата измама в човешката история


Бутилираната вода е много търсена по целия свят. Продажбите му растат средно с 10% годишно и до следващата 2020 г. оборотът на тази индустрия ще бъде 280 милиарда долара. Ако всичко е ясно с развиващите се страни, тогава каква е причината за увеличаването на търсенето на този продукт, където населението е снабдено с висококачествена чешмяна вода?


Бутилираната вода се продава за първи път доста отдавна, още през 18 век. През 1760 г. Jackson's Spa в Бостън бутилира минерална вода като терапевтично средство за лечение на различни заболявания.


През 19 век в някои страни производителите започват да произвеждат бутилирана питейна вода, която е обикновена, но пречистена. Търсенето на този продукт беше високо, тъй като в градовете чешмяната вода беше с изключително лошо качество и населението беше засегнато от епидемии от чревни инфекции.


Доставката на бутилирана вода в САЩ в зората на 20 век вече беше организирана в голям мащаб и с помощта на най-модерните превозни средства


Този бизнес се развива много активно в много страни по света, докато технологията за хлориране на питейна чешмяна вода не е изобретена през 20 век. С появата на евтина и висококачествена вода в много домове в Съединените щати и Европа хората почти спряха да купуват обикновена бутилирана вода и активно се продаваха само лечебна и минерална вода.


Водата от подземни източници има твърдо репутация на лечебна. През 1898 г. френският лекар Луи Перие основава водолечебница в град Вереж и открива предприятие за бутилиране на минерална вода от местни източници.


Потребителите на много скъпата вода Perrier са уверени, че принадлежат към елита и консумират най-доброто. Всъщност те са безсрамно измамени повече от век


Perrier доставя своя продукт на елитни хотели и ресторанти в Европа, но бизнесът му е много малък. Всичко се промени през 1946 г., когато предприятието беше закупено от предприемчив бизнесмен Густав Левен . Този човек гарантира, че за кратко време водата от Вереж заема лъвския дял от европейския пазар, измествайки конкуренти като Evian и Vittel.


В началото на 70-те години марката Perrier става безспорен лидер в Европа и навлиза на американския пазар. В САЩ маркетингът изисква специален подход, така че Льовен разчита предимно на снобизма на местния потребител . Водата от Европа беше представена като продукт за елита, тези, които са постигнали успех в този живот и могат да си позволят много.


Няма коментари:

Публикуване на коментар