Звездни Цивилизации

петък, 26 април 2024 г.

 Какво показва преживяването извън тялото на малки деца?


Още едно доказателство, че близките до смъртта преживявания (NDEs) са реални, а не феномен, измислен от нечие въображение, е фактът, че не само възрастните, но и децата описват подобни описания на своите преживявания. Включително и тези, които тогава са били на възраст между 3 и 5 години. И в същото време, както показват многогодишни изследвания, проведени от онколог Джефри Лонг и други, се оказа, че описанията не съдържат значителни разлики в различните възрастови групи.


Това например опровергава тезата на псевдоскептиците, че наличието на ПСП може да бъде повлияно от религиозен мироглед, какъвто малките деца все още нямат. По същество, както Дж. Лонг правилно отбелязва, много малките деца са практически „празен лист“ по въпросите, свързани с идеите за смъртта, и точно това ги прави много важна група от гледна точка на обективността за изучаване на този опит на преживявания близки до смъртта.


Много типична в този смисъл е историята на това преживяване на една американка, Кейти, която го преживява на тригодишна възраст. Тя погълна ядка кашу, която заседна в дихателните й пътища, а линейката пристигна чак след половин час. В същото време Кейти изгуби съзнание и внезапно се озова извън тялото си, наблюдавайки случващото се отстрани. Ето как тя описа случващото се:  


„Когато умрях, се издигнах над тялото и видях дядо ми да се опитва да ме спаси. Тялото ми не ме интересуваше и излетях от стаята в хола, където усетих присъствието на някаква мистериозна сила. Насочих се към тази сила, идваща от ярко, светещо, блестящо пространство - не тунел, а зона. Тази сила беше невероятно мирна, любяща, одобряваща, спокойна и радостна. Тя ме заобиколи и аз бях неописуемо щастлива - докато пиша това, отново изпитвам тези емоции, които все още доставят удоволствие. Това е толкова вълнуващо чувство. Не изпитах присъствието на Бог (бях твърде млада, за да разбера това), но възприемах тази сила като нещо, което ме е създало. Беше ми абсолютно ясно, че съм същество, което дължа съществуването си на тази сила.


Не помня как се върнах в тялото си. Когато се събудих на следващия ден, знаех две неща със сигурност: 1) че има живот след смъртта и 2) че съм създаден от някого. Това не беше рационално познание, по-скоро го изразих, като досаждах на майка ми с безкрайни въпроси: „Кой ме създаде? Кой е Бог? Тя не можеше да отговори на въпросите ми, но беше достатъчно мъдра, за да ми позволи да говоря с тези, които можеха да отговорят...


Дори сега, когато си спомням тези преживявания, те са по-истински от всичко, което съм преживял в живота си. Помня не само събития, но и емоции. И все още ме мотивира да задавам въпроси. Това преживяване ме повлия толкова дълбоко, че посветих живота си на намирането на отговори на въпросите си чрез изучаване на философия и религия. В момента работя върху докторската си степен по теология .


Какво е изненадващо в това преживяване на Кейти, освен факта, че на тази възраст тя все още нямаше представа за Бог и смъртта? И това е, че тя отбеляза, че случилото се с нея по време на състоянието „извън тялото“ е „по-реално“ от ежедневието й във физическото тяло.  Тоест нивото на осъзнаване и пробуждане на съзнанието след отделянето от физическото тяло е било неизмеримо по-високо. Между другото, точно за това говорят много други хора, преживели преживяването на отделяне от физическото тяло по време на състояния, близки до смъртта. Оказва се, че в ежедневието си обикновеният човек изглежда не е напълно събуден. И много хора прекарват целия си живот в това полусънно състояние.

Няма коментари:

Публикуване на коментар