Съвременни филми за тийнейджърската любов
Филми, които показват, че всичко е позволено, помагат за малтретирането на деца.
Корупцията на децата е най-сигурният начин за унищожаване на всеки народ. Ранният секс блокира еволюционното развитие на децата и те израстват като „интелигентни животни“, чието поведение се регулира не от разума, а от инстинктите и емоциите...
Съвременните филми за тийнейджърската любов са предшественик на насилието
Днес по телевизията има теми за разврат и секс , консумация на алкохол и т.н. заемат значителна част от ефира. Това е силен индиректен удар за децата, тъй като тийнейджър няма да го гледа нарочно. Директен удар по него идва от филми, които са специално насочени към тийнейджърската аудитория.
И основната тема в тях е темата за „любовта“, зад която напоследък дори не се крие откровен разврат . Освен това, както във всички останали случаи на показване на мерзости, режисьорът се оправдава с това, че иска да направи истински житейски филм.
Но въпреки крехката им психика и липсата на отговорност към обществото, половото сношение е противопоказно за подрастващите . Психологически тийнейджърът не е готов за „това“, но възприема „това“ като средство за забавление и един от атрибутите на безгрижния живот на възрастните.
Ранният сексуален живот формира отношението към противоположния пол като средство за получаване на собствено удоволствие. В резултат на това повечето млади двойки не могат да създадат силен семеен съюз, тъй като връзката им се основава на взаимна сексуална привлекателност.
За тях ще бъде много по-трудно да видят в друг приятел и човек, с когото ще живеят дълги години и ще преживеят повече от една тъга и радост от живота, за разлика от тези, които по различни причини са избягали от корупцията, вдъхновена от нея, включително и от телевизията.
Но режисьорите на постсъветското кино не разбират това и се опитват да романтизират темата за юношеската еротика. Така тя прави следното:
1. Разкрива процесите на деградация и разпадане на семействата в бъдеще, тъй като тийнейджърите, които гледат филма, ще го приемат като истина за живота и норма (модел) на поведение в обществото, която трябва да се следва [1] („Това е какво правят всички! Какво искаш от мен”) .
2. Броят на педофилите се увеличава, тъй като, съзерцавайки сексуално привлекателни образи на тийнейджъри, част от мъжкото население ще формира условен рефлекс на възбуда.
3. Разкрива собственото си слабоумие, тъй като не е в състояние да покаже творческите аспекти на отношенията между половете в юношеството, тяхното съвместно творческо развитие, както и романтичните отношения без похот и глупост.
На Запад процесът на разврат на тийнейджърите чрез създаване на филми за „любовта“ специално за тях започва да набира скорост някъде в края на 80-те – началото на 90-те години. В Русия със заснемането на филма „14+” беше даден старт на процеса на разврат, който получи официален ход , тъй като Министерството на културата , което всъщност беше отговорно за „културната” деградация, реши да стане спонсор на този процес.
Важно е не с какви мисли човек влиза в киното, а с какви мисли излиза. След като гледах филма “14+” мислите ми са следните:
– От началото на запознанството със секс сцената [2] отношенията трябва да се развиват бързо, а в юношеството това е нормално.
– Тийнейджъри, оставени вкъщи без родители, нямат друг избор освен да пият алкохол и да си „лягат“. Момче и момиче могат да бъдат „възрастни“ само ако се изразяват в сексуалното поле.
– Няма нужда да се срамувате от това, което сте направили (например момичето във филма не се държи плахо; а момчето не мисли какво ще каже майка му).
– Тийнейджърите са способни само на пороци, а всички родители са дефектни и безчувствени, нищо не разбират от живота и творческият диалог между родители и деца на тази възраст е невъзможен.
Ако някой иска да възрази в стил „Не можеш повече да показваш тийнейджърска любов“, тогава това не е така. Филмът „Моля, обвинете Клава К. за моята смърт“ е заснет в СССР, който показва напълно различни модели на поведение сред тийнейджърите. Режисьорите Н. Лебедев и Е. Ясан, които направиха филма по разказа на Михаил Лвовски, успяха доста колоритно и интригуващо да предадат в художествена форма отношението към приятелството, към семейството, към знанието, към противоположния пол, към човешката природа , до смърт и др.
В този филм любовта не се смесва с инстинкта за създаване на потомство. Освен това, въз основа на филма, може да се разбере разликата между любов и „не-любов“.
Истинската любов не обвързва, не поробва друг, не потиска, не засенчва всичко наоколо и не води до самоубийство. Така че главният герой Серьожа изобщо не харесваше Клава. Когато доведоха малкото му на детска градина, то беше уплашено и неспокойно. Клава се появява и той се чувства по-добре.
Серьожа я харесва. Съдейки по поведението на Клава, Серьожа е привлечен от нейната енергия и харизма: тя се държи спокойно и говори уверено със Серьожа и други момчета. И оттогава той се стреми да задържи Клава до себе си, за да има смисъл: „Когато я няма, аз не съществувам... Чакам да я видя. Без Клава нищо не ми е интересно, дори и да дадат Нобелова награда, но тя не - това е! Изчезва!“ Така се формира неговата „любов“ - система от привързаности: Клава става гарант за спокойствие.
Но това само потиска и оковава Клава и в един момент, вече ученик в 10 клас, тя обезценява усилията на Серьожа и системата му от привързаности рухва, животът губи смисъл.
Но истинската любов освобождава и освобождава, разкривайки живота в целия му блясък. Така незабелязаната любов на Лаврик към Клава й помага да се отвори и да пее. Той не е натрапчив, не се стреми да обвърже Клава със себе си. И когато Лаврик извика Клава, за да изпробва гласа й, не беше от желание да угоди на Клава, а от желание да предаде истината за музикалния слух и да разсее потискащата атмосфера, възникнала поради кавгата между Клава и Серьожа.
Самата Клава усеща тази разлика между „любовта“ на Серьожа и любовта на Лаврик: „Трудно е да се обясни. При нас нещата не се получиха така. Всичко можеше да бъде различно... Ти ми се отдаде през цялото време, а Лаврик ми даде мен , разбираш ли”?
В допълнение към разликата между любов и „нехаресване“, има някои други важни аспекти при разглеждането на темата за тийнейджърите: семейство, обучение, здраве.
Аспекти на живота в обществото
14+
Моля ви да обвините Клава К за моята смърт.
Отношение към противоположния пол
Необходима е жена, за да задоволи похотта си: Алексей и Вика не изграждат връзката си, а се напиват и си лягат; Майката на Алексей води див начин на живот, канейки пациенти от болницата в дома си.
Мъжът и жената са равни един на друг и взаимно се допълват във всички сфери на живота; равни отношения между половете: Сергей помага на Клава с домашните й, посещава я, когато е болна. Майката и бащата на Алексей вършат домакинската работа заедно. Лаврентий помага на Клава да открие таланта си. Татяна не изоставя Сергей в труден момент за него, подкрепяйки и помагайки.
Отношение към Любовта
Любовта в самото име има леглово значение, значението на секса. Според режисьора любов = еротика = секс.
Любовта се проявява не от похотта, а от най-висшето човешко чувство. Освен това във филма има разлика между любов и „не-любов“.
Отношение към собственото здраве, към оръжията на геноцида (отношение към употребата на наркотици, здравословен начин на живот)
Никой не мисли за здравето, всички пият и пушат.
Във филма има сцена с алкохол, но Сергей съжалява, че е пил коняк. Във филма не се пуши. Всички герои не пушат и не пият алкохол, просто го няма в кадъра.
Отношение към професионалната дейност (работа)
Учениците са напълно лишени от обучение. Училището е показано като място, където се държат бандити.
Учебните и творческите способности на учениците се разкриват от някои страни. Училището е показано като образователна институция.
Обобщавайки анализа на филмите за тийнейджърската любов , можем да направим следните изводи:
1. Тийнейджърската любов във филмите може да бъде показана по различни начини, това варира в зависимост от:
– Светоглед и морал на филмовите творци;
– Възрастовата аудитория, към която е насочен филмът;
– Целите, за които се прави филмът, които от своя страна са насочени към:
а) Корупция, корупция, подмяна на традиционни руски ценности
б) Развитие на творчески потенциал, духовност, морални ценности.
2. Съвременните филми за тийнейджърската любов са насочени към корупцията и корупцията.
[1] Въпреки че „трябва да следвате“ се приема несъзнателно: тийнейджърът просто успокоява съвестта си, че може да живее като във филма.
[2] Въпреки че сексуалната сцена не е точно същото нещо като секс, по-вероятно е зрителят на филм да реши, че е имало секс, защото, първо, във филма има достатъчно намеци, и второ, поради морала му поквара. Това беше направено специално, за да може, от една страна, киноманите да спекулират по предназначение, а от друга, за да няма директни причини да обвиняват режисьора в насърчаване на педофилия и незаконни действия. Но точно за тази неяснота те са достойни за осъждане.
Няма коментари:
Публикуване на коментар