Потъването на Титаник е най-голямата измама на 20 век!
Официалната версия гласи, че на 15 април 1912 г. британският лайнер Титаник е потънал след сблъсък с айсберг в Атлантическия океан. На борда е имало 2224 пътници и членове на екипажа, от които само 711 души са оцелели. Но малко хора знаят, че Титаник всъщност не е потънал в нощта на 15 април 1912 г., а спокойно е продължил да превозва пътници почти 20 години. Как не потъна? – ще възкликнат мнозина.
В крайна сметка са написани сто книги за смъртта на лайнера в Атлантическия океан, заснети са дузина филми и има роднини на оцелели от това ужасно бедствие, които могат да разкажат много за тези събития от 1912 г. Това е вярно! В Атлантическия океан наистина имаше катастрофа. Но в него не загина Титаник, а по-големият му брат, двулицевият кораб Олимпик, пуснат година по-рано. Ето една рядка снимка на два двойни кораба, стоящи един до друг в едно и също пристанище. Тук започва една истинска детективска история, достойна за Конан Дойл или Агата Кристи.
Важен момент, на който не много хора обръщат внимание, когато излагат версии за смъртта на Титаник, е фактът, че лайнерът е бил застрахован точно преди да тръгне на първото и последното си пътуване. Въпреки че това е доста интересно. Преценете сами.
Според бюлетина на застрахователната компания Lloyd's, целият лайнер на Титаник, ако потъне, е бил застрахован за фантастична сума за това време, 2 милиона лири стерлинги или приблизително 10 милиона долара (по обменния курс от 1912 г.). Което е приблизително 260 милиона долара по днешни цени. Застрахователната компания се съгласи да застрахова чисто новия Титаник за такава огромна сума преди освобождаването му, само защото всички бяха сигурни, че лайнерът е абсолютно непотопим. Беше просто невъзможно да се потопи.
Между другото, и това е много важно, по-големият брат близнак „Олимпик“ беше застрахован само за сума 2 пъти по-малка, тоест 1 милион лири стерлинги или приблизително 5 милиона долара (по обменния курс от 1912 г.), което не покрива всички разходи в случай на загуба на кораба. Но повтарям, никой не вярваше в смъртта нито на Титаник, нито на Олимпик, тъй като и двата кораба според проекта се смятаха за непотопими.
И сега за основното!
Кой кораб беше по-изгодно да потъне: Олимпик или Титаник? Ако са братя близнаци, като двамата братя от ковчега, на вид са еднакви. вярно! Този с по-високи осигуровки. Нека ви напомня, че застрахователните плащания на Титаник са 2 пъти по-големи от тези на по-големия му брат близнак Олимпик. Аритметиката е проста. Освен това напомням, че Олимпик всъщност е втора ръка, както се казва в автомобилния бизнес, хем повреден, хем боядисан, с много технически проблеми и конструктивни недостатъци.
Брус Исмей, директор на корабната компания White Star Line, която беше част от корабната империя на Джон Морган, каза през 1911 г., че според експертите би било по-евтино да се продаде „Олимпик“ за скрап, отколкото да се продължи ремонтът и модернизацията на лайнера. Въпреки това, американският банкер и финансист нямаше да хвърля пари на вятъра. Защо да отписвате кораба и да понасяте астрономически загуби, ако можете да спечелите добри пари от него. Но как? Морган решава да потопи Олимпик и да получи пълни застрахователни плащания, което повече от покрива всички разходи.
Планът на Морган беше прост. Той се състоеше в замяна на двойните лайнери: Олимпик с Титаник.
Няма коментари:
Публикуване на коментар