Звездни Цивилизации

неделя, 3 декември 2023 г.

 Как са начертани плановете на града от птичи поглед през 18 век?



Днес, в 21 век, няма да изненадате никого с детайлни гледки на градовете от птичи поглед. Това е норма. В ерата на самолетите, квадрокоптерите и сателитите не е трудно да направите снимка на град или град. Много туристически брошури са пълни с невероятни гледки от високо към историческите забележителности на града. 20-ти век беше и векът на самолетите, дирижаблите и астронавтиката, така че преди 100 години също не беше трудно да се създадат градски планове от птичи поглед.

19 век, особено втората му половина, е ерата на откриването на снимки и свободни полети в балони с различни модификации. През втората половина на 19-ти век издигането във въздуха с балон с горещ въздух и заснемането на панорамни снимки на всеки град вече не е толкова трудно. И така, през втората половина на 19 век се появява нов начин за правене на градски планове и пейзажи като цяло, базирани на снимки.

Но как са създадени подробните градски планове през 18-ти век? Преди първите летящи балони все още нямаше камери.

Тук започва магията, за която бих искал да говоря по-подробно. За да разберем как е направено това, нека се обърнем към създаването на уникален аксонометричен план на Санкт Петербург през 18 век.


Основната тайна на Ренесанса или Ренесанса!



Много съвременни историци, когато споменават Ренесанса или Ренесанса, винаги подчертават, че терминът Ренесанс се предполага, че се свързва с възраждането в късното Средновековие на огромен интерес към античността: и главно към историята, културата и архитектурата на древен Рим и Гърция. Казват, че до 15-ти век хората внезапно се събудили и решили да си спомнят забравеното изкуство и архитектурни умения на своите древни предшественици и да се свържат отново с великите постижения на миналото. Подобно на името Ренесанс или Ренесанс идва от концепцията за възраждането на античността в късното Средновековие. Но това не е така, с думата изобщо.

Съвременните учени умишлено изкривяват понятието Ренесанс или Ренесанс, така че да няма несъгласие с официалната история на човешкото развитие. Концепцията за прераждане не трябва да се приема буквално, че прераждането е като ново раждане. В нашия случай това не е така.

Терминът „Ренесанс“ принадлежи на италианския писател, художник и архитект от 16-ти век Джорджо Вазари, който в книгата си „Живот на най-известните художници, скулптори и архитекти“ от 1550 г. използва новия си термин rinascita („прераждане“) не да се отнася до възраждането на древната култура и забравените знания от миналото, но „Появата на напълно нов стил в изкуството и архитектурата, който се противопоставя на „варварската“ готика“.

Други автори от 16-ти и 17-ти век наричат ​​„Ренесанса“ само „рязък ръст на интереса към науката, философията и поезията в Европа“.

Никой не говореше за някаква древност: за древногръцките богове, за изкуството и науката или за древната римска архитектура. Тогава никой не знаеше нищо за тях. И всичко това, защото античността, като древен период на човечеството, просто се изобретява и тихо се вписва в съществуващата история, ретроактивно.

Всъщност те започнаха открито да пишат за Ренесанса, като завръщане към античността, едва след като ерата на драматично развитие отдавна беше оставена в миналото. Тоест няколко века по-късно. Когато нямаше страх да бъде хваната, много от нейните постижения и открития лесно можеха да бъдат избутани в побелялата древност, в измислената древност.

Известният австрийски и американски математик от 20-ти век, професор и историк на науката Ото Едуард Нойгебауер, който посвети живота си на изучаването на древни свитъци и древни източници, пише: „Повечето от ръкописите, на които се основават нашите познания за гръцката история са списъци, направени 500-1500 години по-късно след смъртта на техните автори, и са откровени фалшификати. Ето защо официалната гръцка история не може да се приема на сериозно." Просто казано, всички древногръцки ръкописи са средновековни фалшификати. Но да се върнем към историята на Ренесанса.

И така, едва в средата на 19 век, след публикуването на книгата на френския публицист Жул Мишле „Историята на Франция през 16 век: Ренесансът“, историците започнаха да наричат ​​Ренесанса по френски начин Ренесанс. Терминът бързо се наложи както в научните среди, така и в обществото.

Пет години по-късно излиза учебникът на швейцарския културен историк Якоб Буркхард „Die Kultur der Renaissance in Italien“ („Културата на Италия през Ренесанса“).

И от 19-ти век думата „ренесанс“ или „прераждане“ започва да се свързва директно с възраждането на изгубените древни знания в архитектурата и прераждането на древната култура и наука. Но това, както казах по-горе, е чиста лъжа. Нямаше оживление. Имаше раждане на нова култура, наука и нова архитектура. Ето фрапиращи примери!


Какво се е случило преди Средновековието?



Често ме питат, ако античността никога не е съществувала, какво се е случило преди Средновековието? Според официалната история преди Средновековието е имало „тъмни векове“. Тъмните векове на официалните историци са тъмни, защото те нямат информация за тези векове, всъщност изобщо.

Казват, че тъмните векове на първото хилядолетие от н. е. са епоха на толкова силен упадък в архитектурата, културата и изкуството, че в тях нищо не се е случило векове наред. Ето защо, както се предполага, от тях не са останали никакви сведения: нито архитектурни, нито писмени. Днес има противоположна версия, че тъмните векове никога не са съществували, а са измислени през 16-19 век. Тук и двете са прави и грешни едновременно. И ето защо!

Да, много векове от първото хилядолетие никога не са съществували - това е факт. Ето защо официалната наука все още не знае как да запълни фиктивните векове от първото хилядолетие на световната история. Точно така, те са тъмни, защото историците нямат информация за тези векове. Със словото напълно. Но няма информация, защото е измислена.

Но тъмните векове са съществували и малко преди Средновековието. Да, истински „тъмни векове“. Но не в смисъл на непознати, а в буквалния смисъл – изостанали, необразовани, мръсни векове.

Напомням, че общата история на човечеството е много по-кратка, отколкото я представя официалната наука. Просто трябва да изхвърлим измислената древност от него и да доближим древния свят до нашето средновековие, което според мен започва едва през 12 век.

И до 12 век това е истинският изостанал древен свят, който всички учат в училище. Да, да, това беше древният дървен свят, който съществуваше до около 12 век. И от 12-ти век ерата на камъка вече е настъпила - началото на Средновековието. И днес ще се опитам да ви докажа това.

Например, разгледайте историята на Париж. Париж е смятан за много древен каменен град в продължение на много векове. Предполага се, че е бил много огромен, почти от началото на нашата ера, тоест от древността. Но последните открития, направени по време на мащабни археологически разкопки в Париж през 21-ви век, удивиха самите учени. Оказва се, че поне до 10 век Париж все още не е бил град, а мизерно, окаяно дървено селище без нито една каменна сграда. А дървената крепост на града беше толкова примитивна и малка, че всички жители на Париж, които можеха да я поберат, не надвишаваха 200 души.

Но може би само французите до 12 век са живели като примитивни древни народи и не са строили дворци и храмове от камък? Може би други нации се справят добре с древните каменни сгради? Нека да разгледаме!

На един от хълмовете на Галисия, в северозападната част на Испания, почти в края на 19 век, археолозите откриха предполагаемо най-старото селище (на територията на съвременна Испания) с каменна крепост с площ от 10 хектара, който се наричаше Кастро Валенте. Учените от 19-ти и 20-ти век единодушно го датират приблизително на 1500 г. пр.н.е.

Но нова работа на съвременните археолози Марио Фернандес-Перейро и Хосе Карлос Санчес-Пардо от университета в Сантяго де Компостела (Испания) донесе неочаквана изненада. Оказва се, че крепостта Кастро Валенте е построена не през античността, а през Средновековието.

И това е всичко, факт е, че под древните руини на крепостта е открит камък с дата и описание на строежа, на мястото на бъдещото селище и крепост, близо до източника на светена вода, първият християнски параклис. А под самата основа на крепостните стени са открити средновековни монети. Това, според изследователите, служи като очевидно доказателство за средновековния произход на крепостта.

Те допълват, че в началото първите сгради са били дървени, а едва след това са станали каменни. Според испанските археолози каменното строителство в Испания започва именно през 12 век, не по-рано. Може би е съвпадение, тогава да продължим.


Кога е разрушен Картаген: в древността или по време на Ренесанса?



Според официалната история Картаген е финикийска държава със столица в едноименния град, който е съществувал в древността в Северна Африка, на територията на съвременен Тунис. Според легендата се твърди, че Картаген е основан от имигранти от финикийския град Тир в края на 9 век пр.н.е. д. Изглежда като много древен град. Оказва се, само на хартия. В крайна сметка официалните историци веднага признават, че надеждността на тази легенда е малко вероятна, тъй като няма надеждна информация за древния период на Картаген. Само митове и легенди и затова.

Историците признават, че първо, всички древни автори, които споменават историята на Картаген, далеч не са съвременници на времето на Картаген. Оказва се, че те са живели поне 500 години по-късно или дори хиляда. И второ, всички известни източници са дошли при нас само под формата на копия от 15-19 век, тъй като никой никога не е виждал оригиналите.

Тоест историята на Картаген е написана от някои историци от 15-19 век, като се твърди, че се позовават на древни източници, които никой никога не е виждал и чиито автори са живели 500 или дори 1000 години след известните събития. Е, не е ли смешно? Историците не го правят. Всяка глупост ги устройва, ако ясно се вписва в измислената официална хронология. Но да не говорим за тъжни неща.

От историята мнозина знаят известната легенда за ужасен ритуал, посветен на бог Ваал с жертвоприношение на бебета, за който се твърди, че картагенците са практикували. Но тази история се оказа чиста измислица. Например през 2010 г. международна група учени, ръководена от професора по история и антропология Джефри Шварц, опровергаха утвърденото и почти официално признато погрешно схващане, че в Картаген се твърди, че са извършвани систематични жертвоприношения на бебета на боговете. Международни антрополози и криминолози изследваха пепелта на около 350 гроба на деца и стигнаха до извода, че всички те са починали от естествена смърт, от различни болести. Така че „известният култ към Ваал за жертвоприношението на деца в Картаген, описан подробно от много древни автори, се оказа чиста измислица“, казаха учените. Но много изследователи повтарят и продължават да повтарят тези изобретения до ден днешен.

Град с невъобразими размери с милионно население с огромни каменни стени, кули, луксозни дворци, стадиони, театри и многоетажни сгради. Градът явно надминава по размер дори най-богатия град на Византия - Константинопол. Удивително, нали?

Сега нека да разгледаме руините на Картаген, които се отварят за очите на съвременните туристи. А къде са руините на най-великия град от древността, чиято 15-метрова каменна стена вече е била дълга 30 км? Къде са стотиците подземни 10-метрови изби от крепостните кули? Къде са огромните подземни резервоари за съхранение на вода? Къде са руините на стотици дворци на благородниците на града, къде са руините на цирка, форума, къде са руините на пристанището и кейовете? Оказва се, че многобройните археологически експедиции, проведени през 20 век, никога не са ги открили. С думата абсолютно!

Самите археолози признават, че на мястото на съвременните руини на Картаген не е открита нито една следа от древен Картаген. Не са открили нито един автентичен камък, нито една статуя, колона или фреска от времето на Пуническите войни, тоест древен древен Картаген.

И всичко това, защото Картаген е средновековен град!!!


Истинското ви име е командир Ханибал Барка?



За да разберете кой е прототипът на измисления древен командир Ханибал Барка от Картаген, трябва да разберете кога са се състояли истинските средновековни пунически войни. Според официалната история се предполага, че това са били три войни между Римската република и Картаген, които са продължили с прекъсвания от 264-146 г. пр.н.е. д. След като спечели тези войни, Рим най-накрая укрепи позициите си в Средиземноморието.

Но всеки, който е гледал предишното ми видео за Картаген, вече разбира, че официалната история за Пуническите войни в древността е чиста измислица. Не е имало древни пунически войни. Какво стана? – ще попитат мнозина. Имало е и средновековните Пунически войни: между християнската Свещена Римска империя и кралството на Пулия и Сицилия, в тандем с африканската държава на Хафсидите, един от главните градове на която е бил средновековният Картаген. Накратко казано, така започна тази история!

През 12 век на брега на Средиземно море се формира нова мощна държава - Кралство на Пулия и Сицилия. Кралството включваше: самата Сицилия, островите Сардиния, Корсика, южната част на Испания, цялата южна част на съвременна Италия и основната й провинция в Северна Африка, водена от Картаген.

Вижте сега как е изглеждала древната финикийска държава, водена от Картаген, според официалната история? Оказва се, че древната финикийска държава е включвала същата Южна Испания, крайбрежието на Северна Африка със столица в Картаген, по-голямата част от Сицилия и островите Сардиния и Корсика. Силни позиции имаше и в южната част на съвременна Италия.

Както се казва: намери 10 разлики? О, няма такива. И всичко това, защото финикийската държава е измислена и буквално копирана от средновековно царство. Виждате колко просто е всичко, ако познавате поне малко история, а не вярвате сляпо на приказките от училищната история и Уикипедия. Е, сега малко средновековна история на Пуническите войни.

Основните събития от истинските Пунически войни започват да се развиват по време на управлението на средновековния римски император Фридрих II, който се опитва да угоди на папите, които не могат да се примирят с факта, че възникващият ислям има голямо влияние в сърцето на християнския свят. Нека ви напомня!

Така през 13-ти век започват многогодишни войни с променлив успех, така да се каже, между Свещената Римска империя и Кралство Сицилия, чиято последна укрепена крепост е африканската провинция, водена от Картаген. Това са известните пунически войни от 13 век, които историците от 15 и 16 век нарочно избутват в дълбока древност и започват да представят като истина. Беше необходимо да се запълнят фиктивните древни хилядолетия с нещо.

Е, добре, подредихме малко Пуническите войни. Но съществувал ли е наистина известният картагенски командир Ханибал Барка? Древният командир със сигурност не е съществувал, тъй като цялата древна история на пуническите войни, както и цялата древност, е измислица от началото до края. Но ако древните войни са копирани от средновековните войни, тогава трябва да има средновековен аналог на Ханибал? И той е. И защо още никой не е видял това?

Според моята версия прототипът на известния картагенски командир Ханибал Барк е внукът на императора на Римската империя Фридрих II, кралят на Йерусалим и Сицилия, Конрадин Хоенщауфен. изненадан? И знам как да изненадам! И така, ще започна малко отдалеч, за да стане ясно по-късно. Манфред Хоенщауфен


Какво крият ватиканските архиви?



Според неофициални данни в подземните трезори на Ватикана, които заемат огромна площ, има много тайни стаи, които са известни само на посветените. Много изследователи са уверени, че уникални документи, които днес се считат за изгубени за човечеството, се намират във Ватиканската библиотека.

Казват, че известната Александрийска библиотека не е изгоряла, а е запазена днес под формата на копия и оригинали, съхранявани в подземните трезори на Ватикана. Ето защо всички са сигурни, че в тайните стаи има цялата книжна съкровищница на древния свят: всички произведения на автори от древна Гърция, древен Рим, Египет и дори от Близкия изток.

Има мнение, че в затворени стаи са скрити и безценни древни ръкописи, които хвърлят светлина върху различни тайни на Вселената и цялата ни световна история. Предполага се, че в тях можете да намерите отговори на всякакви въпроси: от произхода на живота на нашата планета до посещенията на нашата Земя от представители на други извънземни цивилизации. Ето защо, според много изследователи, Ватикана пази толкова ревниво своите тайни и не допуска никого в тайните стаи с архиви. Именно това е идеята на Ватиканската библиотека днес.

Но има ли поне малко истина във всичко това? Дали Ватиканската библиотека наистина съдържа безценни древни ръкописи на отдавна изчезнали цивилизации и велики тайни от цялата ни световна история? Страхувам се, че ще разочаровам много хора. Нищо подобно няма във Ватиканските архиви и никога не е имало.

Да, Ватикана наистина има какво да крие, но той не крие древните знания за изчезнали цивилизации или контакти с извънземни, а само истинската история на църквата. Тази, която не всеки трябва да знае. И не повече. Но всичко е наред!

Според официалната информация раждането на бъдещата Ватиканска библиотека уж започва през 4 век, когато първите папи започват да събират църковни свитъци и богослужебни книги. Но това е чиста лъжа. И ето защо!

Още през 17 век влиятелният испански епископ Хуан Баутиста Перес отправя остри критики към древността на християнската църква като цяло и в частност на нейните светци. След като изучава всички предполагаеми древни църковни документи и свитъци, с които разполага, той стига до извода, че цялата история на църквата преди 13-ти век е чиста измислица. Той стигна до заключението, че не е имало папи, светци или църковни събори преди 13-ти век, а Исус Христос никога не е умирал през 1-ви век сл. Хр.

Той незабавно забрани изучаването на предполагаемата древна хроника на християнството в Испания като откровен фалшификат. И с изобличителни доказателства в ръка, той пристигна във Ватикана с искане да спре да разпространява измислената, фалшива история на християнството. Но без да получи отговор, той веднага почина неочаквано, при странни обстоятелства. Всички негови декрети в Испания бързо са отменени от Ватикана, а писмата и подготвените му документи за разобличаване са конфискувани от Светата инквизиция. Смъртта на Исус отново е преместена в първи век след Христа и кратката история на християнството отново е удължена с 1000 години. Но да се върнем към историята на Ватиканската библиотека.

Първата и най-важната надеждна информация за първата библиотека на папите датира от началото на 14 век. И всичко това, защото никога не е имало църковни книги преди 13 век.


Защо Япония атакува Пърл Харбър?



Както знаете, атаката срещу Пърл Харбър беше изненадваща комбинирана атака на въздушните и подводните сили на японския флот срещу американските сили. И за американците тази „внезапна комбинирана атака“ се превърна в един от най-трагичните и трудни моменти в тяхната военна история.

В резултат Тихоокеанският флот на САЩ претърпя много тежки загуби: общо 18 американски кораба бяха потопени или повредени. Бойните кораби Аризона и Оклахома, както и учебният боен кораб Юта са загубени завинаги. Други кораби бяха толкова сериозно повредени, че възстановяването им отне до 1944 г. Американската авиация също претърпя огромни загуби: 188 военни самолета бяха напълно унищожени, други 159 самолета бяха толкова силно повредени, че дълго време също се смятаха за непоправими. На Хаваите бяха убити 2403 американски военни и 68 цивилни, а други 1188 души бяха ранени с различна тежест. И това да не говорим за унищожаването на почти цялата военна инфраструктура на острова.

Но малко хора знаят, че на самия връх на американската администрация са били добре запознати с предстоящата атака срещу Пърл Харбър, те са знаели, но не са предупредили военното командване на тази база за предстоящата заплаха. Казухико Того, известен японски политолог и трето поколение висш дипломат, открито заяви в интервю за РИА Новости. Неговият дядо Шигенори Того оглавява японското министерство на външните работи от 1941 до 1945 г. и знае всички тънкости на началото на войната.

И така, според политолога, през 1941 г. в американското общество доминира позицията на ненамеса. Обществото не иска война нито с Германия, нито с Япония. Конгресът на САЩ винаги се е противопоставял на отпускането на допълнителни средства за военни нужди, тъй като сенаторите единодушно гласуваха против всяка война. И за да се промени общественото мнение и позицията на сенаторите, беше необходима грандиозна провокация, но условието беше Япония първа да атакува Съединените щати и със сигурност да им нанесе значителни загуби. Звучи чудовищно, но точно такъв план е измислен в Белия дом! - каза японският дипломат. И ще говоря за това по-нататък.

Но първо, напоследък много популярна версия е, че не американският президент Рузвелт, а съветското разузнаване е виновен за японското нападение над Пърл Харбър. Те казват, че служителите на НКВД са извършили успешна операция, наречена „Сняг“, чиято цел е да тласне Съединените американски щати във война с Япония и по този начин да премахне заплахата от военни действия в Далечния изток.

Като канал за обработка на американския елит се твърди, че е избран Харолд Уайт, заместник-министър на финансите на САЩ, който е имал голямо влияние върху министъра на финансите на самия президент Франклин Рузвелт. Те казват, че в резултат на умела обработка от съветски разузнавачи на американски приятел, заместник-министър на финансите Уайт, Съединените щати се включиха във война с Япония. Версията е красива, но лично на мен ми се струва малко вероятна и ето защо!

Е, първо, всички разсекретени днес американски и японски документи от този период и свидетелствата на много участници в тези събития показват, че идеята за война с Япония и най-важното, че Япония ще бъде първата, която ще нападне Америка , беше в съзнанието на американския президент и неговия близък кръг много преди съветското разузнаване да стигне до тази идея. Така че американският президент нямаше нужда да бъде тласкан към война, той само мечтаеше за нея.

Второ, Харолд Уайт дойде в Министерството на финансите след атаката срещу Пърл Харбър, а преди това преподаваше икономика в университета Лорънс. Следователно, преди атаката срещу Пърл Харбър, обикновеният учител нямаше тежест в политическия свят и не беше част от близкия кръг на президента или финансовите кръгове на Америка. Следователно той не можеше да влияе на решенията на президента и хората в Белия дом, тъй като дори още не беше запознат с тях.

Не изключвам, че определена операция „Сняг“ може да е била разработена в дълбините на НКВД и дори е имало опити за вербуване на Уайт (въпреки че това не е доказан факт), но само самият американски президент Рузвелт е виновен за японската атака срещу Пърл Харбър. И ето защо!


Мистерията за произхода на железния стълб в Индия!



Една от най-интересните забележителности на индийската столица е така наречената колона Кутуб, монтирана в Делхи на площада близо до Кутуб Минар. Височината на колоната е 6,7 м, долната й част се спуска в земята още около половин метър. Диаметърът на колоната варира от 42 см в основата до 30 см в горната част. Теглото на стълба е около 6,5 тона.

Ето какво пише за това бившият индийски премиер Джавахарлал Неру в книгата си „Откриването на Индия“ в средата на 20 век: „Древна Индия очевидно е постигнала големи успехи в обработката на желязо. Близо до Делхи има огромна желязна колона, която озадачава съвременните учени, които не могат да определят метода на нейното производство, който предпазва желязото от окисление и други атмосферни явления.

И когато през 1969 г., в първата си книга „Колесниците на боговете“, Ерих фон Даникен се позова на липсата на корозия върху колоната в Делхи и неизвестното естество на нейното създаване като доказателство за посещение на извънземни, други фантастични теории започнаха да се появяват масово в света. Или е железен боздуган или жезъл на древни гиганти, или е антена на извънземен космически кораб, който е под земята от хиляди години и предава сигнал за бедствие в космоса, или е част от някаква електроцентрала на древна изчезнала високоразвита цивилизация и т.н.

И така, какво знаем? Според легендата колоната е била издигната през 415 г. в чест на индийския цар Чандрагупта II, управлявал в началото на 5 век. Първоначално се намира в западната част на страната в храмовия комплекс Вишну в град Матхура. Според легендата колоната се предполага, че е била увенчана с изображение на свещената птица Гаруда и е стояла пред храма. Но как конвоят се озова в Делхи? Според основната версия е пренесен от местния крал Ананг Пал през 11 век.

Но откъде знаем, че този стълб е толкова древен и е направен през 5 век? Колко ще възкликнат откъде? От Уикипедия например! Абу Рейхан Мохамед ибн Ахмед ал-Бируни

Да, като доказателство за древността на колоната много учени и Уикипедия се позовават на споменаването й от средновековния персийски учен от 11 век Ал-Бируни от Хорезм: „... арабите намериха железен стълб с височина 70 лакти, ”, тоест приблизително 35 метра. Това е малко за колоната на Кутуб, не мислите ли? 5 пъти дължината на оригинала.

Освен това много изследователи и Уикипедия умишлено не споменават един важен момент. Пълният текст казва, че арабите са намерили този стълб не в съвременна Индия, а в Афганистан, по-точно в град Кандахар. А това за момент са повече от 1000 км. по права линия от мястото, където днес е монтиран стълбът.

Ясно е, че Бируни говори за някакъв друг стълб, ако изобщо е съществувал по негово време. В края на краищата много хора забравят, че светът за първи път научи за произведенията на Бируни едва в средата на 19 век и отново само под формата на копия. Никой никога не е виждал оригиналите. Освен това много от неговите творби са откровени фалшификати. Но много изследователи трябва да се съсредоточат конкретно върху древността на този стълб, така че ни подхлъзват първото доказателство, на което се натъкнат, с изключително съмнителен произход. Както виждаме, позоваването на Бируни е нелепо. Нека да разгледаме друг аргумент.


Една непозната история в рисунките от 15 век, която е скрита за нас.



Днес предлагам да говорим за истинската световна история, която е скрита в много картини от 15 век. И повярвайте ми, много неща, в които искрено сте вярвали, ще се появят пред вас в съвсем различни цветове. Оказва се, че много европейски художници от миналото са ни оставили невероятни улики, на които историците в продължение на много векове не са обръщали внимание, но напразно. В крайна сметка, ако историците бяха по-внимателни към това, което е изобразено върху тях, те нямаше да пишат всякакви глупости за световната история, които е невъзможно да се четат без усмивка или отвращение. Е, това е, завършвам въведението, започвам да изненадвам! Отивам!

1. Първо, нека да разгледаме отблизо картината „Мадона с младенеца“ на известния италиански художник от 15-ти век Мазачо, по-известен като Томазо ди Сер Джовани ди Гуиди. Пред нас е олтар на Мадоната с младенеца с четири ангела, нарисуван от Мазачио през 1426 г. за параклиса на Св. Юлиана в пизанската църква Санта Мария дел Кармине. Не изглежда нищо особено, но погледнете по-отблизо ореола над главата на Мадона. Това е смесица от арабски и латински букви. Арабска писменост в католическа църква от 15 век? Може би художникът е рисувал извън ума си. Нищо подобно, Томазо беше художник на Светата римска църква и всичките му скици и картини бяха внимателно цензурирани. Следователно строгите църковни отци очевидно не можеха да преглеждат арабското писмо. Такава свобода можеше да има в живописта, ако разделението на религиите на християнство и ислям през 15 век все още не беше завършено. Което, между другото, е вярно. Интересен факт, нали? Но нека не спираме, това е само началото...

2. Сега нека да разгледаме картината „Кръстният път на Исус Христос при стените на Йерусалим” от италианския художник от 16 век и един от главните художници на Ватикана Джовани да Удине, известен също като Джовани Нани. Тази картина е поръчана от кардинал Джулио Медичи, бъдещият папа Климент VII. И така, какво необичайно виждаме там? Не гледайте самото религиозно шествие. Това не е интересно! Вижте, Ерусалим стои на брега на морето. Крепостните стени са прекъснати от залив, в който са акостирали множество кораби. Но съвременният Йерусалим никога не е стоял на морския бряг. Около него в продължение на много мили има само безжизнена земя. Но може би главният художник на Ватикана е направил грешка и е нарисувал нещо глупаво? Нищо подобно.

Нека да разгледаме картината „Арестуването на Христос в Гетсиманската градина“ на друг италиански художник от 15 век Джовани Бокати, известен още като Бокатис, или Бокато да Камерино. Гетсиманската градина е място в покрайнините на град Йерусалим, където Исус Христос идва с учениците си, моли се преди ареста си и е предаден и арестуван. Тоест, това е място близо до Йерусалим. На снимката вляво е Ерусалим, вдясно е арестът на Исус. Но какво виждаме в центъра, на заден план? Отново море. Каменните стени на Йерусалим отново стоят директно в морето. Което е абсолютната истина.

Истинският Йерусалим, или както мюсюлманите го наричат ​​„Свещеният град“, е древният Константинопол или Константинопол, известен също като съвременен Истанбул. През 15-ти век всички знаеха добре, че библейският Йерусалим е Константинопол, а съвременният Йерусалим по това време беше само бедно арабско село Ал-Кудс.

Кой друг не вярва, вижте как всички художници от 15-ти и 16-ти век са рисували сцени на разпъването на Христос? Това събитие винаги е на фона на морето, а не на безжизнения фон на Палестина. Защо Ерусалим е мигрирал от Константинопол в Палестина на мястото на село Ал-Кудс?

И всичко е просто, през 1453 г. свещеният град Йерусалим, известен още като Константинопол или съвременен Истанбул, е превзет от османците и много християнски поклонници вече не могат да посещават светите места и да се молят на Божи гроб. Така че в следващите векове е било необходимо да се търси нова Света земя, да се измислят фалшиви истории за Палестина, да се направят фалшиви карти с белег на Йерусалим в Палестина и да се построи нов измислен Йерусалим от края на 18 век на мястото на отдалечено арабско село Ал Кудс. Но вече съм говорил за това в моя канал повече от веднъж.


Една непозната история в картините на миналото, която е скрита за нас. (Част 2)



След пускането на предишния видеоклип „Неизвестна история в картини от 15-ти век, която е скрита от нас“, абонатите ме помолиха да продължа тази тема. Между другото, връзката към първата част ще бъде в края на това видео и в описанието под видеото. И днес ясно ще ви покажа, че известната световна история, която всички знаем, е изобразена по съвсем различен начин в картините от 15-16 век. Отивам!

Накратко да ви припомня библейската история за Йосиф! След като мъдреците напуснаха Витлеем, Ангелът Господен се яви отново на Йосиф и разкри, че цар Ирод е дал заповед на войниците да намерят и убият бебето Исус. Пратеникът на Бог заповяда на Йосиф: „Стани, вземи Младенеца и майка Му и бягай в Египет“. Без колебание Йосиф събра дребните си вещи във Витлеем (предполага се в съвременна Палестина) и след като качи Мария и Младенеца да възседнат магаре, същата нощ той тръгна на дълго и трудно пътуване до Египет (предполага се в съвременен Египет).

Тук, за по-голяма яснота, са покрайнините на Витлеем и природата на Южна Палестина, през която се твърди, че е избягало Светото семейство. А ето и териториите на Южен Египет, през които се твърди, че са минали Йосиф и семейството му и където са спрели за почивка. Запомнете добре тези пейзажи! Сега ще ви трябват за сравнение!

Сега погледнете всяка картина от Средновековието и Ренесанса, която изобразява бягството на святото семейство от Витлеем, тоест, предполагаемо от съвременна Палестина, до съвременен Египет. Няма ограничение за изненада! И това е меко казано!

Като пример, нека да разгледаме как известният немски художник от началото на 16-ти век Лукас Кранах Стари изобразява Останалата част от Светото семейство при бягство в Египет в своята картина от 1509 г. Виж! Вместо обичайните пясъчни пустини, Лукас рисува чисто скалист европейски пейзаж с борови и брезови дървета. Може би е полудял? Къде са безжизнените пустини? Къде е жаркото слънце на фона на горещ пясък? Къде са ориенталските дрехи на пътниците? Къде е най-накрая Египет с йероглифите? Но той не е там!

Може би Лукас просто не е знаел как се обличат в Палестина или Египет и е нарисувал святото семейство, копирайки изображенията от немските си сънародници? Нищо подобно.

За вдъхновение и опит Лукас посвещава цялата първа половина от живота си на пътуване из Европа, Азия и Африка. Той посети Италия, където учи при най-добрите майстори от 15-ти век, посети Константинопол, превзет от османците, пътуваше с търговски кервани из Сирия и Арабския полуостров, посети Северна Африка повече от веднъж, дори спря в Александрия в Египет и пътуваше Нил в продължение на месеци.

Следователно е невъзможно да се каже, че той не е чувал нищо за Египет, за неговата безжизнена природа и ужасни пясъчни бури. Бил е в Египет и Палестина, така че е трябвало да познава добре техните безжизнени пейзажи, необичайна култура и архитектура.

Но в картината „Останалата част от святото семейство по време на полет до Египет“, нарисувана между другото веднага след завръщането си от Африка в Германия, Лукас рисува чисто европейски пейзаж. И защо? Дали защото според една версия египетските земи през 16 век все още са били някъде в Европа, а не в северната част на съвременна Африка. Но какво ще стане, ако това е просто нещастен инцидент и художникът все пак е сбъркал нещо? Случва се! Нека да разгледаме някои от другите му съвременници.


Непознатата история на Египет в картините на миналото, която е скрита от нас. (част 3)



Днес ще говорим за истинската история на Египет и фараоните, за които всъщност не знаем нищо. Днес ще ви кажа къде вероятно е бил истинският Египет и къде всъщност са се случили библейските истории. И тази тайна ще ни разкрият картините от миналото, Ренесанса, когато много европейски художници вече пътуват свободно из Африка, посещават Александрия, Кайро и дори пътуват по Нил. Така че те знаеха за Египет от първа ръка и често рисуваха това, което наистина видяха, вместо да си измислят приказки. Но първо малко уточнение!

След предишното видео за несъответствието между библейския пейзаж в картини от 15-ти и 16-ти век със съвременната природа на Египет, много хора започнаха да ми пишат в коментарите, че уж през Средновековието климатът на планетата е бил различни, а Африка все още беше цветущ рай. Ето защо художниците от 15-16 век рисуват истинската природа на библейския Египет с гъсти гори и цъфтящи полета. А безжизнените пустини се появяват по-късно, около 16 век, след някаква глобална катастрофа. Да, така е. Не споря с това.

Но вие разбирате, че брезите и дъбовете никога не са растели в Египет, нито преди, нито след глобалната катастрофа и изменението на климата. И чисто европейската архитектура на градовете и селата, във всички картини от миналото, никога не е била открита в съвременния Египет, нито преди бедствието, нито след това. Археологията убедително потвърждава това. Така че древен Египет със сигурност е бил някъде другаде и със сигурност не в Африка. Надявам се този въпрос да е приключен.

Сега нека поговорим малко за това как в миналото художници, които са били в Египет повече от веднъж, лично са виждали неговите стенописи, изобразяващи фараоните и самия Египет. Накрая ще има много интересни и неочаквани неща. Отивам!

Като начало, нека да разгледаме как съвременните художници и режисьори изобразяват известни библейски истории, например с египетския фараон, чиито сънища Йосиф тълкува за фараона, или когато Мойсей и Аарон дойдоха при фараона на Египет. Виждаме истински древен Египет, познатия образ на фараон, на фона на египетска архитектура и пустинен пейзаж. Да, така сме свикнали да го виждаме днес! Но художниците от миналото няма да се съгласят с вас, нито в изображенията на фараоните, нито в пейзажите на заден план. Преценете сами.

Фламандският художник и гравьор от 16-ти век Ян Вирикс създава гравюрата „Моисей и Аарон пред фараона на Египет“ през 1585 г. И къде е Египет на него? Къде е египетският фараон? Няма нищо. Събитията очевидно се развиват някъде в Южна Европа. Не го ли намирате? Освен това, и това е важно! Ян Вирикс знаеше много добре какво рисува, тъй като беше не само водещ художник на католическата църква, но и пътешественик и навигатор, който посети всички страни на Средиземноморието, включително съвременен Египет. Но той не намери истински Египет там. И това е невероятно!

А сега акцентът на това видео! Италианският художник и гравьор от края на 16-ти и началото на 17-ти век Антонио Темпеста, наричан „Голямата буря“, е ватикански художник, работил за папа Григорий XIII, а след това и за много кардинали на Рим. Неговите картини и гравюри бяха високо ценени заради тяхната убедителност и внимание към детайла. За да рисува толкова убедително, Антонио пътува много из средиземноморските страни, обикаля с каравани цялото северно крайбрежие на Африка, спира в Александрия, пътува по Нил до Кайро, на търговски кораб и дори посещава западния бряг на Африка. Още по време на пътуване той направи много скици, от които след завръщането си направи интересни за нас гравюри и ето най-интересното!


Какво не е наред с пирамидата на Цестий в Рим?



Днес официално се смята, че този мавзолей в Рим, във формата на неправилна пирамида, е построен за древния римски служител Гай Цестий през 12 г. пр.н.е. д. А за тази островърха пирамида е писано и разказвано доста. И май няма какво да се добави. Но се оказва, че някои въпроси ме тормозят. Защо пирамидата се нарича пирамидата на Цестий? И защо неговата строителна възраст се приписва на поне 2000 години?

Мнозина ще кажат как защо? По краищата на пирамидата директно пише за кого е построена тази пирамидална гробница. За някой си Гай Цестий, древен римски чиновник по време на управлението на император Август. И от историята на император Август историците уж разбрали кога е живял този Гай Цестий. Историците дори излагат версия, че тъй като на външен вид пирамидата на Цестий прилича на множество пирамиди от древния град Мерое, в съвременен Судан, тогава Цестий вероятно е участвал в някакви военни операции на римляните в района на Мерое през 23 пр.н.е., и е вдъхновен от островърхите мероитски пирамиди, които вижда там. Всичко изглежда логично!

Но самите историци признават, че няма исторически доказателства за каквато и да е кампания на римляните в района на Мерое, както няма информация за съществуването на самия Гай Цестий по време на управлението на император Август. Което вече е странно! И така, откъде историците знаят за съществуването на Гай Цестий? И това е невероятно! Оказва се, от надписа върху самата пирамида и от плоча в основата на една от колоните, за която се твърди, че е намерена близо до пирамидата по време на разкопки и реставрация на пирамидата през 17 век.

Ето го! По ръбовете на тази пирамида има надписи на латински. Едната се състои от името на погребания и многобройните му позиции, а другата разказва, че изграждането на пирамидата е отнело 330 дни. Въпреки наличието на тези ясно видими надписи от двете страни, така че всеки да може да ги прочете, до втората половина на 17 век италианците по някаква причина са били сигурни, че това е пирамидата-гробница на легендарния Ремус, един от братята , основателите на Рим. И защо?

Трудно е да се повярва, че всички италианци просто не могат да четат. Но щом на пирамидата не е имало надпис преди 17 век, то е ясно защо никой в ​​Рим до 17 век не е знаел нищо за някакъв си Гай Цестий и е вярвал сляпо в историята за Рем.

Но за да проверим тази версия, нека разгледаме по-отблизо самия надпис, върху пирамидата и да видим какво пише там! В крайна сметка, дори и с официален превод, не всичко е толкова ясно, колкото изглежда на пръв поглед.


Историята на глобалната катастрофа в картините от 16 век, която е скрита от нас.



Продължавам да говоря за истинската световна история, която е скрита в много картини от миналото. В моя канал вече съм разказвал повече от веднъж, че през първата половина на 16 век светът е бил обхванат от някаква световна ужасна катастрофа, която унищожила почти всички градове по света. Земята се тресеше и бръмчеше няколко дни, огнен дъжд падна от небето, ужасна вълна цунами, като глобален потоп, буквално покри цяла Европа, носейки огромни разрушения и бедствия на много народи.

И всичко това завърши с рязко глобално охлаждане, така наречената малка ледникова епоха, когато дори в топлите средиземноморски страни реките внезапно замръзнаха в средата на лятото. И през 16 век европейците за първи път научиха какво е истинска зима. Имам поредица от видеоклипове за това, няма да го повтарям. Днес искам да говоря с вас за нещо друго. Има ли потвърждение за тази световна катастрофа в снимките от миналото? Оказва се, че има! И точно през 16в.

Първо, нека разгледаме кога художниците от миналото са започнали масово да рисуват руините на своите градове и селища. И това е много интересно! И да вървим в обратен ред, тоест от 19 век надолу към Средновековието. И всичко ще стане ясно до застой!


Неизвестната история на тухлата в древните рисунки, която е скрита от нас.



В моя канал многократно съм повдигал въпроса кога се е появила технологията за производство на печени тухли със стандартна форма. Нито тесни византийски цокли, керемиди, стенни и подови плочки или керамика, а печени тухли и точно стандартната форма, която използваме днес. И кой век е това? Познай какво?

Нека проверим това с примера на картини от миналото и да разберем: кога художниците за първи път започнаха да рисуват тухлени сгради? Резултатът ще ви изненада много, въпреки че вече знаех отговора предварително и за пореден път намерих потвърждение за това. И най-важното, това не е празен въпрос! Изгорената тухла е крайъгълният камък на цялата световна история.

Отговорът на него ще сложи край на цялата древност на историята. В края на краищата изграждането на Древен Рим с неговия Колизеум и амфитеатри, изграждането на много храмове в Египет, падането на Вавилон и дори раждането на християнството са тясно свързани с печената тухла. И вие ще разберете защо по време на моето разследване.

Да вървим отново в обратен ред. Фактът, че тухлата е съществувала през 18-20 век, надявам се, не си струва да се обяснява. Затова нека започнем с 17 век и се върнем назад във времето. Отивам!

Няма коментари:

Публикуване на коментар