Звездни Цивилизации

сряда, 24 януари 2024 г.

 ПРАВОСЛАВНО ПОСЛАНИЕ, ВЪЗПРОИЗВЕДЕНО В КОЛЕДНО-АНТИХРИСТОВА РЕКЛАМА НА JUMBO



Антония Сфакианаки пише,

 Учител по информационни технологии


Кой би предположил, че коледната кампания на Pollen Advertising за Jumbos, озаглавена „Lampions“, която започва обратното броене до Коледа, ще бъде олицетворение на антиутопичния и обърнат свят, проповядван от Новия ред, воден от половинчатия дявол.


Целта на това е да се декодира, анализира и докаже, че посланието-слоган на въпросната реклама е произволно, лъжливо, учение за обърнатия свят и антихриста, поради което не е подходящо за ежедневно гледане, особено в очакване на голямо събитие. на хуманизирането на нашия Христос.



Обществото най-накрая трябва да осъзнае, че медиите са най-коварното и ефективно средство за масово унищожение.



Първо, ще разгледаме набързо отзивите на публиката от социалните медии


Тук се вижда положителното въздействие на тази конкретна реклама, тъй като мнозинството я характеризира като прекрасна, вълнуваща, нежна, чувствителна.



Изглежда, че има особена привлекателност за децата и успява да предаде послания на оптимизъм, надежда и единство в гнилата ера на отчаяние, страх и разделение, както мнозина съобщават.



Прави впечатление, че много хора видяха във видеото от около минута и половина връзката му с изпитанията, през които страната ни и цялата планета преминава напоследък, с наводненията, изгорелите гори, войниците, които говорят за войната .



Някои други, въпреки че го описват като успешно, не могат да идентифицират какво ги притеснява.



За щастие, има и случаи (от 329 коментара, до момента на писане на текста, само 5), които преценяват, че посланието, което отправя, е крайно негативно и неподходящо, особено за детските души, към които е основно насочено.





След това нека видим какво вижда и чува публиката в коледната кампания на Jumbo. Рекламата започва с този красив и верен ред:



"Който вярва, отваря сърцето си... Вижте какво ще стане...".





След това голяма група деца вземат в ръце запалени фенери, образувайки верига и тръгват през езера, опожарени гори, окопи, но и през бури и сняг, вярвайки, че ще срещнат Дядо Коледа.



В същото време се чуват думите: Джъмбо фенери, осветете планини, осветете надежди, осветете души, осветете мигове, каквото не видяхте, каквото не видяхте... В срещата им с Дядо Коледа Клаус, момичето, водещо веригата, му дава своя фенер, който се обръща към нея твърде сериозно:





„Виждам, че вярваш. Помня. Ако човек не вярва, никой не вярва."



На този етап ще се опитаме да декодираме някои символи за по-добро разбиране на посланието, което оспорваната реклама се стреми да предаде, с данни, които извличаме от самата компания¹.



Светещият фенер символизира, че човекът, който го държи, има вяра.





Угасналият фенер символизира, че човекът, който го държи, няма вяра.





Веригата от деца със запалени фенери символизира, че вярата е общата нишка за постигане на целта, която не е нищо друго освен срещата с Дядо Коледа.



Значението на рекламата вече става по-ясно:



Група деца тръгват с общата вяра, че ще успеят да срещнат Дядо Коледа, въпреки премеждията, които срещат по пътя си и наистина го правят.



По време на срещата Дядо Коледа осъзнава вярата на момичето, символизирана от запалената му лампа, а косвено и вярата на всички деца, тъй като всички имат запалени лампи. Момиченцето изповядва вярата си, като също кръстосва ръце.



Тогава любимият герой на децата го предупреждава, че ако човек не беше повярвал в това начинание, то всички нямаше да повярват и срещата им нямаше да е успешна.

Всъщност, за да докаже на децата правилността и валидността на думите си, така че думите му да бъдат приети от тях, той пристъпва към следния експеримент:



Той издухва фенера на момичето, карайки фенерите на всички други деца също да изгаснат, за голямо тяхно изненада.



След това той отново включва лампата на момичето, което има ефекта на включване на всички светлини, потвърждавайки думите му обратното, тоест, ако един вярва, тогава всички (трябва) да вярват.



Разбираемо е, че мотото "ако не вярва, никой не вярва" е абсолютно произволно и невярно, а експериментът за проверката му, чрез гасене и пускане на лампата, е изключително подвеждащ.



Каква логика диктува, че ако някое от децата или мнозинството, или дори всички освен едно не участват или не са съгласни с цялото усилие, то определено ще се обърка?



Разбира се, сходството и сътрудничеството са необходими, а често и решаващи за реализацията на едно начинание, но този аспект не се опитва да бъде подчертан чрез тази конкретна реклама.



Точно обратното! За да постигнете цел, човек не трябва да се съмнява. Защото ако някой се съмнява, тогава всички съмнения², правило, което е опровергано от самия живот, но също и от цялата човешка история:



Колко пъти не сме виждали един или няколко да променят нещата, докато останалите се противопоставят, примиряват се или се поддават на други интереси? Примерите са безкрайни.



В същото време посланието е антихристово, тъй като противоречи на същността на православната ни вяра. Неговата проблематика е "един е равен на никой", но и "един е равен на всички", което минава като догма, като аксиома, че това е така и не се променя.



Той индиректно налага еднаквост и масовизация, катализира диференциацията, разнообразието, усилията и вярата на един. Той успява не само да отслаби, но и да отмени стойността, уникалността и следователно светостта на човешката личност, която е доминираща християнска ценност.



В словото си блаженият митрополит на Флорис Августинос Кантиотис каза:


„И ако останете в обществото, останете. Един ще спечели, този, който вярва в Христос. И нека Бог ни заслужи, да умрем с православната вяра и делата на покаянието“ (Св. Църква Агиос Анаргирос Н. Смирна – Атина 29-10-1961)³.





Все още се чудим каква точно вяра означава така нареченият Дядо Коледа:





Вярата в Христос, която е придружена от дела на любовта („Pistis di' agapis ἐνεργουμένη“: Гал. 5, 6) или вярата в дявола, еретика, извратеното и магическото, което се активира само по принуда?



Има ли някаква следа от любов в това вярване, отвъд камуфлажната любов, която означава, че искам твоето добро, но искам твоето лошо? Очевидно не, и очевидно лозунгът на предполагаемия Дядо Коледа се отнася до втория вид вярвания.



Но нека навлезем по-дълбоко в проблема, за да разберем по-добре как лозунгът „ако човек не вярва, никой не вярва“, макар и рекламиран като фар на надежда⁴, все пак предполага и насажда отчаяние.



Какви възможности има човек, който интернализира това мото и действа според него в живота си? Тъй като, за да успее нещо, всички без изключение, които ще участват, трябва да вярват в него, в логическа последователност има само два варианта:



1) Да подаде оставка, защото е безсмислено, в резултат на което ще бъде доведено до разочарование, вероятно до отчаяние.



2) Да прави всичко, за да наложи волята си на другите. В този случай той премахва свободния избор и волята на ближните си.



Кой сериозно се стреми да доведе човека до някой от тези два разрушителни избора, както в неговия земен, така и в небесния му живот? Тя е по-ярка от слънцето.



Само дяволът задължава всички без изключение да вярват в него, тъй като този, който успее да се измъкне от заблудата си, може да я развали с Божията благодат.



Знаем, че Христос още с Възкресението го е премахнал - "смъртта потъпкахте, а дявола унищожихте", както се чува в шествието на заспалите.


Замисляли ли сме се, че учим децата си да действат по горните начини, без да го осъзнаваме? Защото има две учебни цели, които фалшивият Дядо Коледа иска да постигне: отчаяние и бруталност.



В крайна сметка не бихме очаквали нещо по-различно от един фалшив Дядо Коледа, на когото, за съжаление, вече години наред като общество позволяваме да олицетворява или замества по най-жалкия начин истински Велик светец на нашата църква Василий Велики.


Възможно ли е ежедневното бомбардиране на всички нас с множество двусмислени или трудно разбираеми послания и лозунги, чрез всякакви предавания, които подсъзнателно преминават в психиката ни, да са допринесли драстично за постепенното разврат и остаряване на нашето общество?





Парадоксалното и същевременно смущаващо в това послание обаче е, че макар то да не е двусмислено, а явно невярно, публиката не може да го отхвърли. Така той го възприема като истина и го приема.



И така, когато едно явно невярно предложение остава незабелязано от широката публика, как е възможно да се противопоставим на толкова много други, също толкова демонични послания, преминаващи през подсъзнанието?


Типичен пример е актуалното и широко разпространено послание във всичките му разновидности на "Вълшебна Коледа", "Коледна магия" и др., което с края на празниците оставя неопределена празнота в душата, меланхолия и която замества всеки път православното, изключително радостно и изпълнено с надежда послание на известието за Божието въплъщение „Весела Коледа“, „Благословена Коледа“.



Послание, което означава нашия Единение с Него, нашето обожение, така че делото на дявола да може да бъде премахнато.



Спряхме да се притесняваме от тази промяна, откакто разбрахме, че Коледа идва от украсата, светлините, ревютата, подаръците, нощувките.



Вече няма нужда от духовна подготовка с покаяние, изповед, свето причастие, пост, молитва, но и практическа любов, прошка, доброта, милосърдие.



Бяхме привлечени от необузданата светска природа и отхвърлихме всяка духовна страна на събитията. Говорим за Коледа без Христос! За „коледен дух“, магически, т.е. демоничен⁵.


Не бива да ни убягва, че девизът на антихриста „ако не вярва, никой не вярва“ се представя като уникално правилното отношение към живота, за преодоляване на всички кризи или предизвикателства, напр. пандемии, наводнения, пожари, изменение на климата, войни, пред които човечеството е изправено и ще се изправи.



Точно същото като лозунгите „Ваксинираме всички и всички“⁶, „Можем само заедно“⁷, в които се крие тоталитаризмът и ако някой има различно отношение от наложеното (виж пандемия), той понася последствията, дори с лишаване от основните си права.


След целия този анализ, нека, за разлика от фалшивото, песимистично, но и дисонантно послание на кампанията „ако не вярва, никой не вярва“, да предложим на чистите детски души едно истинско, оптимистично, но и приятно за слух послание , като:





"ако човек вярва, това е достатъчно и има още."


Защото дори едно поддържане на пламъка е достатъчно и достатъчно, за да разсее тъмнината. Не забравяйте, че на пазара има лампи не само в последователно, но и в паралелно свързване, така че ако изгаснат някои, да не изгаснат всички.





Завършваме със забележка относно ролята на рекламата, насърчавана от Pollen Advertising. Според нея:



„Една реклама има само 4 цели, слава, шум, раждане, информация и един начин, истината, защото истината е единственият начин да предадеш посланието. Защото истината е това, което не можеш да забравиш. А-забрави"⁸.



Така че лозунгът „ако човек не вярва, никой не вярва“ е „истинското“, подсъзнателно и пропагандно послание, което подобно на цветен прашец⁹ (това означава цветен прашец!) се пренася през масмедиите и се втълпява в умовете на хората, наторявайки ги с догми – викове на Новия ред на нещата с цел раждането на новия човек, метачовека.



ЗАБЕЛЕЖКА: Горният текст е обогатена версия на статията със същото заглавие, публикувана във вестник KYRIAKATIKI DIMOKRATIA, 10.12.2023 г., стр. 56.


2




3


4


5


От книгата на К. Г. Пападимитракопулос „НЕ ПО КОЛЕДАТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА И Н. ЕРА“ на издания „ФОТОДОТЕС“. Вижте и: https://www.fotodotes.gr/index.php/epilegmena-keimena/614-eortastika-themata/3332-theloume-ti-mageia-i-ti-xara-ton-xristougennon


6


7


8


9
Прашец = опрашващият прах (цветен прашец), който се пренася от прашниците на растенията с помощта на вятър или насекоми до плодника, за да оплоди растенията за раждането на ново растение.



Няма коментари:

Публикуване на коментар