Звездни Цивилизации

понеделник, 2 ноември 2020 г.

 


В САЩ всяка година от 100 до 200 хиляди души умират от хапчета

   





Фармацевтичните компании закачиха американците за мощни лекарства


"Наша версия" публикува материали от Бюрото за международни разследвания на Stringers за това как фармацевтичните компании на САЩ добавят милиони американци към "легални лекарства" под формата на антидепресанти и болкоуспокояващи.


Броят на хората, които приемат лекарства за депресия, е зашеметяващ: 270 милиона рецепти се предписват за едно или друго успокоително на всеки 317 милиона души. Причината за тази странна статистика е проста: антидепресантите предизвикват пристрастяване. И след известно време човек, след като веднъж е опитал химически стимулант, вече не може да живее без него, защото стресът в съвременния живот се появява редовно, а лекарството дава блажено чувство за мир.


Проблемът е, че с течение на времето трябва да приемате все повече и повече лекарства. Фармацевтите имат голямо влияние във Вашингтон , като лобистите и сенаторите работят неуморно, за да улеснят достъпа на хората до наркотици. Но не само законодателите и лобистите помагат на фармацевтите да развият огромния пазар, който сега е от порядъка на 1 трилион долара годишно. Лекарите участват и в дейностите по привикване на пациентите към лекарства, тъй като е нерентабилно да се лекува пациент с помощта на физиологични средства и практики, много по-изгодно е да се лекува с години и десетилетия с помощта на таблетки.


Все повече хора стават пристрастени към наркотиците. Фармацевтичната зависимост става все по-млада: тийнейджъри и ученици започват да приемат наркотици. Има обаче две опасности. Първата е свръхдиагностиката, когато все повече и повече деца са диагностицирани с разстройство с хиперактивност с дефицит на вниманието (ADHD). Например през последното десетилетие броят на децата с ADHD се е удвоил или по-скоро честотата на тази диагноза се е увеличила. Но най-тъжното е, че някои родители на здрави деца започват да им дават специални лекарства, предписани за ADHD, за да могат децата да се учат по-добре. Тези родители, в стремежа си към високи академични постижения, изпускат от поглед сериозните странични ефекти на тези лекарства.


Това се дължи на маркетинга: всяка година фармацевтичните компании инвестират 60 милиарда долара в промоция на продукти, което е два пъти повече от цената на научните изследвания. Всеки американец знае да вземе хапче, ако има болка или дискомфорт, стрес или умора. Всяко напрежение на тялото, външно или вътрешно, се потиска от лекарства. По-точно, рекламата говори за помощ, а не за потискане, но това не променя същността. Между другото, разликата в бюджетите води до факта, че новите, най-модерни и много ефективни, според рекламите, лекарства не се подлагат на достатъчно изследвания, което означава, че се оказват опасни. Например, Vioxx беше рекламиран като уникално ново лекарство, което причинява по-малко стомашно-чревно кървене от Advil. С течение на времето се оказа, че хората, приемащи Виокс, умират от резонансни инфаркти, а не от кървене. Трябва да се отбележи, че значителна част от изследванията в момента се провеждат извън Съединените щати, в страни, които са много по-малко проспериращи, вкл. по отношение на контрола върху действията на фирми и лекари. В списъка на страните, които са се превърнали в тестови сайтове,Русия се нарежда на второ място след Китай (съответно 1513 и 1861 проучвания през 2008 г.).

За да бъдат сигурни, фармацевтичните компании включват лекари в разпространението на лекарства, като дават премии по рецепта. Въпреки това лъвският дял от маркетинговия бюджет - 34 милиарда долара - се изразходва за разпространение на безплатни „проби“ на лекарства в аптеките, което е позволено от закона благодарение на високо платените лобисти. По-честите случаи на тийнейджърска агресия също могат да бъдат свързани с лекарства. 14% от тези, които пият психоактивни наркотици, имат пристъпи на агресия, чак до мечтите да убият съучениции последващо самоубийство. Трета от американските тийнейджъри участват във „фермерски партита“, на които присъстващите трупат лекарства, получени по един или друг начин, смесват ги и ги консумират с алкохол. Смъртните случаи след такива партита далеч не са необичайни, така че родителите все повече получават предупреждения за необходимостта от засилено наблюдение на лекарствата у дома.


Фарматизацията на всички житейски ситуации доведе до факта, че всеки втори американец взима непрекъснато по две лекарства, а всеки пети приема пет или повече лекарства. Повече от 70% от населението приема едно лекарство. Рутината на приемане на лекарства улеснява въвеждането на наркотици в живота на обикновените хора: ако всички приемат лекарства, това е нормално за мен. В същото време, зависимостта, произтичаща от успокоителни от бензодиазепиновия клас, както показва практиката, може да се установи за много кратко време, само четири седмици са достатъчни, за да станете наркоман или наркоман. Навикът да изземат мъките им с шепи хапчета води не само до случайни смъртни случаи на юноши, но и до истински национални трагедии като убийства в училищата.


Попадайки в околната среда с човешки отпадъци , антидепресантите водят до сериозни проблеми в местните екосистеми. Това не пречи на фармацевтичните компании да се преструват, че не знаят за нищо, защото бизнесът е по-важен от човешкия живот.


Основната последица от многогодишната масова реклама за чудодейността на лекарствената помощ е физическата и психологическа зависимост на цял народ от определени вещества. Статистиката е безмилостна: за 20 години продажбите на антидепресанти са нараснали с 400%. Всяка година от 100 до 200 хиляди души умират от хапчета.

Няма коментари:

Публикуване на коментар